T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 13:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 00:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Jak na razie sukces. Tak jak wcześnie pisałem okazało się że jest zerwany klin. Po wymianie kółka ciśnienie wróciło, a po przejechaniu 100 km po naprawie nic się nie dzieje. Nie doszło do kolizji z zaworami. Jeszcze raz wszystkim dziękuję za pomoc i życzliwość. Pozdrawiam
atool : :P <victory> :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 09:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak nie użyłeś frezu do czoła wału to zaraz będzie powtórka z rozrywki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 14:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Witaj. Czy mógłbyś mi to wyjaśnić o co chodzi, bo masz do czynienia z amatorem. Czy można to zrobić samemu. Czy w zakładzie mechanicznym.
Jeżeli jest coś nie tak bez frezowania to jak zauważyć objawy. Bardzo mnie zaniepokoiłeś, ale zrozumiałem twoją cenną uwagę. Nigdy bym się nie domyślił. Jak mnie oświecisz to natychmiast działam.
Z pozdrowieniami

Witam jeszcze.
Tzn. czy frezowanie czoła wału przy wymianie kółka powinno się robić profilaktycznie zawsze?


Ostatnio edytowano wtorek, 21 marca 2017, 17:46 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, proszę używaj opcji Edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 15:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W Twoim przypadku składanie tego bez wyrównania płaszczyzny czoła nie miała sensu. Co innego jakby wszystko było ok a trzeba by wymienić np. simmering pod tym kołem.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: atool (wtorek, 21 marca 2017, 22:36)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 16:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki. Jesteś The Best. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 22:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jako że to benzyna i wałek rozrządu nie stawia oporów to jeśli bardzo nie było rozwalone będzie działać bez problemowo bez frezowania, kwestia dokręcenia tego odpowiednio


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: atool (wtorek, 21 marca 2017, 22:36)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 22:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Dzięki, ale przez Was można odświrować. Obaj Panowie macie rację. Fakt kółko nie było bardzo zniszczone , ale można dmuchć na zimne mikrometrem nie mierzyłem.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2017, 00:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To takie ryzyk fizyk, jak wiadomo to płaszczyzna przenosi moment a nie klin więc rób tak aby spać spokojnie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: atool (środa, 22 marca 2017, 01:00)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2017, 01:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Rozumiem i dziękuję. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2017, 15:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
A od kiedy to klin nie przenosi momentu obrotowego. Nie raz w szkole przeliczaliśmy klin na ścinanie. Robisz płaszczyznę żeby zmniejszyć luzy.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: atool (środa, 22 marca 2017, 15:44)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2017, 16:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja rozumiem taki klin np. Przy pompie wtryskowej czy na wałku pośrednim ale nie ten śmieszny klin który robi w tym wypadku za wstępne ustawienie koła w odpowiedniej pozycji.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: atool (czwartek, 23 marca 2017, 11:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2017, 00:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Tu niema żadnych przypadków. Klim przenosi moment obrotowy i basta. Frezujesz czoło wałka dlatego żeby śruba dobrze dolegała i nie było bicia. Wiadomo że im bardziej zminimalizujemy bicie, ty dłużej wytrzyma klin.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: atool (czwartek, 23 marca 2017, 11:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2017, 08:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Ten frez, tak z ciekawości, to ile zbiera?
Jakiego rzędu są to wielkości?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: atool (czwartek, 23 marca 2017, 11:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2017, 08:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
W zależności od uszkodzenia wałka. Tu Masz filmik https://www.youtube.com/watch?v=76V2N-ktkd8 , tylko lepiej oglądać a nie słuchać.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: atool (czwartek, 23 marca 2017, 11:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2017, 11:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Merytorycznie Bardzo dobra dyskusja , bo na argumenty. Gratulacje obu Paną z pozdrowieniami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2017, 13:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Powiem szczerze że dość istotną kwestią jest prowadzenie frezu, często śruba w wale po tylu latach nawet nowa nie jest w osi wogóle. Dlatego po zebraniu frezem, powinno się czoło wału pomierzyć czujnikiem zegarowym. Bo zamiast zrobić idealną płaszczyznę prostopadła do osi wału, można wał spitolić.....


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X



Za ten wpis autor W.B podziękował: atool (czwartek, 23 marca 2017, 15:25)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2017, 15:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Bardzo, bardzo cenna uwaga.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 marca 2017, 13:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Podsumowywując, bo jestem ciekawy waszej opinii. Czy są warsztaty , które z automatu, przy wymianie kółka wykonują frezowanie. Czy raczej trzeba żądać wykonania tej czynności, oczywiście pod warunkiem, że posiada się tą wiedze co WY Panowie. Pozdrawiam atool


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB