T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 00:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 czerwca 2013, 14:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 13 czerwca 2013, 16:20
Posty: 2
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich serdecznie!
Pierwszy raz wymieniałem samodzielnie pasek rozrządu. Podejrzewam że pasek jest przesunięty o jeden lub dwa ząbki. Przy zakładaniu paska znaki na wale korbowym i na wałku rozrządu zaznaczałem samodzielnie farbą, ponieważ nie mogłem odnaleźć znaków oryginalnych. Nie bardzo wiem gdzie szukać.
Jeden ze znaków, przy zakładaniu koła pasowego na wał korbowy, starł się, przez co nie mogę sprawdzić czy wszystko jest ustawione prawidłowo. Samochód został odpalony na wolnych obrotach, silnik pracuje, ale sprawia wrażenie jakby był trochę głośniejszy.
Czy jest jakiś sposób by móc ustawić samodzielnie pasek rozrządu? Syn przeszukiwał internet w celu odnalezienia schematów bądź instrukcji wymiany paska, ale jedyne co znalazł to instrukcja wymiany paska ale do modelu czterocylindrowego, a ja posiadam z pięcioma cylindrami. Poza tym, grafiki są bardzo niewyraźnie, przez co nie mogę dostrzec detali.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 czerwca 2013, 22:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 452
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
kolego było już :/ poniżej jest link wyjaśniający wszystko:
http://volkswagen.auto.com.pl/forum/vie ... p?t=120893
mam nadzieję, że pomogłem ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 czerwca 2013, 14:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 13 czerwca 2013, 16:20
Posty: 2
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Piter napisał(a):
kolego było już :/ poniżej jest link wyjaśniający wszystko:
http://volkswagen.auto.com.pl/forum/vie ... p?t=120893
mam nadzieję, że pomogłem ;)


Sporo pomogło, bo schemat się zgadza. Znak na kole pasowym jest widoczny, ale nie wiem, gdzie znajduję się drugi znak, do którego mam ustawi ustawić owe koło. Ten sam problem mam z kołem zębatym wałka rozrządu.
Przede wszystkim chodzi mi o znaki. Przez to nie wiem jak mam to wszystko ustawić...
Z góry dzięki:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 czerwca 2013, 18:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
wału nie ustawiasz na znak na kole pasowym tylko na znak na kole zamachowym w otworze skrzyni biegów,
od tego zaczynasz wszelkie ustawienia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 czerwca 2013, 21:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Na zdjęciu jest wyraźnie pokazane gdzie sa znaki, więc nie wiem w czym problem


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 sierpnia 2013, 14:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07
Posty: 82
Lokalizacja: Władysławowo
model: t4
silnik: 2.0 ACC

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
podłączę się do tematu, przeskoczył mi pasek rozrządu, wymieniam na nowy i tu pojwił się problem ustawiłem koło zamachowe na znak w skrzyni, koło rozrządu na znak ot na wypustkę na obudowie paska i pozostał wałek pośredni do paratu, tu nie ma żadnych znaków więc ustawiłem palec na pierwszej świeczce niestety nie mogę odpalić silnika proszę o pomoc jutro miałem wyjechać do pracy.....

nie mogę również znaleźć znaku na kole pasowym żeby ustawić wałek pośrednii, jak to ustrojstwo ustawić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 sierpnia 2013, 22:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kręć aparatem aż zapali i po sprawie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB