T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 czerwca 2017, 17:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2017, 21:34
Posty: 19
model: Multivan
silnik: 2500 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie.

Mój samochód 2,5B i LPG(który mimo wszystko wciąż bardzo lubię) czasem po 50 km,czasem po kilku gaśnie na wolnych obrotach , nie da się go rozpędzić i nie chce odpalić.
Poczytałem i postawiłem na silniczek krokowy.
Wymoczyłem w benzynie ekstrakcyjnej.
Ponaciskałem małym śrubokrętem od strony przeciwnej do elektroniki aby go rozruszać.
Przedmuchałem.

Zauważyłem, że gdy wtłaczam powietrze do zaznaczonego na zdjęciu otworu wylatuje ono drugim otworem mimo, że silniczek krokowy jest "zamknięty
"

Ciekawy jestem czy ta nieszczelność jest zamierzona, czy to jest właśnie objaw zużytego silniczka.
Po zamontowaniu objawy nie ustąpiły.
Oczywiście zdjęcie z internetu.

Jeśli nie silniczek krokowy to co Waszym zdaniem może być przyczyną gaśnięcia itd.
Problemy występują na obu paliwach.
Dziękuję za odpowiedzi.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 czerwca 2017, 08:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 maja 2015, 16:51
Posty: 51
model: T4
silnik: AAC ->2E

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Mój silniczek przepuszcza powietrze a jest sprawny. Powiedz mi czy buczy twój krokowiec jak podasz napięcie albo jak włączysz zapłon?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 czerwca 2017, 14:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2017, 21:34
Posty: 19
model: Multivan
silnik: 2500 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
CZeść.
W międzyczasie kupiłem nowy silniczek.
Też oczywiście przepuszcza powietrze.
Niestety po podłączeniu obroty utrzymywały się na poziomie 500 .
Nie potrafiłem go dostosować.
Znajomy stwierdził , że problemem jest uszkodzony czujnik położenia przepustnicy (bo po odłączeniu czujnika nie słychać było zmiany w jego pracy)
Wróciłem do poprzedniego silniczka - obroty trochę tylko za niskie .
KUpiłem czujnik położenia przepustnicy.
Miałem wrażenie, że się udało.
Samochód jakby z większą lekkością rozpędzał się i przez dwa dni zachowywał się stabilnie.
NIe były to duże trasy.
Dzisiaj problem powrócił.

Nagły spadek mocy/przygasanie.
Brak reakcji albo bardzo opóżniona reakcja na pedał gazu.


Ciekawy jestem czy w Waszych T4 też tak jest, że gdy odłączy się podczas uruchomioneg silnika czujnik położenia przepustnicy nie słychać zmiany w pracy silnika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 lipca 2017, 08:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 lipca 2015, 18:57
Posty: 61
model: multivan
silnik: 2,5 kat

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
panowie mam podobny problem

moc jest

ale po jakimś czasie od odpalenia obroty rosną
po założeniu używanego silniczka krokowego sytuacja na chwilę się zmieniła ale
po jakimś czasie silnik znów wchodził na wyższe obroty

ostatnio założyłem rzekomo sprawny
sytuacja byłą gorsza niż na moim własnym

co wymienić dalej by miało sens ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 lipca 2017, 09:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 kwietnia 2015, 21:33
Posty: 95
Lokalizacja: GS / GWE
model: szukam kolejnej T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 11 razy
Na początek możesz sprawdzić szczelność dolotu, podciśnień i odmy. Potem przepływomierz, przepustnica itd.
Silniczek krokowy możesz wyczyścić(wypłukać) przy pomocy preparatu do czyszczenia gaźników.


_________________
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Passat B3 91' 2.0 2E


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2021, 01:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 maja 2016, 22:04
Posty: 14
model: t4
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Odgrzeje kotleta.
Panowie gdzie znajduje się silniczek krokowy?
Silnik 2.5 benzynka?
Pzdr.Rychu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2021, 12:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
silniczek krokowy znajdziesz nad kolektorem ssącym, ale tylko w silnikach na tzw wtrysku DIGIFANT, AAC (2.0) AAF i ACU (2.5)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lutego 2021, 00:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 maja 2016, 22:04
Posty: 14
model: t4
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pacark napisał(a):
silniczek krokowy znajdziesz nad kolektorem ssącym, ale tylko w silnikach na tzw wtrysku DIGIFANT, AAC (2.0) AAF i ACU (2.5)

Dzięki, czyli u mnie nie ma.A co może być przyczyną wysokich obrotów na luzie.?Podcißnienia całe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lutego 2021, 12:36 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
błędy na VAGu są?
kiedyś miałem podobnie, bez błędów na VAGu, problemem był czujnik Halla w aparacie zapłonowym
3 dni po nagraniu tego filmu padł na amen i silnik nie odpalił
załozyłem nowy firmy EPS, chodzi do dzisiaj i ma przebieg 80kkm

https://youtu.be/FfMdWYCjNu4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 lutego 2021, 09:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 maja 2016, 22:04
Posty: 14
model: t4
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za podpowiedź.
Dzisiaj sprawdzę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 lutego 2021, 22:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
rychu 1 napisał(a):
pacark napisał(a):
silniczek krokowy znajdziesz nad kolektorem ssącym, ale tylko w silnikach na tzw wtrysku DIGIFANT, AAC (2.0) AAF i ACU (2.5)

Dzięki, czyli u mnie nie ma.A co może być przyczyną wysokich obrotów na luzie.?Podcißnienia całe.

Jaki masz kod silnika, jeśli masz AET to tam silniczek krokowy jest w przepustnicy i jak jest zimny to obroty są podniesione


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB