T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 lipca 2017, 21:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
Zanabyłem znów "niechcący" caravelkę z vr6 i padniętym automatem. VR6 nigdy nie miałem, słuchy chodzą, że żre niemiłosiernie. Zanim zrobię swap na manual lub zdecyduję wygnać vr6 spod maski, napiszcie mi ile to z manualem spożywa -styl mam mocno "easy", niczym kolega Sterciu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 lipca 2017, 15:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Powiem Ci tak, Mam VR6-stkę od siedmiu lat w automacie i nie zamienię ją na żady inny. Miałem na początku z nim problem ponieważ poprzedni właściciel porządnie go zajeździł. Po wymianie na drugi silnik mam spokój z nim od czterech lat. Zrobione już prawie 500kkm. Teraz szykuję się do wymiany łańcucha i padł mi wtryskiwacz. Mam go w gazie i pali od 14 -17l/100km przy prędkościach od 110-160km/h. Po przeliczeniu wychodzi tyle co 6l ropy na 100km. Jeżeli dbasz o ten silnik to on Ci się odwdzięczy dobra pracą. Na forum jest na trochę, którzy posiadają ten silnik i większość jest zadowolona. Jeszcze mam pytanie odnośnie tej padniętej skrzyni. Jaki model i numer i co jest uszkodzone . Jeżeli jest taka jak moja mogę odkupić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 lipca 2017, 16:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
Jak ja wyjme,podam ci symbol.generalnie tylko slizga na jedynce,ale nie lubie automatow,wiec wole manuala dac,juz upolowalem chyba. Zapraszam userow vr6 do watku. Kolega K micic zdaje sie ma manuala....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 lipca 2017, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 marca 2011, 16:31
Posty: 56
Lokalizacja: Trojmiasto
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Heh zostalem wywołany do rozmowy :).
Napisze tak, za duzo w automacie to nie miałem z nim stycznosci ale pozwolilo mi to na ocene czego ja akurat chce.
Te skrzynie to sa akurat skrzynie starego typu i powolne - fakt automat jest wygodny i jak ktos dba o nia to posluzy. Natomiast co do jazdy: jak dla mnie automat troszke spowalnia to auto, jechac jedzie ale nie wykorzystuje swojej mocy. U mnie siedzi manual i powiem tak - jest czym jechac, jak mnie ktos wkurza na trasie jakimis tdi to zapinam 4 i do oporu ich gonie, na razie daje rade.
Jak go kupilem to mial wrzucony komputer od Sharana od 2.8 170 KM i ma dobrze wysterowana instalacje LPG - przyspieszanie jest na poziomie V6 204KM automat - sam sie zdziwilem, dla mnie na plus i nawet nagralem sobie filmik :)
Co do spalania u mnie jest roznie bo nie mam lekkiej nogi na razie w miescie mam okolo od 15- 20 ltr. zalezy jak go cisne. Natomiast ostatnio na trasie wyszlo ok. 17ltr, ale to bylo przy ciaglym bucie 140-170 km\h.

Automat nie jest zły - zalezy do czego ma słuzyc - mam drugie auto audi S8 d2 i tam jakos nie chcialbym manuala, duzy silnik i daje rade :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 lipca 2017, 22:21 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
ciężko z dostępnością części do vr6

jest to jedyny silnik benzynowy w VW T4 który ma sprzęgło dwumasowe ale jak padnie to lepiej kupić tanią używke od diesla 2.5tdi 102km bo też pasuje a i skrzynia też obudowa identyczna 02G, wsteczny do tyłu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 lipca 2017, 22:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
No bez przesady, większość części z osprzętu silnika jest taka sama jak do innych. Inna jest tylko instalacja zapłonowa, no i sam silnik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 16:51 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
komputer tańszy i mniej awaryjny niż w 2.5 benz.

ale aparatu zapłonowego i obudowy filtra powietrza ostatnio szukałem i nigdzie nawet nie było wystawione


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 17:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
aparatu zapłonowego on niema. Sterowane jest to bezpośrednio komputerem. Posiada tylko cewkę zapłonową. A obudowa filtra powietrza to raczej się nie psuje, a nie pasuje od innego. To tylko filtr powietrza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 20:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
No i kupiłem skrzynię manualną do vr6 -rzeczywiście zwykła w obudowie 02g z innym dzwonem. Dylemat mam - wstawiać skrzynię, czy całego vr6 wymienić na max prostego obsługowo niczym cep i ekonomicznego ABF -mam już taki zestaw spreparowany do t4 i lubię. Przerażacie mnie tym spalaniem......Toż butla na 200 km starcza....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 20:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Musisz sam zdecydować, czy wolisz szybką dynamiczną jazdę z VR6, czy wolniejszą i mniej dynamiczną ale ekonomicznego w ABF-lu. Szybsza jazda wiadomo kosztuje. Ale czy to aż taka wielka różnica. No i jeszcze jedna sprawa, jak dużo jeździsz. Wybór należy do Ciebie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 sierpnia 2017, 15:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 marca 2011, 16:31
Posty: 56
Lokalizacja: Trojmiasto
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Heh, czemu butla starcza na 200km? Przy moim stylu jazdy nie ekonomicznym to robie 250km a jak troszeczke wolniej jezdze to tak ok.300km. Mam butle 65 ltr. z tym, ze chce jeszcze plywak podniesc do gory bo troszke rezerwy jeszcze mam :) To fakt, musisz sie zastanowic do czego auto chcesz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 sierpnia 2017, 21:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja leje 125 litrów i starcza mi na ponad 800km.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 sierpnia 2017, 21:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
bigos1966 napisał(a):
Ja leje 125 litrów i starcza mi na ponad 800km.


I to mnie bardzo do vr6 aes zachęca. Jeśli dobrze rozumiem potrafisz -mimo automatycznej skrzyni- napoić teczuchę 15 litrami na setkę. Akceptowalny i miły poziom. Wstawię tego manuala, nie przekraczam nigdy 130 km/h, w korkach na wsi nie stoję i liczę że i u mnie będzie 15....

kmicic-lt napisał(a):
Heh, czemu butla starcza na 200km? Przy moim stylu jazdy nie ekonomicznym to robie 250km a jak troszeczke wolniej jezdze to tak ok.300km. Mam butle 65 ltr. z tym, ze chce jeszcze plywak podniesc do gory bo troszke rezerwy jeszcze mam :) To fakt, musisz sie zastanowic do czego auto chcesz.




A jak oceniasz zestopniowanie manualnej skrzyni zestawianej z aes. Gdzieś na uk forum komuś 6 biegu brakowało....


Ostatnio edytowano niedziela, 6 sierpnia 2017, 21:15 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, proszę używaj opcji Edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 22:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 marca 2011, 16:31
Posty: 56
Lokalizacja: Trojmiasto
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie brakuje mi na razie biegow :) Mysle ze jest ok, przy 160 km/h mam ok. 3900obr/min dalej sie nie bujalem. Na 3-jce tez ladnie ciagnie do 120km/h :) Dla mnie 6 bieg zbedny, co tu chciec wiecej. Moze 6 bieg mialby byc dla tego kto-sia ekonomicznym biegiem, aczkolwiek moze by sie to przelozylo na nieekonomie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB