T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 22:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 listopada 2012, 21:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 19:52
Posty: 23
model: t4
silnik: 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ,od niedawna jestem nieszczęśliwym posiadaczem transportera 2.0 w którym zainstalowałem sekwencje stag 4. Problem polega na tym że gdy spadają obroty np przy hamowaniu lub na luzie silnik gaśnie lecz nie zawsze ,czasem obroty spadną i nie zgaśnie a czasem nic się złego nie dzieje. Poza tym busik pali mi średnio 18 litrów lpg a jeżdze głównie na pusto i to mnie przeraża ,zrozumiałbym takie spalanie gdybym miał 2,5 synchro. Podobno nie jest to problem podciśnienia gdyż auto gasnie także na postoju po gazowaniu. Byłem u elektryka ale wile nie zdziałał ,sprawdził lambde i działa ok . Jedyne co było dziwne to na kompie nie pokazywało działania przepustnicy i myśle że to może czujnik przepustnicy ale pewny nie jestem.Może ktoś miał podobne objawy ,prosze o pomoc .Tak samo dzieje sie na lpg i pb


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 14:12 
strzelił CI gazem w filtr??? No jeżeli tak to masz odpowiedz... przepływka !!


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 14:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 19:52
Posty: 23
model: t4
silnik: 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie przypominam sobie żeby strzelił i chyba przy sekwencji takie cos nie powinno wystąpić. A co masz na myśli mówiąc przepływka? Dziś na szrocie założyłem inny czujnik przepustnicy i bez zmian ,ale jak go odłacze to także nic się nie zmienia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 15:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
W 2.0 nie ma przeplywki,zamiast niej jest tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika
Po odpieciu wtyczki od czujnika polozenia przepustnicy silnik bedzie pracowal inaczej ale na wolnych nie zgasnie (przynajmniej u mnie)
Moze gaziarz podczas montazu niedokladnie polutowal kable (albo wogole) jak wpinal sie w wiazke czujnika polozenia przepustnicy
18 l lpg to tak raczej w okolicach normy
Podepnij vag'a jesli jakis czujnik niedomaga to wyjdzie na kompie


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 18:21 
Przepraszam ale strasznie się pomyliłem z ta przepływka, sugerowałem się 2.0 z golfa mój błąd


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 18:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 19:52
Posty: 23
model: t4
silnik: 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przypominam że te same problemy występują na gazie i na benzynie więc raczej wszystko jest dobrze polutowane ,poza tym wcześniej było ok tylko teraz się ......

Raczej jest ok polutowane bo te same objawy na pb i lpg poza tym wcześniej było ok. 18 gazu to norma może dla silnika 2.5 ,mój powinien palić średnio 12-14 litrów tak piszą nawet na tym forum chyba że się mylę. Właśnie zamówiłem przejściówke z obd2 na obd1 i wtedy sprawdze błędy.


Ostatnio edytowano czwartek, 15 listopada 2012, 21:01 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, używaj opcji Edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 23:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
kurol w sekwencji nie podpina się pod tps-a
co do tych objawów to napisz jaki masz reduktor, jakie wtryski i gdzie nawiercony kolektor, czy był sciągany czy wiercone na samochodzie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 listopada 2012, 17:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 19:52
Posty: 23
model: t4
silnik: 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Reduktor tomasseto achille ,wtryski valtek typ 30, elektronika stag 4. Kolektor był ściągany a wtrysk gazu nawiercony bezpośrednio nad wtryskiem paliwa. Poza tym mam identyczną instalacje w zafirze i jest ok.Przypomnę, że te objawy są takie same na pb/lpg i wystąpiły po jakimś 1500 km od montażu lpg.


Ostatnio edytowano sobota, 17 listopada 2012, 18:19 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
porządki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 listopada 2012, 19:28 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Nie wiem czy to coś pomoże w VW golfie miałem podobny objaw czasem gasną czasem obroty powoli schodziły w dół wyczyściłem przepustnicę i problem znikł .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 listopada 2012, 22:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Silnik ten co masz jest na fulgrupie i muszę cię zmartwić na tych wtryskach nie bedzie działać prawidło,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 listopada 2012, 18:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 19:52
Posty: 23
model: t4
silnik: 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przepustnica czysta była sprawdzana ,jeżeli na tych wtryskach nie bedzie działał prawidłowo to dlaczego nie działa prawidłowo na benzynie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2012, 00:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Dobra nie ważne kombinuj dalej,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 grudnia 2012, 15:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 19:52
Posty: 23
model: t4
silnik: 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ,udało mi się zlikwidować usterkę ,a winny był potencjometr przepustnicy lecz po wymianie nie było poprawy. Trzech mechaników kombinowało i nic ,a ja w necie wygrzebałem żeby go zaadoptować trzeba podczas pracy na rozgrzanym silniku wyciągnąć na 5 sekund kostke od czujnika temperatury i tyle. Teraz jest ok choć spalanie i tak troche spore ale widocznie ma tak być . Aha no i pozdro dla pseudo mechaników


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 grudnia 2012, 16:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
I oczywiście doczytałeś że należy auto przegazować powyżej 3000obr, po tym zabiegu odczekać aż silnik wystygnie , odpalić i poczekać aż wentylatory się włączą tego już nie doczytałeś,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 grudnia 2012, 18:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
kamel napisał(a):
Teraz jest ok choć spalanie i tak troche spore ale widocznie ma tak być . Aha no i pozdro dla pseudo mechaników


tak jak chemik pisał, fullgrupa i walteki to jak podcieranie syfa pudrem, walteki są za wolne i za mało wydajne do takiego rodzaju wtrysku, Twój gazownik powinien to wiedzieć a jeśli tak to może wspomógł się pb, lub rozdzielił na półsekwencje, wtedy jakoś walteki
zrób test: dla pewności wyciągnij przekaźnik od pompy paliwa i przejedź się, później napisz czy zauważyłeś różnicę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 17:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 19:52
Posty: 23
model: t4
silnik: 2.0

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam , auto nie pobiera benzyny podczas pracy na gazie. Dziś podłączyłem kabel do sterownika gazu oraz sciągnełem program i tu o dziwo auto jezdzi w trybie sekwencyjnym a nie fullgrupowym lub pólsekwencyjnym. O dziwo w tym trybie wszystko działa ok tzn nie ma spadku mocy ,słabej reakcji na gaz lub dławienia silnika. Próbowałem przełczyć na fullgrupe to wtedy silnik zaczął dziwnie pracować tzn było czuć kiedy gaz był wtryskiwany a kiedy nie. Na półsekwencji chodził w miare normalnie. I tu nasuwa się pytanie jakim cudem fullgrupa działa w trybie sekwencyjnym i to całkiem niezle. Czy takie rozwiązanie może powodować większe spalanie??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 21:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A czy ty czytałeś instrukcje obsługi !!!1 to że pisze że pracuje jako sekwencja nie oznacza pracy sekwencyjnej, tutaj chodzi ze jak są słabe(wolne) wtryski to daje się półsekwencję a nawet fullgrupe w ten sposób wydłuża się czas wtrysku gazu przez co wtryskiwacz jakoś tam wyrabia, a skąd wiesz że nie działa na dwóch paliwach


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB