T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 15:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 19:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Chyba chodzi o efekt Venturiego
Na tej zasadzie dziala m.in strumienica
Te 5 koni wiecej w nowszych benzynkach bierze sie pewnie z zastosowania tego patentu bo w obudowie starego typu zadnej zwezki nie ma <38>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 20:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
wujSZYMoff napisał(a):
Nie rozumiem, w jaki sposób stożek, o którym piszesz, może wpływać na siłę - czy też wartość - podciśnienia. Zasadniczo im mniejszy opór dla powietrza, tym więcej może dostać się do koleltora.
Jak byś miał turbo to jak najbardziej masz rację ale wolnossaku już tak różowo nie jest,
kurol napisał(a):
Chyba chodzi o efekt Venturiego
Na tej zasadzie dziala m.in strumienica
Te 5 koni wiecej w nowszych benzynkach bierze sie pewnie z zastosowania tego patentu bo w obudowie starego typu zadnej zwezki nie ma <38>
Dokładnie o ten efekt chodzi, a 5km jest z czegoś innego, najważniejsza różnica to tłoki mają mniejszą komorę spalania przez co jest większy stopień sprężania, i następna bardzo ważna rzecz to wtrysk już jest pełni sekwencyjny a nie fullgrupowy, silnik ma osobno czujnik położenia wału w bloku i osobno na aparacie mający na celu podanie do ecu kiedy jest pierwszy cylinder


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 20:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 8 lipca 2013, 23:40
Posty: 20
Lokalizacja: Szczecin
opis: W promieniach słońca blacha jak złota lśni...
model: T4
silnik: 2,5 AET

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Wiem, że mam oryginalną obudowę (tą pękniętą), ponieważ sprawdzałem to w serwisie Volkswagena w Szczecinie (nr części: 023 129 601 C) i nie ma w porywie żadnej zwężki, ani stożka. Swoją drogą, można w serwisie kupić taką obudowę (na allegro nie ma ;( ) za niewielką opłatą 848 zł.
A co do zwężki Venturiego - bo tak to się nazywa - to ona nie miała by w obudowie filtra żadnego praktycznego zastosowania, gdyż pierwszy przyłącze podciśnienia jest kawałek dalej. Ilość powietrza pozostaje bez zmian (dlatego zaraz za filtrem jest przepływomierz), zmienia się tylko jego prędkość i ciśnienie.


_________________
Za horyzontem wielka korona gór, na karoserii różowieje kurz...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 22:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Oj jesteś w błedzie, mam takową obudowę tylko poklejoną w piwnicy , jak odnajdę wstawię fotki


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 23:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
http://allegro.pl/obudowa-filtra-powiet ... 13744.html


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: wujSZYMoff (niedziela, 29 września 2013, 23:44)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 września 2013, 23:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 8 lipca 2013, 23:40
Posty: 20
Lokalizacja: Szczecin
opis: W promieniach słońca blacha jak złota lśni...
model: T4
silnik: 2,5 AET

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
chemik211 jesteś WIELKI!!! Ja szukałem przez tydzień i obdzwoniłem chyba z pięćdziesiąt osób i nikt tego nie miał. A tu proszę. Ale ta jest trochę inna. Moja nie ma tego dolotu ciepłego powietrza. Nie ma nawet dziury w ściance podstawy. Czy to ma być gdzieś podłączone, czy tylko zasysa znad kolektora?


Jednak nie jest to obudowa do benzyny. Dzwoniłem do gościa i powiedział, że obudowa była demontowana z 2,5 TDI. Podobno nadzieja umiera ostatnia...


_________________
Za horyzontem wielka korona gór, na karoserii różowieje kurz...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 września 2013, 21:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A według mnie ona jest do benzyny gdyż jest właśnie zasysanie ciepłego powietrza którego diesel nie ma, a zasysanie zamyka się samo na zasadzie termostatu, jedyne co to podciśnienie do niego się podłącza


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 listopada 2013, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 8 lipca 2013, 23:40
Posty: 20
Lokalizacja: Szczecin
opis: W promieniach słońca blacha jak złota lśni...
model: T4
silnik: 2,5 AET

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
System z termostatem był stosowany do "Wielkiej Przebudowy" w 1996 r. W tym roku wprowadzono prostokątne obudowy bez wlotu ciepłego powietrza - z wyjątkiem samochodów produkowanych na tzw. zimne rejony (Skandynawia), gdzie był dolot ciepłego powietrza. Moja połamana obudowa jest na fabrycznym wyposażeniu silnika AET z 1996 r. (po przebudowie), czyli z drugiej połowy roku. W obudowie nie ma żadnej zwężki, tulejki, stożka, ani niczego innego. Wlot powietrza jest przez prawy błotnik (tak jak w dieslach) do dolnej części obudowy, następnie na styku górnej i dolnej części obudowy jest wkład filtra (których też jest klika rodzajów, w zależnie od rejonu i przeznaczenia samochodu). W górnej obudowie jest wylot powietrza zakończony uszczelką i miejsce na przepływomierz. Tak jest moja oryginalna obudowa. Zmęczyłem faceta w serwisie i sprawdziłem później w ETCE.


_________________
Za horyzontem wielka korona gór, na karoserii różowieje kurz...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2013, 07:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
To ciekawe auto mam salon polska i zasysanie ciepłego było, do tego zwężka w obudowie przy silniku benzynowym obowiązkowo


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB