T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 04:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 kwietnia 2013, 02:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Po raz kolejny piszę wymagania co do instalacji wysokiego napięcia na gazie są wyższe w stosunku do benzyny - mam to samo na gazie idzie pieknie czyli instalacja WN sprawna ani palca ani kopułki nie trzeba ruszać, nie chodzi na benzynie (też miałem uszkodzoną pompę paliwa - wymieniłem - chodzi na benzynie ale tylko na wolnych obrotach) trzeba szukać w benzynie Map sensor lub wtryskiwacze (do rocznika 93 był wtrysk rozruchowy - stąd może chodzić na tym wtrysku a poozstałe mogą być uszkodzone - zatarte itp zanieczyszczone)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 kwietnia 2013, 08:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak przedmówca gaz wymaga mocniejszej iskry więc układ zapłonowy dobry , zostaje jeszcze regulator ciśnienia paliwa i czy przypadkiem zapłon nie jest za bardzo przyspieszony,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 maja 2013, 00:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witajcie.

Powoli dochodzę z moją T4 do ładu.
Po pierwsze, tak jak pisaliście, przewody podciśnienia!
Po drugie - zapłon miałem przestawiony, jak mechanik powiedział dośc sporo opóźniony:-(
Po trzecie - pomiędzy odmą a "wejściem" do rury dolotowej powietrza powinien być ponoć zaworek zwrotny.
U mnie tego nie było - zamiast zaworka wstawiono rurkę i spięto opaskami.Zrobiono to tak kiepsko że łapała lewe powietrze i kuśtykała.
Po czwarte - montując filtr powietrza "ktoś" nie zadbał o poprawny montaż uszczelki w obudowie filtra - zaciągała lewe powietrze
Po piąte - niestety....to mnie najbardziej boli, po "strzale" gazu po raz kolejny spalił się czujnik temp powietrza dolotowego:-( 330 zł w plecy.

No to tyle. Po zakupie czujnika jadę na porządną regulację i....mam nadzieję że T4 ożyje:-)

Odezwę się po wszelkich regulacjach.
Pozdrawiam


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 maja 2013, 07:03 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
ja też czasami mam problemy na benzynie bo gaśnie na niskich obrotach ale w serwisie powiedzieli że komputer jest do wymiany


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 maja 2013, 17:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Po co od razu czujnik temperatury z oryginału - przecież wystarczy zamiennik za 50 zł


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 maja 2013, 20:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
bera5 napisał(a):
Po co od razu czujnik temperatury z oryginału - przecież wystarczy zamiennik za 50 zł


Kolego uwierz mi że w mojej "dziurze" - Jelenia Góra - zamiennika nie znajdziesz.
Szukałem po allegro niestety bez skutku:-(
Może masz jakiś dostęp aby mi podpowiedzieć gdzie mogę dostać taki zamiennik?

037906040 nr oryginału


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2013, 19:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witajcie......

Ta moja T4 to niezłe....bagno?
Ostatnio spędziłem u "mechanika" 4h i powiedziałem że nie wyjade do poki nie wyreguluje mi auta na gazie i benzynie....
Po czterech godzinach doszedł do wniosku że ...."zalewa ją na benzynie, wtryski leją" - wg niego listwa do wymiany.
Ustawił ją "idealnie" na gazie....podłączył prawidłowo sonde, wyregulował. Będzie Panu mniej paliła powiedział.
Jasne....z 16l gazu skoczyło na 18,1l !!! Obroty zaczęły falować na wolnych obrotach ba lpg i Pb

Mam dość!!! <h>
Ma ktoś z Was jakiś pomysł?


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2013, 19:53 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
za falujące obroty w bardzo dużym stopniu odpowiedzialna może być zabrudzona przepustnica taki jest objaw jak piszesz na wolnych obrotach faluje czasem gaśnie , czasem powoli schodzi z wysokich obrotów .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2013, 20:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
staszek napisał(a):
za falujące obroty w bardzo dużym stopniu odpowiedzialna może być zabrudzona przepustnica taki jest objaw jak piszesz na wolnych obrotach faluje czasem gaśnie , czasem powoli schodzi z wysokich obrotów .

Dzięki Staszek za radę.
Zerknę jeszcze na przepustnice i spróbuję ją wyczyścić.
Zastanawia mnie jeszcze ta listwa wtryskowa.....jak myślicie objawy kwalifikujące ją do wymiany?
Gościowi cały czas wyrzucało błąd ciśnienia. Ale stwierdził że w tym silniku nie ma żadnego czujnika!!!
;(

Przewód podciśnienia jest podłączony do czegoś co przypomina czujnik ciśnienia paliwa.....podczas zmiany przewodów podciśnienia, w przewodzie
podpiętym pod ten czujnik było paliwo. Czy powinno być?
Jeśli mechanikowi wyskakiwał błąd ciśnienia to może właśnie ten czujnik jest uszkodzony?
Czy uszkodzony czujnik może powodować za dużą dawkę paliwa? <och>


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Ostatnio edytowano niedziela, 26 maja 2013, 18:17 przez uroczya, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2013, 20:08 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Pierwsze przeczyść tą przepustnicę i zobaczysz co będzie się działo , jest najtańsza operacja a potem możesz spróbować z tą listwą i najlepiej żebyś w razie czego mógł ją zwrócić żeby nie potrzebnie nie pakować się w koszty .



Za ten wpis autor staszek podziękował: uroczya (sobota, 25 maja 2013, 20:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 maja 2013, 16:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Koledzy
jeden z przewodow podcisnienia dochodzi do...regulatora/czujnika cisnuenia paliwa.
Czy po zdjeciu wezyka podcisnienia powinno byc w nim paliwo???

Przepustnica wyczyszczona falowanie obrotow ustalo. Raz jeszcze dzieki za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 maja 2013, 20:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07
Posty: 82
Lokalizacja: Władysławowo
model: t4
silnik: 2.0 ACC

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
kolego, nie powinno być w nim paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 maja 2013, 21:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
PAWELZWLADKA napisał(a):
kolego, nie powinno być w nim paliwa

Dzięki za odpowiedz.
Już zamówiłem ten regulator. <06>

Pozdrawiam


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2013, 20:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witajcie.

Tak....wymieniłem ten regulator ciśnienia paliwa i....no i niestety nic:-(
Auto dalej nie chce za bardzo współpracowac na benzynie.
Opiszę jak to wygląda być może ktoś z Was będzie miał jakiś pomysł:
_____________________________________________________________

Odpalam auto rano na benzynie. Na 99% odpala bez problemu na benzynce wolne obroty trzyma ładnie.
Po dodaniu gazu, czasami jest dalej ok, a czasami zaczyna nierówno pracować - wtedy kopci na czarno. Gdy się zwiększy obroty jakby zaczynał pracować ok.
Pochodzi kilka chwil, zgasze auto. Kiedy chce je odpalić zapali i zgaśnie. Nie reaguje na pedał gazu.
Zeby ją odpalić przechodze na gaz - odpalenia auta tylko na gazie - zapala i przełączam na benzyne. Chodzi, wolne obroty trzyma. Dodam gazu kopci na czarno. Podczas jazdy szarpie. Wolne obroty ładnie trzyma.

Koledzy....czy to będą wtryskiwacze?

Pozdrawiam
Adam


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2013, 22:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Jesli masz instalacje niesekwencje (I albo II gen) to sciagnij mieszalnik od gazu (to cos miedzy gumowa rura od filtra a kolektorem) i zobacz wtedy
Moj tez troszke kula jak jest cieplo lub dokad sondy nie rozgrzeje na benzynie
Chemik kiedys naprowadzil mnie na trop ze moze go przylewac
Mieszalnik od gazu zmniejsza dolot powietrza do kolektora a wtryskiwacze leja normalnie jakby zwezki nie bylo
Dokad sonda jest zimna kuleje,jak sie rozgrzeje jest w miare porawnie
Mnie sie nie chce rozbierac dolotu znowu,bo w 5 cyl i tak to ciezko wszystko potem pomiescic ale jakbys sprawdzil u siebie to sie zmobilizuje


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2013, 22:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
uroczya napisał(a):
Witam koledzy i koleżanki <taktak>

Zakupiłem niedawno T4 2,0 benzynka w gazie. Autko troszkę....no dojechane. Jeździło w kurierce....
No to w czym problem:
Jak ja kupilem chodzila tylko na gazie. Wymieniłem pompe paliwową, filtr paliwa, przewody WN, swiece zaplonowe.
Zaczęła odpalać na benzynie...ale kula. Czasem nie chce odpalić jak jest ciepla, jak juz odpali to kuleje, nierówno pracuje....jakby nie paliła na jeden cylinder. Kopci na czarno jak się ja 'przygazuje".
Na gazie jest wszystko dobrze - pracuje równo nie gaśnie.
Czytałem o podciśnieniu.....sprawdziłem, wygląda że jest ok. Masa na kompa - poprowadziłem dodatkową z aku.
Wymieniłem czujnik temp powietrza dolotowego....i nic;-(
Mam jej chwilami dość, ale już za dużo w nią wsadziłem. Koledzy co jeszcze mogę sprawdzić? Co może być przyczyną że tak nierówno pracuje na PB ? Zaplon? Ale czy wtedy nie kulalby na gazie?

Pozdrawiam
Adam


czytam posta i nasówa się takie stwierdzenie

brak masy na kompie kopci na czarno !!!!!!

nierówna praca to albo potencjometr przepustnicy albo przepływomierz

dodatkowo kasowanie błędów

pozdrawiam


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2013, 22:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
kurol napisał(a):
Jesli masz instalacje niesekwencje (I albo II gen) to sciagnij mieszalnik od gazu (to cos miedzy gumowa rura od filtra a kolektorem) i zobacz wtedy
Moj tez troszke kula jak jest cieplo lub dokad sondy nie rozgrzeje na benzynie
Chemik kiedys naprowadzil mnie na trop ze moze go przylewac
Mieszalnik od gazu zmniejsza dolot powietrza do kolektora a wtryskiwacze leja normalnie jakby zwezki nie bylo
Dokad sonda jest zimna kuleje,jak sie rozgrzeje jest w miare porawnie
Mnie sie nie chce rozbierac dolotu znowu,bo w 5 cyl i tak to ciezko wszystko potem pomiescic ale jakbys sprawdzil u siebie to sie zmobilizuje


Ok dzięki za podpowiedz.
Sprawdze to jutro. Wyciągne całkowicie mikser i zobaczymy czy coś będzie lepiej.
Dam zanć:-)

Dzięki


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2013, 22:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
uroczya napisał(a):
Witajcie.

Tak....wymieniłem ten regulator ciśnienia paliwa i....no i niestety nic:-(
Auto dalej nie chce za bardzo współpracowac na benzynie.
Opiszę jak to wygląda być może ktoś z Was będzie miał jakiś pomysł:
_____________________________________________________________

Odpalam auto rano na benzynie. Na 99% odpala bez problemu na benzynce wolne obroty trzyma ładnie.
Po dodaniu gazu, czasami jest dalej ok, a czasami zaczyna nierówno pracować - wtedy kopci na czarno. Gdy się zwiększy obroty jakby zaczynał pracować ok.
Pochodzi kilka chwil, zgasze auto. Kiedy chce je odpalić zapali i zgaśnie. Nie reaguje na pedał gazu.
Zeby ją odpalić przechodze na gaz - odpalenia auta tylko na gazie - zapala i przełączam na benzyne. Chodzi, wolne obroty trzyma. Dodam gazu kopci na czarno. Podczas jazdy szarpie. Wolne obroty ładnie trzyma.

Koledzy....czy to będą wtryskiwacze?

Pozdrawiam
Adam



kolego kopcenie na czarno to objaw zalewania silnika przez PB zwłaszcza jak jest zimny

dostaje więcej mieszanki bedzie pracować tak długo aż go nie zaleje odpalenie potem jest problematyczne

odpalasz na lpg a tym samym odcinasz paliwo i da się odpalić

zapodaj masę na kompa dodatkową na obudowę powinno załatwić sprawę


nie znam takiego przypadku aby listwa siadła


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2013, 22:46 
Dokładnie masa na kompa i powinien zacząć śmigać


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2013, 22:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
andrewa1 napisał(a):
uroczya napisał(a):
Witajcie.

Tak....wymieniłem ten regulator ciśnienia paliwa i....no i niestety nic:-(
Auto dalej nie chce za bardzo współpracowac na benzynie.
Opiszę jak to wygląda być może ktoś z Was będzie miał jakiś pomysł:
_____________________________________________________________

Odpalam auto rano na benzynie. Na 99% odpala bez problemu na benzynce wolne obroty trzyma ładnie.
Po dodaniu gazu, czasami jest dalej ok, a czasami zaczyna nierówno pracować - wtedy kopci na czarno. Gdy się zwiększy obroty jakby zaczynał pracować ok.
Pochodzi kilka chwil, zgasze auto. Kiedy chce je odpalić zapali i zgaśnie. Nie reaguje na pedał gazu.
Zeby ją odpalić przechodze na gaz - odpalenia auta tylko na gazie - zapala i przełączam na benzyne. Chodzi, wolne obroty trzyma. Dodam gazu kopci na czarno. Podczas jazdy szarpie. Wolne obroty ładnie trzyma.

Koledzy....czy to będą wtryskiwacze?

Pozdrawiam
Adam



kolego kopcenie na czarno to objaw zalewania silnika przez PB zwłaszcza jak jest zimny

dostaje więcej mieszanki bedzie pracować tak długo aż go nie zaleje odpalenie potem jest problematyczne

odpalasz na lpg a tym samym odcinasz paliwo i da się odpalić

zapodaj masę na kompa dodatkową na obudowę powinno załatwić sprawę


nie znam takiego przypadku aby listwa siadła



Hey

Mase na kompa zapodałem.....i nic. Może za "cienkim" przewodem.
Zwrócę na to jutro uwagę, dołożę jeszcze jeden. Rozumiem że przewód masowy "mocuję" do obudowy kompa/sterownika?

Dzieki:-)

ps. Tylko zwróć uwagę że rano jak jest zimny zapali bez problemu na Pb.


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB