T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 21:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 marca 2011, 16:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie
Mam pytanie co do wymiany silnika z 2.0 na 2.5 o symbolach AAF ACU AET itp do przerobienia na LPG.
Pytanie brzmi czy jak wymienię silnik to czy muszę wymieniać od razu skrzynię biegów?Gość z którym rozmawiałem twierdzi,że nie muszę i że nie muszę wymieniać też zawieszenia.
Powiedzcie co potrzebuję aby silnik wymienić na większy,co zostaje w moim aucie a co muszę mieć nowe?Typu wiązki elektr. zawieszenie,układ kierowniczy,pompa wspomagania,elementy deski rozdzielczej itp?
Chcę założyć sobie do tego auta Climatronica którego mam niezałożonego a o którym kiedyś już pisałem na forum.
Ile mnie to może wynieść przy zakupie?Czy może zostać przy silniku 2.0?Czasem mi brakuje mocy a i spala mi na dzień dzisiejszy 16 litrów LPG a moja prędkość rzadko przekracza 90 km/h i ma wycieki oleju z pod miski i z pod rozrządu leci.
Raczej jestem zdecydowany na wymianę silnika ale za rozsądne pieniądze z myślą o lepszej jeździe.

Pozdrawiam
Daniel


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 marca 2011, 22:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Daniel176 napisał(a):
Witam serdecznie
Mam pytanie co do wymiany silnika z 2.0 na 2.5 o symbolach AAF ACU AET itp do przerobienia na LPG.
Pytanie brzmi czy jak wymienię silnik to czy muszę wymieniać od razu skrzynię biegów?Gość z którym rozmawiałem twierdzi,że nie muszę i że nie muszę wymieniać też zawieszenia.
Powiedzcie co potrzebuję aby silnik wymienić na większy,co zostaje w moim aucie a co muszę mieć nowe?Typu wiązki elektr. zawieszenie,układ kierowniczy,pompa wspomagania,elementy deski rozdzielczej itp?
Chcę założyć sobie do tego auta Climatronica którego mam niezałożonego a o którym kiedyś już pisałem na forum.
Ile mnie to może wynieść przy zakupie?Czy może zostać przy silniku 2.0?Czasem mi brakuje mocy a i spala mi na dzień dzisiejszy 16 litrów LPG a moja prędkość rzadko przekracza 90 km/h i ma wycieki oleju z pod miski i z pod rozrządu leci.
Raczej jestem zdecydowany na wymianę silnika ale za rozsądne pieniądze z myślą o lepszej jeździe.

Pozdrawiam
Daniel


po pierwsze zamiana to grubsza inwestycja może się zamkniesz 3-4 tyś


oprócz silnika to wiązka ,komputer , wszystko co potrzebne łapy silnika itp

pytanie jaki zestaw kupisz i co będzie brakowało


a teraz co do 2,0 jeśli pali 16l LPG to bym sprawdził instalację -dawki itp ...

ja się mieszczę w 12 przy 90km/h 16-17l pali powyżej 120km/h

wycieki to nie problem nowe uszczelki i po kłopocie impreza nie jest droga


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Ostatnio edytowano środa, 23 marca 2011, 15:48 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort. i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 marca 2011, 00:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Cytuj:

po pierwsze zamiana to grupsza inwestycja moze sie zamkniesz 3-4 tyś


oprucz silnika to wiazka ,komputer , wszystko co potrzebne ląpy silnika itp

pytanie jaki zestaw kiupisz i co będzie brakowało


a teraz co do 2,0 jeśli pali 16l LPG to bym sprawdził instalację -dawki itp ...

ja się mieszcze w 12 przy 90km/h 16-17l pali powyzej 120km/h

wycieki to nie problem nowe uszczelki i po kłopocie impreza nie jest droga



Sam silnik mogę kupić na alledrogo za 1400-2000 zł i to w obu przypadkach kompletny silnik.Jeśli bym kupował razem z kompem to wyjdzie lepiej niż osobno.
łapy silnika to nie wiem jaki koszt ale wszystko idzie dokupić nawet na szrocie lub od gościa od którego będę miał silnik.
Pytanie co ze skrzynią,czy zostaje czy musi być inna?
Co z zawieszeniem i układem kierowniczym,czy muszę kupić inne drążki kierownicze itp?Bo w końcu jest tyle modeli silnika i tyle modeli drążków i końcówek,że nie wiem czy nie będę musiał tego zmieniać a ,że jestem na etapie wymiany drążków,końcówek i sworzni to chcę wiedzieć czy to co kupię pod 2.0 benzyna będzie też pasowało pod silnik 2.5.

Co do mojego obecnego silnika to nie wiem jaka jest kompresja i nie wiem czy się bawić w wymianę uszczelek i na dodatek nie znalazłem łapy pod sprężarkę klimy do tego silnika a i tak słyszałem,że może być później silnik słabiutki z klimą.
Chyba wymiana silnika jest najbardziej właściwa,tylko czy ktoś mi powie ile spala silnik 2.5 LPG jakie są różnice w jeździe i spalaniu między 2.0 silnikiem.

Pozdrawiam
Daniel


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 marca 2011, 15:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
Daniel176 napisał(a):
czy ktoś mi powie ile spala silnik 2.5 LPG l


mam taki silnik z zamontowaną sekwencją w automacie, spalanie jest rózne w zależności od korków, górek, rodzaju drogi i załadowania, swoją T4 nie jeżdże wolno i mam raczej cieżką noge (w nawiasach podaję ile paliła pb zanim zamontowałem gaz)
miasto 16-18lpg (13-15)
trasa zwykłe drogi tak do 120kmh 14-15lpg (12-14)
autostrada 140-150kmh 17-18lpg (15-16)
przyczepa jak na zdjeciu nizej do 100kmh 20lpg (nie sprawdziłem)

komfort super, cicho przy wiekszych prędkosciach i dźwięk 5cyl benzyny 8-)
skrzynie jak chcesz jeżdzic eko to od diesla, jesli normalnie to od 2.5benz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 00:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 14 września 2011, 20:39
Posty: 49
Lokalizacja: Toruń i okolice
model: Caravelle GL SYNCRO
silnik: 2.5i 115KM AET

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam. Czy wymiana silnika doszła do skutku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 19:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Marcintorun napisał(a):
witam. Czy wymiana silnika doszła do skutku?



Witam
Wymiana nie doszła do skutku i na razie nie dojdzie :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 października 2013, 17:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 października 2013, 21:10
Posty: 8
model: T4 Caravelle
silnik: AAC

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post, więc gdybym źle wybrał miejsce, to proszę o wyrozumiałość ale chciałbym podłączyć się pod temat. Mój silniczek (AAC z gazem) dobija do pół miliona km i wyraźnie ma dość. Kompletuję 2,5 litrowy silnik AAF. Mam już prawie wszystko (łącznie z silnikiem) ale prosiłbym o poradę czy będą pasowały: skrzynia (moja to CRM, gdzieś wyczytałem, że oba silniki współpracowały ze skrzyniami w obudowie 02B ale czy na pewno?), rozrusznik i cewka zintegrowana (na allegro ta sama cewka była opisana jako pasująca m. in. do obu tych silników ale wolałbym się upewnić żeby czegoś nie popsuć). Proszę o doradzenie i życzę miłego popołudnia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 października 2013, 22:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Cewka ta sama, skrzynia tez podejdzie miałem dokładnie ta sama u siebie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 października 2013, 15:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 października 2013, 21:10
Posty: 8
model: T4 Caravelle
silnik: AAC

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Dzięki serdeczne, a jak z rozrusznikiem? Domyślam się, że 2,5 l. musi mieć silniejszy, ale czy ma znaczenie od jakiego 2,5 wmontuję? Było ich sporo i nie wiem, czy uda mi się trafić akurat rozrusznik z AAF. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 października 2013, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Rozrusznik obojetne byle pasował na mocowanie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: Adaś8 (wtorek, 8 października 2013, 08:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB