T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 lutego 2018, 19:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 kwietnia 2016, 14:04
Posty: 51
Lokalizacja: 68-213 Lipinki Łużyckie
model: Multivan
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
czujnik identyfikacji cylindra 1 - G145

Koledzy kupiłem caravelle 2.5 ACU Ktoś już w niej trochę nagrzebał, włącznie, że włożył sterownik od silnik aac 2.0 na tamtym sterowniku nie było jednak tego błędu i auto dławiło się na benzynie ale na gazie chodził dobrze (LPG jednopunktowe).
Teraz włożyłem sterownik od tego silnika (ACU) 023906024Q i silnik pracuje na obu paliwach jednak wyskakuje ten błąd i auto faluje na benzynie, potrafi zgasnąć (ciepły i zimny). Jadąc na LPG jest jakby lepiej. W obecnym sterowniku ktoś już jednak coś naprawiał (jest ślad polskiej lutownicy :D )
Chciałbym jednak aby chodził poprawnie na benzynie, bo chciałbym zmienić lpg na sekwencję.

Dodam, że wymieniłem w tym sterowniku map sensor ( praca się poprawiła, ale nadal jeszcze nie jest dobrze na benzynie)
Na zimnym pracuje gorzej niż na ciepłym(benzyna) czasami jak się doda gazu lub przełączy z lpg na benzynę trzyma obroty ponad 2000 i trzeba mu pogazować aby spadły do wartości ok 900.
Wtryski sprawdzone, świece nowe, aparat zapłonowy ok, czujniki temperatury cieczy nowe, cewkę już zamówiłem na podmiankę)
Co jeszcze może być?
Szukać kolejnego sterownika?
Proszę o pomoc.



Za ten wpis autor Gregorek89 podziękował: Wojtek KRK (poniedziałek, 9 lipca 2018, 23:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 marca 2018, 21:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 marca 2016, 11:09
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
model: Syncro & Multi
silnik: ACU & AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hej,
W sumie mam podobne objawy, walczę już od jakiegoś czasu z ACU. Dlatego podepnę się do tematu. U mnie poprawę przyniosło:
-wymiana wszystkich wężyków podciśnienia
-regulacja zapłonu
-zmieniłem również Halla i potencjometr przepustnicy
-zamontowałem innego, używanego korkowca
-zmienione wszystkie czujniki temp
Jest lepiej ale nie idealnie. Niezależnie czy na zimnym czy ciepłym na Pb obroty dość powoli spadają i występuje "wahniecie"; trochę podskakuje do ok 1200 a następnie spada na jałowe. Na jałowych również czasem słychać ze silnik jakby inaczej pracuje a zaraz wraca do normy.
W miedzy czasie pojawił się inny problem. Nie mogę połączyć się z ECU żadnym interfejsem ani tanim Viakenem ani profesjonalnym, mimo że wcześniej oba działały prawidłowo wielokrotnie.
Wiem że po czyszczeniu przepustnicy i zmianie potencjometru powinienem dokonać adaptacji przepustnicy, jednak z poziomu VAGa nie udało się to. Stary sposób z odłączanie akumulatora i pozostawianiem na wolnych obrotach również wydaje się nie działać. Został błąd "ustawienia początkowe nie zaistniały" czy coś w tym stylu.

Wiem, że post nie jest odpowiedzią na problem autora wątku ale może coś mu zasugeruje moja dotychczasowa walka a problem mam podobny.
Pytanie do autora: jaki Mapsensor montowałeś do ECU od ACU? Dokładnie taki jak był czy jakieś inne bardziej dostępne? Gdzie kupowałeś?
Co do błędu który Ci wyskakuje prawdopodobnie chodzi o czujnik Halla bo z tego co mi wiadomo w tym silniku niema innego czujnika położenia cylindrów.
W związku z wszystkim powyższym:
-co może być przyczyna braku łączności VAGa z ECU?
-jak skutecznie dokonać adaptacji przepustnicy?
-co innego może mieć związek z opisanym wyżej zachowaniem silnika?
Aktualnie mam zamówioną nową krokówkę na podmiankę bo nie wykluczone że używka również niedomaga. Zobaczymy czy to coś zmieni.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc:)

Oops
Zapomniałem o najważniejszym:
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum!
Zalogowany jestem już od dłuższego czasu ale dopiero teraz napisałem pierwszego posta ale w międzyczasie zdążyłem już sporo wiedzy wynieść z tego forum. Aktualnie posiadam T4 2.5 ACU Syncro, wcześniej był Multivan 2.4 AAB. T4ki używam i na codzień i na wyprawy. W aktualnym planowana zabudowa kamperowa dla 2 osób ale narazie trzeba całą resztę doprowadzić do porządku. Więcej wrzucę w dziale o naszych teczkach.
Pozdrawiam wszystkich!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 marca 2018, 13:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
gdybam, ale parę razy tez miałem problemy z obrotami i okazało się że:
nieszczelności w podciśnieniach- luźne opaski, przetarty wężyk do kompa, padnięty reg. ciś paliwa (śmierdziało pb z wężyków)
padający czujnik halla https://youtu.be/FfMdWYCjNu4 po wymianie na nowy silnik chodzi do dziś jak dzwon
reduktor lpg puszczający podciśnieniem bąki do kolektora


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB