T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 02:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 17:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam koledzy i koleżanki <taktak>

Zakupiłem niedawno T4 2,0 benzynka w gazie. Autko troszkę....no dojechane. Jeździło w kurierce....
No to w czym problem:
Jak ja kupilem chodzila tylko na gazie. Wymieniłem pompe paliwową, filtr paliwa, przewody WN, swiece zaplonowe.
Zaczęła odpalać na benzynie...ale kula. Czasem nie chce odpalić jak jest ciepla, jak juz odpali to kuleje, nierówno pracuje....jakby nie paliła na jeden cylinder. Kopci na czarno jak się ja 'przygazuje".
Na gazie jest wszystko dobrze - pracuje równo nie gaśnie.
Czytałem o podciśnieniu.....sprawdziłem, wygląda że jest ok. Masa na kompa - poprowadziłem dodatkową z aku.
Wymieniłem czujnik temp powietrza dolotowego....i nic;-(
Mam jej chwilami dość, ale już za dużo w nią wsadziłem. Koledzy co jeszcze mogę sprawdzić? Co może być przyczyną że tak nierówno pracuje na PB ? Zaplon? Ale czy wtedy nie kulalby na gazie?

Pozdrawiam
Adam


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 18:03 
została kopułka i palec do wymiany mogą byś wypalone i kuśtyka


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 18:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x napisał(a):
została kopułka i palec do wymiany mogą byś wypalone i kuśtyka


Ale czy wypalony palec nie miałby wplywu na pracę na LPG?
Słyszałem że gaz jest bardziej "wyczulony" na nazwijmy to odpowiednią iskrę?
Ale dziękuję za radę.


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 18:31 
pierw doprowadza się do ładu PB a potem dopiero LPG wystarczy tylko tam zaglądnąć <england>


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 21:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Też kupiłem niedawno taką dojechaną T4 2,0 LPG i jest podobnie na benzynie nie jedzie za to na gazie super. Układ zapłonowy odpada, jeździ dobrze na gazie to znaczy układ zapłonowy sprawny. Sprawdzaleś szczelność podciśnienia ? MAP sensor też sprawdzałeś ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 21:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
bera5 napisał(a):
Też kupiłem niedawno taką dojechaną T4 2,0 LPG i jest podobnie na benzynie nie jedzie za to na gazie super. Układ zapłonowy odpada, jeździ dobrze na gazie to znaczy układ zapłonowy sprawny. Sprawdzaleś szczelność podciśnienia ? MAP sensor też sprawdzałeś ?

Hey
Podcisnienie sprawdzalem. Wydaje sie wszystko ok.
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z Map sensorem.
Chodzi o "restart kompa"-zdjecie klem i uruchomienie auta na Pb
do zalaczenia wentylatorow?
Ale czy T4 z 92r juz ma tak "zaawansowany" konputer?


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 21:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
sprawdź masę na kompie benzynowym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 22:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07
Posty: 82
Lokalizacja: Władysławowo
model: t4
silnik: 2.0 ACC

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
kolego, w 2.0 często siadają czujniki podciśnienia w komputerze, sprawdź jeszcze raz połaczenie wszystkich wężyków podciśnienia, ustaw zapłon aparatem na pozycję wyjściową, zrestartuj komputer( tak jak pisałeś ściągasz klemy później podlączasz, odpalasz i czekasz do załączenia wentylatorów), sprawdź filtr powietrza i regulator ciśnienia paliwa ( znajduje się na listwie wtryskowej, ) to tak na początek, też z tym silnikiem walczyłem ale, odpukać już dwa lata i dzięki forum nie narzekam,
)



Za ten wpis autor PAWELZWLADKA podziękował: azysk (niedziela, 8 listopada 2015, 13:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 22:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak jak pisałem Map sensor w komputerze czy inaczej czujnik pociśnienia - jest wątek na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 09:37 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
uroczya napisał(a):
Masa na kompa - poprowadziłem dodatkową z aku.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 09:47 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
W osobówce ostatnio bawiłem się z czymś takim tylko tam był stary wtrysk . Na benzynie nie chodził na gazie super i winowajcą był wtrysk po wymianie samochód jeździ normalnie .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 kwietnia 2013, 18:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 grudnia 2010, 14:27
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
opis: 2 multivany w rodzinie a na miasto mega szybki trabi :)
model: multivan
silnik: AAFlpg & AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
zgodze się z przedmówcą , może być przyczyna we wtryskach , jak dla mnie gdy auto chodzi na gazie kupe lat to wtryski padają niestety , podobny motyw miał kolega w osobowym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 kwietnia 2013, 18:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
arek2,5b napisał(a):
zgodze się z przedmówcą , może być przyczyna we wtryskach , jak dla mnie gdy auto chodzi na gazie kupe lat to wtryski padają niestety , podobny motyw miał kolega w osobowym

Tak tu się zgodzę. Ale jak ja uruchomilem na benzynce to....nazwijmy to że przez pewien czas chodziła dość ładnie i równo - nie kustykała. Jakby wtryski były 'zatarte' to kulała by od samego początku.
Spróbuje jeszcze wymienić palec i kopułkę oraz ustawię dokładnie zapłon. Sprawdzę raz jeszcze podciśnienie.
Poki co wielkie dziekuje za podpowiedzi i opinie.
Dam znać co i jak po ustawieniu zapłonu


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 kwietnia 2013, 21:14 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Przecież gaz nie ma oddzielnego zapłonu palec i kopułka jest dobra skoro chodzi na gazie jeśli było by inaczej to mógłbyś wywalić palec z kopułką i jeździć tylko na gazie jak byś miał źle zapłon ustawiony to prędzej na gazie by ci nie chodził . Możesz jeszcze sprawdzić filtr paliwa lub jeśli jeździłeś z małą ilością paliwa albo z jego brakiem pompa mgła się zatrzeć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 kwietnia 2013, 00:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Już o tym była mowa , na gazie dobrze czyli układ zapłonowy sprawny , pompę kolega wymienił więc to nie wina pompy filtr paliwa też prosze czytać posty po kolei ze zrozumieniem
Pozdrawiam forumowiczów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 kwietnia 2013, 09:14 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Wtrysk tak jak pisałem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 kwietnia 2013, 21:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
staszek napisał(a):
Wtrysk tak jak pisałem

A jeszcze jedno pytanie:

Niby jeden z mechaników podmieniał w tej mojej T4 listwe wtryskową - ponoć na tej podmienionej auto dalej kulało.
Czy listwa wtryskowa = wtryskiwacze? <w>


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 kwietnia 2013, 21:13 
podmień palec i kopułkę , zapłon jeden oczywiście ale gaz to nie benzyna


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 kwietnia 2013, 21:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:14
Posty: 25
Lokalizacja: Jelenia Góra
model: T4 2,0 Pb+lpg
silnik: aac

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x napisał(a):
podmień palec i kopułkę , zapłon jeden oczywiście ale gaz to nie benzyna


Raz jeszcze dzieki.
Tak też zrobie...no od tego zacznę i zobaczymy jaki to przyniesie efekt. <smile>


_________________
Adam Jelenia Góra
VW T4 2,0 Pb+Lpg
Srebrna strzała na DJ-tach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 kwietnia 2013, 21:23 
Dokładnie ,zawsze części można oddać jeśli nie pomogą ,ale pewnie tak było zrobione żeby tylko jechał ,,na gazie ,,


Góra
   
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB