T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 17:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 maja 2017, 18:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 2 maja 2017, 00:41
Posty: 3
model: T4
silnik: 2,5 Pb

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Samochód: T4 Multivan 2,5 Pb + LPG 1993, skrzynia automatyczna.

Przede wszystkim witam wszystkich forumowiczów! To mój pierwszy post, no i co tu się oszukiwać - zalogowałem się do was, moi drodzy, ponieważ potrzebuję pomocy z moim kochanym białym T4.
Dopełniając wstęp postaram się uprzedzić komentarze, że nie trafiłem z postem do odpowiedniego działu - słabo znam się na samochodach, i nie wiem czy problem leży w klimie/nawiewie, skrzyni automatycznej czy elektryce na przykład.

Ale do rzeczy, uwaga opisuję problem:
Samochód pracuje równo, cichutko i nic wielkiego się nie dzieje aż do momentu kiedy odpalę klimatyzację. Następuje wtedy chwilowy skok obrotów silnika, potem gwałtowny lekki spadek a przy tym czuję jakby szarpnięcie całego wozu. Nie przejmowałbym się tym zbytnio, gdyby nie fakt, że przy hamowaniu obroty idą w dół i samochód potrafi się wyłączyć np. przy wjeżdżaniu na rondo. Wyrobiłem już sobie nawet nawyk wyłączania klimy przy zatrzymywaniu się na światłach. Tylko może są inne sposoby? Zimny łokieć też jest fajny, ale wolałbym cieszyć się moim Multkiem również z zamkniętymi oknami.
Abstrahując nawet od tego że jest to niebezpieczne, bo weź człowieku skręcaj tym potworem kierownicę kiedy silnik wyłączony, trochę ciężko i można złapać dzwonka. To z tego co wiem wyłączanie się silnika na biegu Drive może uszkodzić skrzynię biegów, a nie chce mi się jej remontować drugi raz.

Inna sprawa - skrzynię bym wykluczył, przeszła dość drogi remont (wymiana sterowania i paru innych drogich rzeczy na których się nie znam) i problem jak był tak jest.

Może dzisiaj/jutro dorzucę zdjęcie spod maski, choć nie wiem czy to może pomóc. to co pod maską może mnie niepokoić że od akumulatora idzie jakieś dziwne rozkrzaczenie kabli/kebelków, normalnie pęczek. Nigdzie indziej czegoś takiego nie spotkałem, ale też nigdy wcześniej nie jeździłem tak fajnym samochodem ;) może te fajne tak mają.

Tak czy siak, reasumując - samochód ma spadek obrotów i gaśnie przy włączonej klimatyzacji/nawiewie.

Cieszę się że znalazłem się w gronie zapaleńców T4, którzy być może jako jedyni znajdą odpowiedź na to zagadnienie. (Już trzech mechaników próbowało. Żadnemu się nie udało.)

Pomożecie ?

Pozdrawiam!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 maja 2017, 18:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Bezpiecznik nr 15 w skrzynce bezpiecznikow sprawny?


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 10:36 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
pytanie czy problem występuję tylko na LPG czy na PB jest to samo ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 17:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 2 maja 2017, 00:41
Posty: 3
model: T4
silnik: 2,5 Pb

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
1. tak, niestety kwestia nie dotyczy LPG. Na Pb dzieje się to samo. Mało tego, instalacja była w międzyczasie przerabiana i problem się nie zmienił..

2. z tym bezpiecznikiem warto spróbować, ale czy gdybym wrzucił dokladne zdjęcie mojej skrzynki z bezpiecznikami (u mnie po lewej w dół od kierownicy) to mógłby mi kolega podpowiedzieć który to bezpiecznik?

dzięki za odzew i pozdrawiam serdecznie!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 17:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Bezpieczniki sa ponumerowane i opisane na pokrywie.
Nr 15 engine cos tam cos tam


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 17:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie na każdej pokrywie jest numeracja, powiedziałbym że to rzadkość ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 17:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
według mnie powinieneś szukać problemu przy sterowaniu wolnymi obrotami

może silnik krokowy przy przepustnicy ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 17:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Znaczy sie mam wersje na wypasie :)
Jutro zrobie fotke bo teraz w robocie siedze
Ten bezpiecznik odpowiada za sterowanie elementow elektrycznych silnika.
Miedzy innymi za sterowanie zaworem obejsciowym,w tym roczniku przez niektorych dumnie nazywanym silnikiem krokowym.
Wpisz w google skrzynka bezpiecznikow vw i pierwszy lepszy obrazek z np elektroda.pl wylata


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Ostatnio edytowano wtorek, 16 maja 2017, 18:10 przez kurol, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 18:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nie mam klimy sle pisano tu ze wlaczenie klimy=wzrost obciazenia=podbicie obrotów, żeby silnik nie zgasł na wolnych. Moze to jest trop, bo najpierw Ci podbija obroty a potem odpuszcza a obciazenie dalej jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2017, 17:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 2 maja 2017, 00:41
Posty: 3
model: T4
silnik: 2,5 Pb

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
niestety przyczyną nie jest przekaźnik, sprawdziłem wszystkie, nie tylko nr 15 i wszystkie były ok. jeszcze nie zrobiłem zdjęcia skrzynki, bo non stop w robocie siedzę, ale zrobię i wrzucę jak tylko czas pozwoli. narazie poszukiwania przyczyny trwają dalej!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB