T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 czerwca 2018, 20:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 56
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
Nosz, trafiło mnie teraz...
Fajnie jeżdżący Multik zaczął strzelać w wydech. I mulić strasznie. Wymieniłem swiece i kable, dwie byly sklepane. Potem jakieś 300 km ok i kolejny zonk, ledwo na polowie cylindrów dodciągnąłem sie do MOPa na autostradzie.

Zrzuciłem głowice i dramat: wszystkie tłoki uszkodzone, wyszczypane korony. Jeden cylek podrapany strasznie - raczej nie do szlifu.

Głowica poszla do sprawdzenia, na oko nie bylo dramatu.

Nie było zadnych oznak wcześniej, rozlatywaly mi sie te tłoki a ani ja ani kumpel mechanik niczego nie slyszelismy.

Na moj gust to zaplon sie przestawil w kierunku wczesnego, i to grubo. Jeszcze nie sprawdzalem.

Właśnie kupilem cały dol silnika, będę reanimował..

Pozdro jeżdżącym.

Kuba


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 czerwca 2018, 22:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
Jeżeli wszystko wiadomo to pozostaje tylko zapytać czy się chwalisz czy się żalisz? <57> no chyba że szukasz pocieszenia <victory>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 czerwca 2018, 07:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 56
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
Wiadomy jest skutek tylko, jak na razie. Pożalilem sie bardziej, ale moge tez zapytać :
Czy ktos tak miał?
Jesli mam rację ze to spalanie stukowe rozwalilo moj silnik, to gdzie był czujnik tegoż? Czy jego wczesnijsza i nie sygnalizowana niczym awaria mogla sie nałożyć na pozniejsze przestawienie zaplonu? Ile tu jest czujnikow spalnia stukowego w ACU- jeden czy więcej? Warto wymienic profilaktycznie?

Mam tam LPG, ale silnik nie szedl na ubogiej mieszance, spalanie 14,5 -15,5 to chyba standard. Autko jezdzilo w cyklu mieszanym, 120 na normalnej drodze i max 140 na autostradzie, żaden tam but pedal podłoga.

Mozliwe jeszcze przestawienie rozrządu, wyciecie klina i obrocenie sie koła napedowego.
Jakiemuś koledze tutaj juz sie zdarzylo.

Pozdro jeżdżącym

Kuba


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 czerwca 2018, 11:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
ACU jest ubogie w czujniki, co innego AET


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 czerwca 2018, 11:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 56
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
Muszę dorwać serwisowkę do ACU, ktoś? Coś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 czerwca 2018, 12:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Jesli ACU jest nastepnym silnikiem po AAF to ma dwa czujniki spalania stukowego,przynajmniej tak twierdzila kiedys etka.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 czerwca 2018, 16:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 56
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
Za 10 funciakow ściągnąłem serwisowke fabryczną, m. in. do ACU, będę uprawiał czytelnictwo :) Rzeczywiscie sa dwa knock-sensory


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 lipca 2018, 08:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 56
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
Blok/słupek silnika ACU kupiony. Dzisiaj głowica do sprawdzenia i remontu idzie. Ciekawe co w niej wyjdzie? Szukalem glowic uzywek, na ew plan B, ale kurcze - nigdzie ne ma. Do diesli i owszem są, do beny: zero.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 lipca 2018, 16:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 56
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
No to zagadał znowu. Ciagle nie wiem jednoznacznie co ylo przyczyną. Teraz wychodzi na gaz trochę. Miałem tam stary system doslownie I generacja. Z emulatorem lambdy oczywiście. I jeśli przyblokowala się sruba podawania gazu to silnik dostawał brdzo ubogą mieszankę a komputer o tym nie wiedział. Sprawa ciagle w toku wyjaśniania... Na razie odcinamLPG.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 lipca 2018, 07:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 56
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
Zapłon był OK.
Winna instalka gazu, II gen - z emulatorem lambdy. Zakładano ją w czasach kiedy sekwencje i gazownicy też nie radzili sobie z full grupą.
Przedstawiło sie cholerstwo w kierunku ubogiej mieszanki i po jakims czasie rozwalilo silnik.
Kto ma taka instalke to niech ja często serwisuje.. Mnie kosztowało to kilka tyśków ktore mogłem przeciez przeznaczyć na coś innego (alkohol, płatne dziewczeta... :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB