T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 08:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 maja 2011, 23:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 listopada 2010, 19:28
Posty: 6
Lokalizacja: ŻARY-lubuskie, Norway
model: transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Zastanawiam się nad zmianą z diesla na benzynę.Posiadałem T4 2.4d a teraz mam 1.9td. Denrwuje mnie hałas z silnika 1.9 w kabinie i osiągi są marne.Silnik 2.4d miał chociaż lepszą kulturę pracy.Chciałbym zaczerpnąć widzy na temat silników benz.2,5 i 2.8VR6 i 2.8V6. Jakie osiągi, spalanie, awaryjność, wyciszenie, jakie plusy, jakie minusy.Czy opłaca się zamienić On na Pb? Zależy mi na komforcie jazdy pod względem hałasu w kabinie i na wystarczającej mocy do normalnej jazdy po mieście i w trasie.

"benzyniaki" podsumujcie swoje maszyny.:)

Pozdrawiam Miłośników T4


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 maja 2011, 13:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
2,8 v6 to tak naprawdę vr6 tylko że ma 204km


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 19:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
mogę wypowiedzieć się na temat 2,0 bo takim dysponuje

osobiście zrobiłem ponad 200tyś i nic złego na temat tego silnika nie mozna powiedzieć

kultura pracy ok radzi sobie z przyczepą ,lawetą itd

mówia ze gazo odporny w sęsie spokojnie da się zagazowac co tez mam i nie nazekam

inne modele czyli 2,5 i 2,8 mimo ze mocniejsze nie były juz tak udane i sprawiają kłopoty


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 21:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
andrewa1 a czym 2,5b sprawia kłopoty konstrukcja ta sama co 2,0 tylko 1 cylinder dodany przez co silnik jest lepiej wyważony i ma większą kulturę pracy , co do 2,8 vr6 zgadzam się silnik porażka


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 21:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Ja ma AAF 2.5 z 92r i 327tys na liczniku,oprocz tego ze troszke na zimnym slychac chyba szklanki popychaczy reszta wydaje mi sie ze jest ok.
Kupilem z zalozonym gazem II gen w trasie pali jakies 13 l po miescie okolo 20l
Znam dwoch poprzednich wlascicieli mojej teczki ktorzy zrobili w sumie nia jakies 60tys i pierwszy w silniku nie robil nic a ten od ktorego kupilem zmienil tylko cewke,uszczelke pod pokrywa zaworow oraz rozrzad (oprocz oczywiscie wymian plynow ustrojowych,swiec,filtrow itp)
Nie mam porownania z silnikiem diesla ale wydaje mi sie ze w benzyniaku jest przyzwoicie cicho,silnik ma przyjemny dla ucha gang i lewego pasa sie nie boi


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Ostatnio edytowano środa, 4 maja 2011, 05:13 przez kurol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 maja 2011, 21:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Ja mam 2,5 z 96 z automatem. Silniczek pracuje jak się patrzy, teoretyczne ma ponad 230 tyś i jest w bdb kondycji. Wymieniłem to co niezbędne, świeczki, przewody, kopułka, cewka i płyny. Jest zagazowany jakimś noname najtańszym, benzyny spala jakieś 12-13l gazu około 15, ja jestem zadowolony. Wyprzedzać można bez problemów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 22:12
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: T4
silnik: 2.5 lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
bierz 2.5 bp pali tyle samo lub mniej (zależnie od warunków) co 2.0, a mocy ma więcej.


_________________
T4 ACU, MB 512d Vario, K1200R, Jeep V8, Tundra 5.7 - Big Bad & Black


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 22:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
SUHY12 napisał(a):
benz.2,5 Jakie osiągi,"benzyniaki" podsumujcie swoje maszyny.:)


tak chodzi moje 2.5 acu na lpg z ASB

http://www.youtube.com/watch?v=vQ8yrnVxQ1I
http://www.youtube.com/watch?v=Ppj-TzpJ ... er&list=UL


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 maja 2011, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 listopada 2010, 19:28
Posty: 6
Lokalizacja: ŻARY-lubuskie, Norway
model: transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki panowie
wkrótce może kupię benzynkę


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 września 2011, 20:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Ja mam 2.8 VR6 i jest Super. Spalanie w Warszawie w korkach 17,4l gazu . W wakacje sprawdziłem trasę Z Warszawy do Chorwacji na wyspę Pag 1400km 6 osób + pełny bagażnik pod sufit po autostradach gnałem ją po 160- 170 km/h spalanie po podliczeniu zakupionych litrów gazu 15l/100km. Dla przykładu w zeszłym roku byłem w Bułgarii Mercedesem E klasą 2,2CDI 143KM i spalił mi 7,2l ropy / 100km i jechałem max do 130km/h / tylko 4 osoby /. Sami policzcie .
Jeżeli chodzi o części i naprawy jest dużo tańszy od diesla tylko jest jeden warunek elektryczne części silnika tylko w oryginale / cewka Beru, przewody Beru czyli tak jak wyszedł z fabryki , czujniki itp/ robisz raz i zapominasz o temacie .
Przyjemność z jazdy BEZCENNA


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 września 2011, 19:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 grudnia 2010, 14:27
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
opis: 2 multivany w rodzinie a na miasto mega szybki trabi :)
model: multivan
silnik: AAFlpg & AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
mam 2,4d i 2,5pb i kolego uderzaj smiało :)
cisza , dobre osiągi i lepsza kultura ...
spalanie u mnie gazu na blosie lato klima na 17 cali kołach
trasa 13-15l
miasto ok 20 l
tylko na allegro możesz przeczytac ze kazdemu 2,5 pali na trasie 10L a po miescie 13L
a vr6 trasa 12l :)
poprawcie mnie jesli sie myle....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 września 2011, 09:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
własnie wróciłem z wojaży po niemczech gdzie jeżdżąc po autobahnach w okolicach 150-160km/h z 8-ma osobami i bagażami zrobiłem ok 1600km na gazie i 1700km na benzynie
przy takiej jeżdzie moje ACU z automatem pali 14-15l pb, lub 17-18l lpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 września 2011, 19:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Arek co tak dużo pb spaliłeś???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 września 2011, 14:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
firma dawała kase na paliwo a mi sie stacji lpg nie chciało szukać :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 września 2011, 14:58 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 grudnia 2010, 14:27
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
opis: 2 multivany w rodzinie a na miasto mega szybki trabi :)
model: multivan
silnik: AAFlpg & AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
pacark napisał(a):
firma dawała kase na paliwo a mi sie stacji lpg nie chciało szukać :P

to zmienia postać rzeczy :)
nawiasem mówiąc nieźle ci się odpycha fura :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 lipca 2012, 03:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,

Chcę sobie sprawić dynamiczny i szybki T4 w manualu (T5 poza zasięgiem).

Oświećcie mnie proszę jaka będzie różnica między benzyniakiem V6 200 KM a dieslem 2,5 TDI 150 KM ?

Ludzie różnie mówią. Podobno 200 KM benzyniaka i 150 KM diesla TDI to zupełnie co innego i trudno je porównywać.

Spotkałem się np. z opinią, że te 150 koni diesla TDI są "przyjemniejsze" od 200 koni V6 gdyż TDI ma moment ok. 300 Nm a V6 tylko 250 Nm. Na domiar komplikacji osiągi te są podawane przy zupełnie różnych prędkościach obrotowych benzyniaka i diesla. Dlatego ponoć np. przy wyprzedzaniu diesel lepiej się zbiera od benzyniaka ? Powiedział mi to gość, który woził VIP-ów i jednocześnie jeździł jednym i drugim. Ja proszę o osobiste opinie.

Proszę Was o opinie w tej sprawie ponieważ po parametrach silników trochę trudno mi się jednoznacznie zorientować i podjąć decyzję:

1. Którym z tych dwóch silników łatwiej będzie wyprzedzać na naszej wąskiej polskiej drodze ?

2. któremu z nich łatwiej przychodzą prędkości autostradowe ?

W silniku V6 moc większa (200 KM) a moment mniejszy niż w 2,5 TDI a w 2,5 TDI moc mniejsza ( 150 KM) ale moment większy od V6. Nigdy nie miałem okazji jeździć tymi najmocniejszymi teczkami więc bez opinii użytkowników bardzo trudno podjąć decyzję. ( Osobiście jestem zwolennikiem gazu z sekwencją - czy w tym przypadku słusznie ? )



Dodam na marginesie, że nie mogę spotkać oferty V6 ok. 200 KM ze skrzynią manualną. Trafiają się 140 KM i 170 KM. Czy 200 KM nie były produkowane ze skrzynią manualną czy są po prostu unikatowe ?

Trafiają się V6 200 KM ale z automatem. Czy ten V6 200 KM w automacie można w jakiś "naturalny" sposób przerobić na manual czy to już raczej żeźba ?

Auto przydałoby się już teraz na wakacje ale nie chcę kupować pochopnie i wolę poczekać na Wasze opinie i pewno kupię już raczej po sezonie kiedy będzie więcej ofert.

Pozdrawiam fanów T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 sierpnia 2012, 13:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 17 lutego 2011, 10:15
Posty: 6
Lokalizacja: Sulejówek k/Wa-wy
model: caravelle
silnik: 2,8 VR6 103kW/140kM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
T4 z V6(VR6) są unikatowe, wypuszczono ciut ponad 4000szt, głównie na rynek amerykański i tylko w automacie. Mam vr6 140KM i jest fajnie.


Ostatnio edytowano środa, 1 sierpnia 2012, 14:55 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
bełkot


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 sierpnia 2012, 21:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
radzę przejechać się obiema wersjami, mam tylko porównanie 2.5benz 110ps vs 2.5tdi 102ps
diesla wybrałbym pewnie do roboty jako woła roboczego a na pewno jeśli często ciągałbym coś ciężkiego na haku, innych jego zalet nie widzę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 sierpnia 2012, 20:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Witam wszystkich. Posiadam t4 VR6 zagazowany, w automacie, klima dwustrefowa i inne bajery. Jeżeli chodzi o komfort jazdy to bajka (cicho, chłodno i przytulnie). Silnik jak silnik jak się dba to się ma. Gazu pali średnio 16-17l/100km ,Pb nie sprawdzałem :). Jeżdżę już 4 lata. Pali dużo ale coś za coś . Ja polecam. Pozdrowienia dla wszystkich .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 października 2012, 23:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 28 października 2012, 21:15
Posty: 1
model: eurovan
silnik: 2,5 B

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Miałem jeszcze rok temu "żabkę" (bo była zielona) T4 (transporter 8 os.) z 93 r. 2,5 B+LPG STAG czyli nic specjalnego. Kupiłem ją w 2004r od sąsiada, który dbał naprawdę o to auto, przez kilka lat było obiektem moich westchnień (wtedy posiadałem Transita). W końcu kupiłem wtedy miała 287 tkm. i od razu zagazowałem. Przez 7 lat ciężko ze mną pracowała na różnych budowach (...tutaj możnaby całą historię napisać...) i nigdy mnie nie zawiodła. Sprzedałem z ciężkim sercem z przebiegiem 420 tkm. A co do konkretów to moc (czy też moment) pozwalały wyprzedzać 80 % osobówek na trasie, spalanie ok 16 l/ 100 km (średnio, bo nigdy nie wyjeździłem całego zbiornika po mieście ani po trasie 90 km/h, zbiornik 52,5 l/ 320 km (+/- 25 km) to tyle... Naprawdę świetne auto. Od 3 lat posiadam również T4 eurovan (multivan z USA) 225 tkm z tego samego roku i z tym samym silnikiem (tyle że LPG Stefanelli) ale z automatem no i oczywiście full wypas: stolik, 2-strefowa klima, uchwyty na napoje, pluszowa tapicerka itp. Jednak jeśli chodzi o własności jezdne "delfin" (bo morski met.) daleko za "żabką". Przypuszczam że to wina automata, bo i wolniejszy i mniej zrywny i jak się więcej po mieście jeżdzi to 20l/100 km spali, ale na wycieczki idealny: cicho, komfortowo, stolik, 2 rząd siedzeń tyłem (czyli przodem do stolika) nieraz służy za podnóżki. Wszyscy znajomi go chwalą. No i na wycieczce schodzi ze spalaniem do około 17 l/100 km LPG. Rzadko nim jeżdżę bo szkoda na budowę a do wożenia d..y mam VW Polo a na budowę duże Ducato ale tak naprawdę każdemu polecam to czego potrzebuje. A tutaj to już trzeba się samemu zastanowić a nie pytać forumowiczów. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB