T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 13:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2011, 18:16
Posty: 22
Lokalizacja: Łowicz
model: carawell
silnik: 2.0 benz

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
witam moze ktos mi pomoże
od roku mecze sie z moja caravelką, pali duzo gazu bo az 31 l na 200 km razem z benzyna na start bo jest na sekwencji,
nie wazne czy jade 80 czy 140 zawsze takie same spalanie, nawet czy na pusto czy na pełno,
wczesniej byl na parowniku i tez tyle samo spalał, tyle ze wtedy krokowiec był zepsuty i nie te czujniki od temperatury były,
moze ktos sie spotkał z takim przypadkiem, na starcie przy odpaleniu z rury smierdzi benzyna jak by nie przepalał


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 13:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2013, 21:55
Posty: 52
Lokalizacja: White
opis: AAB + DCW
model: Kombi
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
31l na 200km to tylko trochę dużo. Chyba, że miało być 31l na 100km to dużo za dużo. Czujniki, albo regulacja instalacji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 14:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
15 litrów na 100 km to według ciebie dużo jak na teczkę?
W trasie to raczej w okolicach normy
Jaka w końcu masz ta instalację
Na początku piszesz o sekwencji a potem wspominasz o silniku krokowym który występuje w ll generacji


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 14:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2011, 18:16
Posty: 22
Lokalizacja: Łowicz
model: carawell
silnik: 2.0 benz

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
więc tak krokowiec był uwalony od silnika nie od gazu ale on pali te 15 ,16 +benzyna, zawsze tyle samo czy to trasa czy miasto, czy pełny czy pusty, sekwencja jest inter carsu 4 gas podejrzewam ze badziewie . A sugeruje sie tym ze mam drugie t4 z takim samym silnikiem i ten drugi pali w trasie 10 .5 a koło komina 12,13 . Wymieniałem różne częsci i nic to nie pomagało regulacja gazu tez nie pomagała wrecz szkodziła,
czemu po odpaleniu na benzynie smierdzi benzyna z komina tak jak by przezucał i moze wtedy gaz łapie złe odczyty z mapy benzyny ????


Ostatnio edytowano poniedziałek, 11 lutego 2013, 14:57 przez Kenobi, łącznie edytowano 2 razy
ortografia, literówki proszę pisz staranniej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 15:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
ten drugi też na sekwencji? bo wg mnie to ten pali za mało
4gas to nic innego jak Stag, więc dobra elektronika, ale jeśli była kupowana w zestawie, to wtryskiwacze gazu pewnie Valteki masz z najniższej półki, będzie ciężko zejść niżej ze spalaniem
możemy coś pomóc, ale potrzebne będą fotki instalki i screeny z ustawień gazowni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 15:25 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Rano na rozruchu to chyba każda benzyna śmierdzi niespalonym paliwem przez ssanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 15:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2011, 18:16
Posty: 22
Lokalizacja: Łowicz
model: carawell
silnik: 2.0 benz

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dokładnie wtryskiwacze są valteki , to już mi powiedział gość co zakłada brc u mnie to w ogóle ta instalacja jest coś nie hallo- po 3 km przełącza się na gaz ,ale wtedy idzie na 3 garach dopóki się nie rozgrzeje, potem idzie normalnie . A jak czasami przystaje gdzieś na światłach ,to obroty falują tak od 500 do 1500 ,czasami zgaśnie wtedy . A jak się go przegazuje jak tak faluje to wtedy równo chodzi. Myślałem już mu ta sekwencje wywalić i założyć parownik ,tylko w dobrym warsztacie brc pomoże to na mniejsze spalanie .W tej drugiej t4 jest parownik bodajże lovato


wtryskiwacze są valteka na pewno ale ta instalacja jest coś nie hallo: przełączy się po 3 km ,a on idzie jak by na 3 garach dopóki się nie rozgrzeje dobrze .Na postoju czasami obroty falują i potrafi zgasnąć ta druga t4 ma parownik bodajże lowato i myślałem tez zmienić na parownik .Pomoże to cos w spalaniu chce założyć BRC


Ostatnio edytowano poniedziałek, 11 lutego 2013, 17:05 przez mora, łącznie edytowano 2 razy
orty bardzo liczne i post pod postem- używaj opcji "edytuj post"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 16:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Z mojego tez czuc troszke rano,dokad sonda lambda sie nie rozgrzeje i ecu nie zacznie korzystac z jej odczytow
Ale u mnie jest zwezka w postaci miksera (II gen)wiec byc moze troszke go przylewa
Jak czytam ze teczka lecaca 140km/h jest w stanie spalic tylko 15 litrow lpg,albo druga pali w trasie tylko 10.5 a w kolo komina tylko 12-13 i wciaz te samochody jeszcze dzialaja,to normalnie tak sie dziwuje ze nie wiem co mialem dalej napisac <bezradny>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 18:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2011, 18:16
Posty: 22
Lokalizacja: Łowicz
model: carawell
silnik: 2.0 benz

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
więc co mi doradzicie da się jakoś zmniejszyć spalanie i czy jest sens zmeiniac instalacje na parownik czy pozostać na tej sekwencji i zmienić listwę wtryskiwaczy i co to jest za czujnik na tej gumowej rurze od przepustnicy do filtra


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 19:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
To jest czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 20:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2011, 18:16
Posty: 22
Lokalizacja: Łowicz
model: carawell
silnik: 2.0 benz

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
ma on wpływ na spalanie?


Ostatnio edytowano poniedziałek, 11 lutego 2013, 20:24 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 21:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Na benzynie napewno bo na podstawie miedzy innymi jego wskazan ecu wie ile ma siknac paliwa
Oprocz jego wskazan do wyliczenia dawki paliwa sluza dane z niebieskiego 2 pinowego czujnika temperatury silnika,otwarcia przepustnicy tzw tps to ten czujnik na przepustnicy z trzema kabelkami i napiecia z sondy lambda
W nowszych silnikach zamiast jego jest przeplywomierz
Tutaj masz jaka opornosc w zaleznosci od temperatury powinien miec sprawny czujnik
Obrazek
To samo sprawdzisz pod vagiem
Z lewej ten na rurze miedzy filtrem a przepustnica a z prawej niebieski 2 pinowy kolo swiec zaplonowych
Moim zdaniem troszke przesadzasz albo zle liczysz z tym spalaniem delikatnie mowiac
Teraz w zimie moj w trasie pali miedzy 13-15 a wcale specjalnie ciezkiej nogi nie mam
Po miescie w krakowskich korkach jesli caly czas jest zagrzany to do 20 litrow sie mieszcze
Jak jezdze tylko po zakupy miedzy 2 a 3 km i miedzy czasie stoi to pod 30 l podchodze
Ale wcale sie tym nie przejmuje bo wiem ze teczka spalic swoje musi
Z tego co wiem to 2.0 jak twoj wcale nie pali mniej od 2.5 a na II gen mozna spalic dodatkowo mniej niz na sekwencji (chodz wcale nie twierdze ze bez szkody dla silnika)


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 22:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2013, 21:55
Posty: 52
Lokalizacja: White
opis: AAB + DCW
model: Kombi
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
A tutaj http://testy.mojeauto.pl/spalanie/model/volkswagen,transporter.html podają, że na gazie T4 może spalić 15-20l w mieście i 10-16 na trasie.
Czyli w normie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 22:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Ta tabelka rzeczywiscie wiarygodna
Jednemu z zawodnikow teczka pali w trasie 5.5 lpg a w miescie 8.5 lpg <ojojoj>
Ale pozostali jakby prawde pisali


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 23:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2013, 21:55
Posty: 52
Lokalizacja: White
opis: AAB + DCW
model: Kombi
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
He, he tego 5,5/8,5 LPG ominąłem bo takie dane się pisze jak się chce sprzedać. Nie ma bata, aby takie ciężkie i wysokie auto jak teczka paliło tak mało. Mam 3 różne autka (jedno T4) i jeździłem kilkunastoma to wiem. Kurde nigdy nie miałem LPG.

Gaz ma mniejszą wartość energetyczną więc go idzie więcej niż benzyny. Diesel ma większą sprawność więc spalanie najmniejsze. Tak ogólnie spalanie min-max to ON-PB-LPG. I LPG może być spokojnie x2 więcej niż ON. Benzyna po środku. No i jeszcze "ciężar nogi" trzeba uwzględnić. <cool>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 11:13 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
szuwar napisał(a):
Dokładnie wtryskiwacze są valteki , to już mi powiedział gość co zakłada brc u mnie to w ogóle ta instalacja jest coś nie hallo- po 3 km przełącza się na gaz ,ale wtedy idzie na 3 garach dopóki się nie rozgrzeje, potem idzie normalnie . A jak czasami przystaje gdzieś na światłach ,to obroty falują tak od 500 do 1500 ,czasami zgaśnie wtedy . A jak się go przegazuje jak tak faluje to wtedy równo chodzi.


tutaj ładnie opisałeś dlaczego akurat te wtryski nie pasują do Twojego auta, zestaw w tym aucie montował jakis druciarz który może nie wiedział (zapytaj go) że w tym silniku wtrysk to fullgrupa (oświećcie mnie jeśli się mylę) więc do zasilana takiego systemu są potrzebne b.szybkie i wydajne wtryskiwacze w/w valteki są za wolne i za mało wydajne i powodują właśnie takie objawy jak opisałeś
ja tez na początku przygody z lpg miałem na waldkach to samo co Ty, po wymianie na inne wtryski jak ręką odjął
wymień je na Magic, Hana, Matrix, Med lub Keihin w zależności od zasobności portfela i nic innego nie kombinuj
na Magickach zrobiłem 70kkm, aktualnie mam Hana


Ostatnio edytowano wtorek, 12 lutego 2013, 15:07 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 17:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2011, 18:16
Posty: 22
Lokalizacja: Łowicz
model: carawell
silnik: 2.0 benz

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
więc tak byłem u kumpla i sprawdzałem ceny tych wtryskiwaczy ma Hana za 360 zł ale teraz pytanie czy to pomoże w zmniejszeniu spalania i tego falowania i jazdy na 3 garach tylko pewnie trzeba będzie je jeszcze skalibrować żeby to działało jakoś normalnie .Czy może zmienić mu instalacje na zwykły parownik koleś od BRC powiedział ze full-grup raczej nie powinno zakładać się sekwencji. Więc sam już nie wiem co tu wymyślić


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2013, 00:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Zmień goscia od gazu skoro mówi że nie powinno się zakładać sekwencji do fullgrupy, na hana na pewno spalanie spadnie jak i kultura pracy silnika się poprawi tylko jedno ważne pytanie ile ci ta t4 pali benzyny


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2013, 09:49 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Spalanie na gazie może być ok 30% większe niż na benzynie . znajomy mi mówił że niektórzy montują jakiś komputerek nie pamiętam fachowej nazwy i jak jest sonda lambda to wtedy jest dosyć spory kłopot w regulacji tego gazu , nie każdy daje sobie z tym radę .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2013, 11:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2011, 18:16
Posty: 22
Lokalizacja: Łowicz
model: carawell
silnik: 2.0 benz

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
witam więc paliwa tak koło komina przy jeździe do 110 to tak 12 , 12,5 spalił a w trasie go nie sprawdzałem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB