T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 20:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 września 2010, 21:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 22:12
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: T4
silnik: 2.5 lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ostatnio auto zaczęło mi lekko "przerywać". Obojętnie czy na gazie, czy na benzynie. Do tego doszło szarpanie, krztuszenie itp, ale mechanik zrobił podciśnienie i to wyeliminował. Pozostało przerywanie, taki pół sekundowy zanik mocy, najbardziej odczuwalny przy wyższych obrotach, co kilka, kilkanaście sekund na pół sekundy auto traci moc. Mechanik od podciśnienia wyczerpał swoje możliwości i twierdzi, że to elektronika.
Dodam, że mam licznik z tacho, i licznik nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki co jakiś czas sam z siebie świruje w sensie, że wskazówka podskakuje do 30 km/h i opada. Auto t4 95r 2.5 ACU
Jakieś pomysły?


_________________
T4 ACU, MB 512d Vario, K1200R, Jeep V8, Tundra 5.7 - Big Bad & Black


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 września 2010, 21:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Świrowanie zegarów to prawdopodobnie stabilizator napięcia lub zimny lut

co do innych objawów poszukałbym: kopułka,palec ,przewody ,cewka+masa na nią świece
masa na silnik


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 września 2010, 21:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 22:12
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: T4
silnik: 2.5 lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
andrewa1 napisał(a):
co do innych objawów poszukałbym: kopułka,palec ,przewody ,cewka+masa na nią świece
masa na silnik


wszystko nowe + nowe świece i kable.


_________________
T4 ACU, MB 512d Vario, K1200R, Jeep V8, Tundra 5.7 - Big Bad & Black


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 września 2010, 21:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
podepnij pod kompa może jakieś błędy wywali

silniczek krokowy może fiksuje ?


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 września 2010, 22:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 22:12
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: T4
silnik: 2.5 lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
jutro jadę do elektryka, może w sobotę zajrzy...
tylko coś mi się wydaje, że będzie spychologia, bo to pierdoła do zrobienia.


_________________
T4 ACU, MB 512d Vario, K1200R, Jeep V8, Tundra 5.7 - Big Bad & Black


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 września 2010, 22:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
pit373 napisał(a):
jutro jadę do elektryka, może w sobotę zajrzy...
tylko coś mi się wydaje, że będzie spychologia, bo to pierdoła do zrobienia.


prawdopodobnie tak będzie ;)


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 września 2010, 22:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 22:12
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: T4
silnik: 2.5 lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Auto już się nie krztusi i nie dławi, ale zaniki mocy są.

Dla potomnych, przyczyna krztuszenia była prozaiczna, ale:

Pierwszy mechanik wymienił świece, kable, cewka, palec itd i nic

Drugi mechanik wymienił czujnik temperatury i stwierdził, że silnik na gazie dostał już w wymoderowano, przejeździć tysiąc km na benzynie i może wróci do normy <32>

Trzeci mechanik posiedział przy aucie 30 minut i zauważył przetarty wąż od podciśnienia:

http://img718.imageshack.us/img718/2364 ... 031350.jpg


_________________
T4 ACU, MB 512d Vario, K1200R, Jeep V8, Tundra 5.7 - Big Bad & Black


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 września 2010, 09:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
pit373 napisał(a):
Mechanik od podciśnienia wyczerpał swoje możliwości i twierdzi, że to elektronika.


pit373 napisał(a):
Trzeci mechanik posiedział przy aucie 30 minut i zauważył przetarty wąż od podciśnienia:


jak to dobrze mieć dużo mechaników <rap>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 września 2010, 15:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 22:12
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: T4
silnik: 2.5 lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cytuj:
jak to dobrze mieć dużo mechaników <rap>



ten od podciśnienia wyeliminował dławienie się, krztuszenie itp

natomiast zaniki mocy pozostały. takie pół sekundowe, nawet nie szarpnie autem, tak jakbyśmy na pół sekundy odpuścili lekko pedał gazu i zaraz powrót do poprzedniej pozycji.


_________________
T4 ACU, MB 512d Vario, K1200R, Jeep V8, Tundra 5.7 - Big Bad & Black


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 września 2010, 17:31 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie znam się na benzyniakach ale mam jedno skojarzenie, czy silnik jest sterowany elektronicznie? Jest tam (tzn. w benzyniaku) jakieś ECU? Identyczne objawy w dieslu daje chwilowy zanik zasilania sterownika motoru.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 października 2013, 11:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
mam to samo co pit373 z tymi zanikami mocy, niezależnie czy obroty wolne czy wysokie, na gazie czy na pb
pojawiły się po dłuższym postoju auta tak od razu
wiem że pit373 uporał się z problemem ale nie pamieta co było przyczyna
na wolnych obrotach sporadycznie lubi zgasnąć bez przyczyny, oraz kiedy włączą się wentylatory chłodnicy, wrzucę bieg D lub R, podczas ruszania na D, przy dodaniu gazu na postoju lub ostatnio kiedy trzasnąłem maską <38>
wygląda na problem z elektryką, ale ostatnio przy takim zaniku mocy podczas przyspieszania na chwilę było słychać że silnik dostał spalania stukowego,
-świece, kable, palec, kopułka nowa
-przeczyszczę klemy oraz kable dochodzące do aku
-przeglądne podciśnienia (nie wiem jak sprawdzić map sensor)
-sprawdzę napięcie pomiędzy aku-karoca, aku-silnik, aku-komp
-vag podepnę w sobotę
ma ktoś wizję co jeszcze dokładnie i jak sprawdzić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 października 2013, 20:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 24 sierpnia 2013, 21:10
Posty: 15
Lokalizacja: TKA
model: multivan
silnik: aaf

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie było podobnie z tym że nie gasł tylko nie równo pracował przerywał, pomogło przelutowanie styków przekaźnika nr.30 i wymiana kostki stacyjki. Obydwa zabiegi zrobiłem jednocześnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 października 2013, 15:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
przeskanowałem go VCDSem
pokazał błąd 00519- Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
po skasowaniu wywala go znowu
rozumiem że muszę sprawdzić wszystkie podciśnienia i że w najgorszym przypadku mam do wymiany map sensor w kompie <zły>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 października 2013, 16:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Moze tylko zarzucilo ci map sensor olejem
Na wiki pisze ze czujnik mozna probowac wyplukac
Ja probowalem alkoholem izopropylowym ale nic nie dalo wiec czujnik wymienilem
Po rozebraniu ecu mozna tez go sprawdzic zwyklym miernikiem
Napiecie ma sie zmieniac w zaleznosci od podcisnienia 0-5v jesli dobrze pamietam


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 października 2013, 22:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
błąd wywala mi na VCDSie jako 3-10 - No Signal - Intermittent, więc sporadycznie, może i brudny ten map sensor G71
zdam relacje co sie dzieje, zaczne od najprostszych rzeczy
jeśli czeka mnie wymiana czujnika, popytam o jej szczegóły w odpowiednim temacie,
dzieki

edit
nie mam za duzo czasu do grzebania przy aucie, ale na razie wymieniając wężyk od ECU znalazłem druta pod maską po instalatorze lpg, otóż na podciśnieniu wychodzącym z kolektora do ECU i regulatora cisnienia, podłaczył map sensor od gazu

ściągając wąż z regulatora ciśnienia paliwa przy listwie wtryskowej poleciało troche wachy,
czyżby regulator był winowajcą całego zamieszania?


edit
naprawiony <33>
silnik chodzi jak pszczółka, winowajcą był w/w zawór regulacji ciśnienia paliwa
po jego wymianie musiałem skasować błąd w kompie, zdjęcie klem nic nie dawało i silnik kulał dalej
dla potomnych nr kat. regulatora 037 133 035C


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 października 2013, 16:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Pacark gdzie i za ile kupiles regulator cisnienia paliwa
U mnie tez w wezykach podcisnienia troszke wachy zawsze znajduje


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 października 2013, 19:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
kupiłem nowy regulator Pierburga w IC cena 147pln
oryginał w serwisie 560pln
stary miał znaczek VW i symbol Boscha


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB