T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 18:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lipca 2011, 20:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Witam kolegów.
Miałbym małą prośbę, czy ktoś z posiadaczy silniczka 2.5 byłby tak uprzejmy i cyknął foteczkę pod maską? Chodzi mi o filtr przed liftem - walcowata obudowa. Bardzo bym chciał zobaczyć na foci jak idą węże gumowe i co z czym jest połączone (u mnie jest sieczka i chciałbym to doprowadzić do ładu) zwłaszcza, w którym miejscu wchodzi krokowiec, i jak podłączona jest reszta węży. Acha i gdyby ktoś mi podpowiedział co powinno być podłączone do rury dolotowej (od strony błotnika), dolot ciepłego powietrza sterowany podciśnieniowo, czy to po prostu z komory silnika ciągnie czy jeszcze coś jest podpięte?
Bardzo dziękuję za pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lipca 2011, 05:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Jak przyjde z pracy to zrobie fotki jesli nikt wczesniej tego nie zrobi
Cieple powietrze przynajmniej u mnie jest zasysane z okolic kolektora wydechowego,rura umieszczona pod obudowa filtra
A zimne spod przedniej prawej lampy,wlot do filtra polaczony rura z taka jakby czerpnia plastikowa (ale u mnie jest stary ryj i nie wiem jak jest w nowym)


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lipca 2011, 11:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Dzięki wielkie, jak będzie ci się chciało to jestem zobowiązany. Czerpanie powietrza muszę przekombinować bo przy nowym ryjku ciągnie z błotnika ale z tym sobie poradzę. Jeżeli chodzi o ciepłe powietrze to niestety dodatkowych rur z okolic kolektora nie mam i ciągnie sobie z okolicy błotnika, więc raczej zimne. A jak będziesz foteczkę robił to cyknij tak żeby było widać co i jak pomiędzy puszką filtra a przepustnicą. Dzięki
Generalnie zabrałem się za to nie tyle ze względów estetycznych ile mnie wnerw złapał po sprawdzeniu spalania. Na PB trasa/miasto z przewagą miasta prawie 19l/100km trasa to 17l/100km przy jeździe emeryta. Dlatego zaczynam sprawdzanie od dolotów itp. później chcę jeszcze podjechać do mechaniora i sprawdzić zapłoni ew. czy ząbek nie jest przestawiony, bo zrobił się do tego potwornie mułowaty. Świeczki, kabelki i kopułka sprawdzone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lipca 2011, 14:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Zdjecia niezabogate ale aparatu znalezc nie moge


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: olek (poniedziałek, 25 lipca 2011, 17:31)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lipca 2011, 17:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Bardzo, bardzo koledze dziękować <england> <england> Wiele mi to pomogło - teraz postaram się dokupić co brakuje i poukładać jak należy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lipca 2011, 17:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
zapomnialem dopisac zebys tej rury przypadkiem nie szukal po to od podtlenku propanu <59>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lipca 2011, 17:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Mam bardzo podobną:P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 września 2013, 18:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 8 lipca 2013, 23:40
Posty: 20
Lokalizacja: Szczecin
opis: W promieniach słońca blacha jak złota lśni...
model: T4
silnik: 2,5 AET

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam!

Orientujecie się koledzy, czy obudowa filtra z 2.5 tdi pasuje do 2.5 benzyna 1996 r.? Mam całą połamaną (góra i dół) i muszę wymienić, a na alledrogo nie mogę znaleźć obudowy do benzyny. Obudowa prostokątna. Ewentualnie, czy ktoś z was ma taki na sprzedaż?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 września 2013, 23:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ja u siebie mam z diesla więc odpowiedź brzmi tak pasuje


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 września 2013, 23:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Masz przykręcany przepływomierz do pbudowy filtra?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 września 2013, 23:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
U siebie mam przykręcany


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 23:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 8 lipca 2013, 23:40
Posty: 20
Lokalizacja: Szczecin
opis: W promieniach słońca blacha jak złota lśni...
model: T4
silnik: 2,5 AET

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Przykręcany, ale temat już ogarnięty. Musiałem na gwałt wymienić i kupiłem na alledrogo. Potwierdzam, od tdi pasuje idealnie.


_________________
Za horyzontem wielka korona gór, na karoserii różowieje kurz...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 września 2013, 14:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
wujSZYMoff napisał(a):
Przykręcany, ale temat już ogarnięty. Musiałem na gwałt wymienić i kupiłem na alledrogo. Potwierdzam, od tdi pasuje idealnie.

Prawie idealnie pasuje , nie ma stożka w środku do zasysania powietrza i wlotu grzanego powietrza, ale tak to pasuje,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 września 2013, 14:39 
Kolega chyba tylko górę dokupował


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 12:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
czarny1x1x napisał(a):
Kolega chyba tylko górę dokupował

To i tak dalej stożka brakuje


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 20:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 8 lipca 2013, 23:40
Posty: 20
Lokalizacja: Szczecin
opis: W promieniach słońca blacha jak złota lśni...
model: T4
silnik: 2,5 AET

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
W orginale nie było żadnego stożka. Ani na górze, ani na dole. Chyba, że to nie był orginał. W końcu autotrochę po Polsce jeździło i nie wiem kto maczał w nim palce. Ogólnie instalacja podtlenku propanu była skopana i musiałem prawie wszystko wymienić. A co do puszki, to jakiś inteligent przy wymianie filtra powietrza połamał pokrywę i do tego jeszcze mocowanie fitra kabinowego do blachy też ucierpiało. Teraz jeszcze muszę kupić gdzieś przewód dolotowy (kobra, czy jak totam się w slangu nazywa), bo przy poprzednim montażu miksera jakiś idiota całą pociął i skleił taśmą izolacyjną, bo odma mu nie pasowała. Tyle, że z tego co zaobserwowałem, ciężko z częściami do benzyny.


_________________
Za horyzontem wielka korona gór, na karoserii różowieje kurz...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 23:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
W górnej pokrywie tam gdzie jest już wylot powietrza w stronę przepływomierza jest rura w kształcie stożka mająca za zadanie robić odpowiednie podciśnienie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 września 2013, 17:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 8 lipca 2013, 23:40
Posty: 20
Lokalizacja: Szczecin
opis: W promieniach słońca blacha jak złota lśni...
model: T4
silnik: 2,5 AET

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
No to fakt, że jest trochę inny kształt wlotu niż w TDI, ale nie przeszkadza to w osiąganiu maksymalnej prędkości ;)


_________________
Za horyzontem wielka korona gór, na karoserii różowieje kurz...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 września 2013, 21:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
wujSZYMoff napisał(a):
No to fakt, że jest trochę inny kształt wlotu niż w TDI, ale nie przeszkadza to w osiąganiu maksymalnej prędkości ;)

Dla silnika ma to akurat duże znaczenie jak silnik osiąga moc


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 16:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 8 lipca 2013, 23:40
Posty: 20
Lokalizacja: Szczecin
opis: W promieniach słońca blacha jak złota lśni...
model: T4
silnik: 2,5 AET

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Nie rozumiem, w jaki sposób stożek, o którym piszesz, może wpływać na siłę - czy też wartość - podciśnienia. Zasadniczo im mniejszy opór dla powietrza, tym więcej może dostać się do koleltora.


_________________
Za horyzontem wielka korona gór, na karoserii różowieje kurz...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB