T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 14:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Poradźcie Przyjaciele,

od października 2017 mam T4 2,5 Syncro na benzynę i gaz (wcześniej jeździłem TDI) i w związku z tym - nowe wyzwania. Co konkretnie.

Jak było w miarę ciepło (nie wiem, czy to przypadek, czy to ma znaczenie), auto chodziło dobrze. Tak w okolicach listopada pojawiły się problemy. Na zimno pali "od strzała" i na początku jedzie dobrze. Po kilku kilometrach, jak jest ledwie trochę zagrzany, zaczyna się dławić. Wystarczy zdjąć nogę z gazu, potem dodać - silnik przygasa zamiast przyspieszać. Jeśli zgaśnie, to nie sposób go ponownie uruchomić. Kiedy już osiągnie temperaturę właściwą - przyspiesza jak należy i bez problemu można go odpalić. Dzieje się to wszystko na obu rodzajach paliwa, czyli problemem raczej nie jest instalacja gazowa. Oczywiście trzeba ją na czas problemów wyłączać, bo już mi dwa razy kichnął przez te objawy. Na ciepłym chodzi także na gazie idealnie, choć to zwykła instalacja i podobno niedobra do tego silnika wg wielu. Co to może wg Was być gdzie szukać przyczyny zanim się pojedzie na diagnozę VAGiem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 stycznia 2018, 13:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
I tak nie obejdzie się bez podłączenia Vaga. Winowajcą może być czujnik temperatury. Złe wartości podaje do kompa. Silnik jest lekko nagrzany a kom widzi go jak by był zimny i daje większą dawkę paliwa. Dlatego może go zalewać. To tyko domysły, będziesz więcej wiedział jak podłączysz Vaga.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: Perła (wtorek, 22 stycznia 2019, 13:52)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 stycznia 2018, 14:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Tylko teraz tak - problem jest na obu rodzajach paliwa - oba systemy zasilania w paliwo korzystają z tego samego czujnika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 stycznia 2018, 20:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jak masz instalację gazową sekwencyjną, to ilości dawki gazu są określane z wtryskiwaczy benzynowych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 stycznia 2018, 22:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Mam zwykłą instalację gazową ze wspólną dyszą wkręconą w kolektor dolotowy - jak silnik osiągnie temperaturę roboczą, pracuje bez zarzutu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 stycznia 2019, 21:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć po przerwie. Zima się skończyła, wszystko było w normie 10 miesięcy. Zaczęło być zimno - od nowa to samo. Jakieś pomysły?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2019, 12:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
minął rok, podłaczyłeś w tym czasie VAGa do sprawdzenia ew błędów?
na szybko do sprawdzenia:
instalacja podcisnienia, całą sprawdź dokładnie! czy nie ma nieszczelności
kopułka, czy nie ma w niej wilgoci ew syfu
bezpiecznik i gniazdo elektroniki silnika, wymień na nowy przeczyśc styki preparatem
wtyczki od TPSa i krokowca, psiknik preparatem do styków



Za ten wpis autor pacark podziękował: Perła (wtorek, 22 stycznia 2019, 13:52)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2019, 13:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Podłączyłem. Zanim dojadę do warsztatu - jest już temperatura robocza i nie ma żadnych błędów - nic. Swojego VAGa nie mam, najbliżej mam kilkanaście km. Miałem to zrobić zaraz po założeniu wątku, ale się ociepliło i przez cały ten czas nic się nie działo, myślałem, że samonaprawa.
Spoko, zrobię, co radzisz.
P.S. Jest ktoś na forum z mojej okolicy, kto ma VAGa i chciałby pomóc - oczywiście nie za darmo? Chrzanów, Jaworzno, Sosnowiec?


Ostatnio edytowano wtorek, 22 stycznia 2019, 14:50 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, używaj opcji "Edycja"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2019, 14:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
tak jeszcze na szybko do przejrzenia odma czy nie zapchana i bez syfu



Za ten wpis autor pacark podziękował: Perła (wtorek, 22 stycznia 2019, 15:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2019, 19:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie s[ale Ci więcej paliwa i gaz jak jest taka sytuacja. przypomniało mi się że kiedyś w starej audicy miałem podobny problem. Okazało się że audi jeździło cały czas na ssaniu. Zimne powietrze przez gryl wpadało bezpośrednio na gaźnik i włączone zostało ssanie. Zakryłem w tym miejscu gryl i problem zniknął.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: Perła (środa, 23 stycznia 2019, 15:54)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 15:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
OK, tylko tu mamy wtrysk. Nie wiem, czy może być podobnie jak w gaźniku?

Czyściłem ostatnio trochę puszkę filtra powietrza, przepływomierz i rury i co mnie zaskoczyło - na przepustnicy brud, który powycierałem zwilżonym lekko olejem ręcznikiem papierowym, ale zostało tam trochę nagaru. Nie wiem, czy to ma związek z objawami, ale tak czy nie - zdziwił mnie nagar na przepustnicy. Skąd to może być?


Ostatnio edytowano środa, 23 stycznia 2019, 18:44 przez Perła, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 17:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
normalna rzecz, z odmy leci
preparat do czyszczenia gaźników/egr i wszystko tam na błysk zrób


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 17:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Mimo to że masz wtryski to i tak jak jest zimno to masz zwiększoną dawkę paliwa. Jak komputer odczytuje że silnik jest zimny będzie zwiększał dawkę i go zalewał, a faktycznie silnik jest gorący. Latem jest gorąco, a w komorze silnika tym bardziej i wtedy masz normalnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 18:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
OK. To mam jeszcze jedno pytanie - jak sprawdzić, czy czujnik temperatury pokazuje poprawną wartość? Mam wątpliwości, bo wskaźnik w kabinie pokazuje po rozgrzaniu się zawsze to samo - czyli tuż przed trzecią kreską. Nawet jak jest straszny upał i jak auto chodzi na postoju, na gazie. Spod maski aż bucha, a wskaźnik pokazuje normę. Jest jakiś sposób który mogę zrobić samemu?


Ostatnio edytowano środa, 23 stycznia 2019, 18:51 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
jeśli odpowiadasz na ostatni post, nie ma potrzeby cytować go w całości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 18:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
termometr


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 18:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Samemu jak masz vaga. Kup najprostszego + stary laptop, wtedy sam będziesz kasował błędy kontrolował parametry silnika i inne podzespoły.
Niebieski-n2 termometrem sprawdzisz temperaturę płynu lub silnika, a tu trzeba sprawdzić czy czujnik temperatury pokazuje dobrą wartość. Ten który odpowiada za pacę gdy silnik jest zimny.


Ostatnio edytowano środa, 23 stycznia 2019, 18:57 przez bigos1966, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: Perła (środa, 23 stycznia 2019, 19:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 18:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
niebieski-n2 napisał(a):
termometr


:D No domyśliłem się. Ale gdzie go wetknąć?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 19:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sprawdź dokładnie czujnik G62. https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G62_(K%C3%BChlmitteltemperatur)



Za ten wpis autor bigos1966 podziękowali: 2 Luzer (czwartek, 3 grudnia 2020, 22:49) • Perła (środa, 23 stycznia 2019, 19:12)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 19:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki, jutro zrobię.


Ostatnio edytowano czwartek, 24 stycznia 2019, 15:23 przez Perła, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 stycznia 2019, 14:13 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
można i tak sprawdzić https://youtu.be/g1FWtCTmFmQ



Za ten wpis autor pacark podziękował: Perła (czwartek, 24 stycznia 2019, 15:22)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB