T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

2.5 lpg - zaniki mocy
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=7&t=566
Strona 1 z 1

Autor:  pit373 [ czwartek, 2 września 2010, 21:33 ]
Tytuł:  2.5 lpg - zaniki mocy

Ostatnio auto zaczęło mi lekko "przerywać". Obojętnie czy na gazie, czy na benzynie. Do tego doszło szarpanie, krztuszenie itp, ale mechanik zrobił podciśnienie i to wyeliminował. Pozostało przerywanie, taki pół sekundowy zanik mocy, najbardziej odczuwalny przy wyższych obrotach, co kilka, kilkanaście sekund na pół sekundy auto traci moc. Mechanik od podciśnienia wyczerpał swoje możliwości i twierdzi, że to elektronika.
Dodam, że mam licznik z tacho, i licznik nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki co jakiś czas sam z siebie świruje w sensie, że wskazówka podskakuje do 30 km/h i opada. Auto t4 95r 2.5 ACU
Jakieś pomysły?

Autor:  andrewa1 [ czwartek, 2 września 2010, 21:40 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

Świrowanie zegarów to prawdopodobnie stabilizator napięcia lub zimny lut

co do innych objawów poszukałbym: kopułka,palec ,przewody ,cewka+masa na nią świece
masa na silnik

Autor:  pit373 [ czwartek, 2 września 2010, 21:45 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

andrewa1 napisał(a):
co do innych objawów poszukałbym: kopułka,palec ,przewody ,cewka+masa na nią świece
masa na silnik


wszystko nowe + nowe świece i kable.

Autor:  andrewa1 [ czwartek, 2 września 2010, 21:58 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

podepnij pod kompa może jakieś błędy wywali

silniczek krokowy może fiksuje ?

Autor:  pit373 [ czwartek, 2 września 2010, 22:11 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

jutro jadę do elektryka, może w sobotę zajrzy...
tylko coś mi się wydaje, że będzie spychologia, bo to pierdoła do zrobienia.

Autor:  andrewa1 [ czwartek, 2 września 2010, 22:14 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

pit373 napisał(a):
jutro jadę do elektryka, może w sobotę zajrzy...
tylko coś mi się wydaje, że będzie spychologia, bo to pierdoła do zrobienia.


prawdopodobnie tak będzie ;)

Autor:  pit373 [ piątek, 3 września 2010, 22:10 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

Auto już się nie krztusi i nie dławi, ale zaniki mocy są.

Dla potomnych, przyczyna krztuszenia była prozaiczna, ale:

Pierwszy mechanik wymienił świece, kable, cewka, palec itd i nic

Drugi mechanik wymienił czujnik temperatury i stwierdził, że silnik na gazie dostał już w wymoderowano, przejeździć tysiąc km na benzynie i może wróci do normy <32>

Trzeci mechanik posiedział przy aucie 30 minut i zauważył przetarty wąż od podciśnienia:

http://img718.imageshack.us/img718/2364 ... 031350.jpg

Autor:  pacark [ sobota, 4 września 2010, 09:07 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

pit373 napisał(a):
Mechanik od podciśnienia wyczerpał swoje możliwości i twierdzi, że to elektronika.


pit373 napisał(a):
Trzeci mechanik posiedział przy aucie 30 minut i zauważył przetarty wąż od podciśnienia:


jak to dobrze mieć dużo mechaników <rap>

Autor:  pit373 [ sobota, 4 września 2010, 15:38 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

Cytuj:
jak to dobrze mieć dużo mechaników <rap>



ten od podciśnienia wyeliminował dławienie się, krztuszenie itp

natomiast zaniki mocy pozostały. takie pół sekundowe, nawet nie szarpnie autem, tak jakbyśmy na pół sekundy odpuścili lekko pedał gazu i zaraz powrót do poprzedniej pozycji.

Autor:  slimak [ sobota, 4 września 2010, 17:31 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

Nie znam się na benzyniakach ale mam jedno skojarzenie, czy silnik jest sterowany elektronicznie? Jest tam (tzn. w benzyniaku) jakieś ECU? Identyczne objawy w dieslu daje chwilowy zanik zasilania sterownika motoru.

Autor:  pacark [ czwartek, 3 października 2013, 11:43 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

mam to samo co pit373 z tymi zanikami mocy, niezależnie czy obroty wolne czy wysokie, na gazie czy na pb
pojawiły się po dłuższym postoju auta tak od razu
wiem że pit373 uporał się z problemem ale nie pamieta co było przyczyna
na wolnych obrotach sporadycznie lubi zgasnąć bez przyczyny, oraz kiedy włączą się wentylatory chłodnicy, wrzucę bieg D lub R, podczas ruszania na D, przy dodaniu gazu na postoju lub ostatnio kiedy trzasnąłem maską <38>
wygląda na problem z elektryką, ale ostatnio przy takim zaniku mocy podczas przyspieszania na chwilę było słychać że silnik dostał spalania stukowego,
-świece, kable, palec, kopułka nowa
-przeczyszczę klemy oraz kable dochodzące do aku
-przeglądne podciśnienia (nie wiem jak sprawdzić map sensor)
-sprawdzę napięcie pomiędzy aku-karoca, aku-silnik, aku-komp
-vag podepnę w sobotę
ma ktoś wizję co jeszcze dokładnie i jak sprawdzić?

Autor:  mazi [ poniedziałek, 7 października 2013, 20:35 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

U mnie było podobnie z tym że nie gasł tylko nie równo pracował przerywał, pomogło przelutowanie styków przekaźnika nr.30 i wymiana kostki stacyjki. Obydwa zabiegi zrobiłem jednocześnie.

Autor:  pacark [ wtorek, 8 października 2013, 15:56 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

przeskanowałem go VCDSem
pokazał błąd 00519- Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
po skasowaniu wywala go znowu
rozumiem że muszę sprawdzić wszystkie podciśnienia i że w najgorszym przypadku mam do wymiany map sensor w kompie <zły>

Autor:  kurol [ wtorek, 8 października 2013, 16:34 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

Moze tylko zarzucilo ci map sensor olejem
Na wiki pisze ze czujnik mozna probowac wyplukac
Ja probowalem alkoholem izopropylowym ale nic nie dalo wiec czujnik wymienilem
Po rozebraniu ecu mozna tez go sprawdzic zwyklym miernikiem
Napiecie ma sie zmieniac w zaleznosci od podcisnienia 0-5v jesli dobrze pamietam

Autor:  pacark [ wtorek, 8 października 2013, 22:39 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

błąd wywala mi na VCDSie jako 3-10 - No Signal - Intermittent, więc sporadycznie, może i brudny ten map sensor G71
zdam relacje co sie dzieje, zaczne od najprostszych rzeczy
jeśli czeka mnie wymiana czujnika, popytam o jej szczegóły w odpowiednim temacie,
dzieki

edit
nie mam za duzo czasu do grzebania przy aucie, ale na razie wymieniając wężyk od ECU znalazłem druta pod maską po instalatorze lpg, otóż na podciśnieniu wychodzącym z kolektora do ECU i regulatora cisnienia, podłaczył map sensor od gazu

ściągając wąż z regulatora ciśnienia paliwa przy listwie wtryskowej poleciało troche wachy,
czyżby regulator był winowajcą całego zamieszania?


edit
naprawiony <33>
silnik chodzi jak pszczółka, winowajcą był w/w zawór regulacji ciśnienia paliwa
po jego wymianie musiałem skasować błąd w kompie, zdjęcie klem nic nie dawało i silnik kulał dalej
dla potomnych nr kat. regulatora 037 133 035C

Autor:  kurol [ poniedziałek, 21 października 2013, 16:43 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

Pacark gdzie i za ile kupiles regulator cisnienia paliwa
U mnie tez w wezykach podcisnienia troszke wachy zawsze znajduje

Autor:  pacark [ poniedziałek, 21 października 2013, 19:53 ]
Tytuł:  Re: 2.5 lpg - zaniki mocy

kupiłem nowy regulator Pierburga w IC cena 147pln
oryginał w serwisie 560pln
stary miał znaczek VW i symbol Boscha

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/