T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lipca 2011, 12:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 14 marca 2011, 20:43
Posty: 3
model: Caravella
silnik: VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich jako nowy użytkownik forum
Moje pytanie dotyczny strony technicznej silnika 2.8 VR6 w Caravelle 97r., a konkretnie wymiany zestawy ślizgów,prowadnic oraz napinaczy wraz z łąńcuchami rozrządu. Wiem że do wymieny niezbędne jest zdemontowanie skrzyni biegów, ale jeśli ktoś przerabiał temat-czy konieczne jest domontowanie kolektora ssącego do owej wymiany czy może dekiel osłaniający rozrząd udaje się odkręcić bez demontowania pokrywy zaworów.
wszystkim zainteresowanym tematem z góry dziękuję


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lipca 2011, 23:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Mogę ci podpowiedzieć że silnik na zewnątrz bo na aucie źle się to robi


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lipca 2011, 17:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 14 marca 2011, 20:43
Posty: 3
model: Caravella
silnik: VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
napewno jest dużo wygodniej pracować na wyjętym silniku,ale wydaje mi się że z podnośnika-po wymontowaniu skrzyni biegów-powinno się w miarę sprawnie pracować.Interesuje mnie właśnie fakt demontazu kolektora ssącego w celu odkręcenia pokrywy zaworów-w T4 między kolektorem a chlodnicami mieści się wyłącznie listwa wtryskowa gazu;) i czy jest to konieczne do odkręcenia pokrywy rozrządu i jej wyjęcia. W każdym razie cała robota przez górny napinacz łańcucha, po zdemontowaniu okazało się że blokował się podczas pracy i nie napinał łańcucha jak powinien. W poniedziałek rozbiórka i ocena uszkodzeń.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lipca 2011, 21:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Dlatego napisałem silnik wyciągnąć , szybciej i dokładniej


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2011, 07:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 14 marca 2011, 20:43
Posty: 3
model: Caravella
silnik: VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Samochód nadal na warsztacie- jeden ze ślizgów pęknięty, uszkodzona zębatka wałka, i niespodzianka w postaci uszkodzonego zacisku oraz zjechanej prawie do nitów tarczy sprzęgła. Koszty zaczynają przyprawiać o zawrót głowy;(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 20:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Ja już po wymianie rozrządu . Porobiłem kilka fotek i jestem bogaty w doświadczenia . Teraz chodzi jak nówka.


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Fotki dołączę następnym razem .


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 marca 2012, 07:20 
dawaj dawaj ja graty już zakupiłem czekam na paczkę 800zł napinacze ślizgi dwa łańcuchy orginały podobno


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 marca 2012, 00:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Graty mogą być nie kompletne tak jak u mnie. Jednego ślizgu nie było w zestawie, łańcuch był podwójny a u mnie jest pojedynczy, no i uszczelka dekla zaworów występuje tylko w oryginale VW cena 535pln czas oczekiwania do dwóch tygodni.
Nie kupuj też zestawu uszczelek tylko po rozebraniu każdą osobno po porównaniu / ja kupiłem zestaw i jestem 300 w plecy/.
Nie jestem mechanikiem a mój brat prowadzi warsztat dopiero od 1,5 roku i daliśmy radę bez problemu. Przy okazji zregenerowałem konwerter skrzyni biegów i tarczki w niej. Amory sworznie gumy drążka stabilizatora , filtry oleje płyny.
Całkowity koszt to 4100pln . Zapalił od razu i chodzi jak nówka.


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 marca 2012, 02:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 lutego 2012, 02:46
Posty: 3
Lokalizacja: Norwegia
model: Carawelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Rafalsto napisał(a):
Graty mogą być nie kompletne tak jak u mnie. Jednego ślizgu nie było w zestawie, łańcuch był podwójny a u mnie jest pojedynczy, no i uszczelka dekla zaworów występuje tylko w oryginale VW cena 535pln czas oczekiwania do dwóch tygodni.
Nie kupuj też zestawu uszczelek tylko po rozebraniu każdą osobno po porównaniu / ja kupiłem zestaw i jestem 300 w plecy/.
Nie jestem mechanikiem a mój brat prowadzi warsztat dopiero od 1,5 roku i daliśmy radę bez problemu. Przy okazji zregenerowałem konwerter skrzyni biegów i tarczki w niej. Amory sworznie gumy drążka stabilizatora , filtry oleje płyny.
Całkowity koszt to 4100pln . Zapalił od razu i chodzi jak nówka.

Witam szanowne grono
Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość. Od dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem T4 2.8 VR6. Dlatego interesuje mnie wszystko co dotyczy wymiany rozrządu, gdzie najlepiej kupić cały zestaw do wymiany, ceny. Jakie macie przebiegi. U mnie jest 207 tyś. km ( wersja norweska więc przebieg autentyczny). Rozrząd lekko słychać na zimnym silniku, po rozgrzaniu ciszej, ale chcę jeździć tym autkiem kilka lat więc chciałbym o nie zadbać i nie stresować się. Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 marca 2012, 08:48 
ja zakupiłem u tego gostka http://allegro.pl/oryginalny-rozrzad-vw ... 95856.html


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 marca 2012, 16:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Popatrz TU


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 marca 2012, 21:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Powiem tak . najpierw rozbierz potem kup graty . Unikniesz nie potrzebnych kosztów . Wiem to z autopsji . Nawet silnik o tym samym oznaczeniu literowym może się różnić .
Jeżeli chcesz pojeżdzić to należy wymienić łańcuch . Pełnią szczęścia byłoby wymienić razem z kołami zębatymi . W moim przypadku nie wymieniłem kółek tylko łańcuchy. Dla mnie to była super robota i nie taki diabeł straszny... .
Wymianę rozrządu połączyłem z innymi naprawami i konserwacją antykorozyjną . Myślę że z zamówieniem części i dodatkowymi pracami to maks 4 dni / z wyjęciem silnika i włożeniem oczywiście / . Dzwięk silnika uległ zmianie i teraz to jest muzyka .


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 marca 2012, 13:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 lutego 2012, 02:46
Posty: 3
Lokalizacja: Norwegia
model: Carawelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za zainteresowanie. Oczywiście rozrząd zmienię, ale chciałbym zrobić to samodzielnie z kolegą mechanikiem. Chciałbym zamówić graty,ale nie mogę odszukać numeru silnika ( naklejka na pokrywie zaworów jest w szczątkowym stanie i nic nie da się odczytać) więc prosiłbym o podpowieć gdzie jest poza tą naklejką ten numer, czy można go rozkodować po kodzie VIN? Kolego czarny1x1x cz te graty z allegro to faktycznie orginał? Chciałbym po Wielkanocy porobić przy rozrządzie (będę to robił w Norwegii) i dlatego chcę kupić wszystko co mi będzie potrzebne bo od przyszłego tygodnia będę w kraju.
Pozdrawiam kolegów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 marca 2012, 22:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Te z allegro to nie org, tylko łańcuch jest jak org, a łyżwy(ślizgi) Swag to gówno szkoda kasy na nie, proponuje do serwisu i ślizgi zakupić org


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2012, 16:26 
chemik co ty piszesz znaki ma fabryczne i są usunięte loga wv ......też jestem w norwegi ,i planuje samodzielnie wszystko wymienić ,co do oznaczenia silnika wystarczą tylko nr rej auta tu w norwegi wszystko jest w bazie danych lub ostatni kwit z EU kontroll tam powinieneś mieć oznaczenie silnika ,jak co to pisz podpowiem
Przedmiotem aukcji jest ORYGINALNY kompletny układ rozrządu do aut VW TRANSPORTER T4 (ZESTAW BEZ KÓŁ ZĘBATYCH)


Wszystkie elementy rozrządu są fabrycznie nowe 100% ORYGINAŁ VW:

- łańcuchy są firmy IWIS w oryginalnych pudełkach z hologramami, nie otwierane (produkowane są przez tą firmę dla grupy vag na pierwszy montaż)

- łyżwy i napinacze są w pudełkach SWAG, w środku siedzą oryginalne części ze startymi znaczkami VW przez producenta, na każdej części obok startego znaczka VW został oryginalny numer części
Na zdjęciach widać jak to wygląda!
ps. dzwoniłem do serwisu koszt 900zł a tu mam za 800zł uszczelniacz i silikony tak się dogadałem super facet <53>


Zestaw rozrządu pasuje od numeru silnika AES 009 434 -->


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 marca 2012, 22:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
czarny1x1x To ty kupuj gówno co niby jest org, ja tego klientowi nigdy nie zakładam no chyba że mi ładnie podpisuje świstek ze na jego żądanie i gwarancji w razie rozpadnięcia nie ma,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2012, 00:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 lutego 2012, 02:46
Posty: 3
Lokalizacja: Norwegia
model: Carawelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie. Mam troszeczkę mętlik w głowie co do tych części, a w szczególności jeśli chodzi o orginalność. Prosiłbym, jeśli to możliwe aby kolega Rafalsto wypowiedział się gdzie zamawiał graty bo jak pisał jest już po wymianie (i te zdjęcia z robótki jak obiecał). Kolego czarny1x1x dzięki za podpowieć odnośnie numeru silnika, jutro zadzwonię do serwisu VW w moim mieście. Jeszcze raza dzięki za wszystkie rady.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2012, 06:48 
kolego chemik gwarancje pewnie dajesz na robote ale że na części ?jak rozpadnie się orginał to wymieniasz na własny koszt ?nie zabardzo w to wierzę przeczytaj jeszcze raz tą aukcję pudełka ma nie orginalne swag a w środku porządne graty namiar mam od kolegi co zmieniał to w sharanie ,nie wiem z jakiego serwisu to wynosi ale cena ok


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2012, 23:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
I dalej ci odpowiadam tego swaga niby org nie chcę znać i tyle, takich producentów jest wiele co niby ,ma org tylko zatarte nr,org, a co do naprawy jeśli rozpadnie się coś to niestety pokrywam z własnej kieszeni i później walczę z dostawca tej części o zwrot kosztów,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB