T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 20:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie wszystkich. Jestem nowy na forum. Proszę o radę , czy sugestię. Posiadam Mulivana 94r silnik 2,5 benzyna z LPG. Uruchomiłem bez problemu auto i po przejechaniu 2km zgasł mi silnik bez żadnych wcześniejszych objawów. Zgasł i nie dał się już nigdy odpalić. Próbowałem z przewodów, delikatnie na 3 biegu raz z holu, szprycowałem auto startem - nawet się nie zająknął. Kolega w swoim domowym warsztacie sprawdził po raz pierwszy ciśnienie i na wszystkich 5 cylindrach było mniej więcej tyle samo, czyli ok. po 4 atm. za trzy dni mierzy ponownie i jest 0 na wszystkich 5 cylindrach. Rozrząd jest ok i w pozycji. Iskra na świecach również. Szklanki paluchem dotykaliśmy - obracają się. sprawdzaliśmy je bo szukaliśmy objawów może podwiesiły się. Wiem że ojej był brudny.
Każdy mówi , że to niemożliwe aby było jednakowe ciśnienie na każdym cylindrze a teraz jest 0 na każdym. Czy to jest jakaś zagadka, cud awarii. Pomóżcie i pomocy. Z pozdrowieniami załamany. <w>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 21:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
Jak było 4 a teraz jest 0 to masz pecha :) Głowica do góry , a na początek rozrząd do sprawdzenia czy na 100 jest dobrze ustawiony :)



Za ten wpis autor krzysaudi podziękował: atool (niedziela, 19 lutego 2017, 21:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 21:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję, dlatego pytam zanim to zrobię Pozdrawiam atool


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 21:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wał od zaworów się obraca i zawory się nie zamykają podczas sprawdzania ciśnienia. Czytałem że sprawdzaliście szklanki, ale trzeba pytać i sprawdzać wszystko. Albo niesprawny manometr do sprawdzania ciśnienia.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: atool (niedziela, 19 lutego 2017, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 22:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki.Manometry były dwa. Pierwszy który był dociskowy pokazywał ok 4 atm na każdym, drugi wkręcany który po 3 dniach pokazał 0 atm. Myślimy, że zawory nie domykają się ale czacha dymi od tych domysłów szukając objawów. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 22:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie wiem czy tak robiliście. Zdejmijcie pokrywę zaworów i zakręćcie rozrusznikiem. Będzie wiadomo czy zawory się zamykają i otwierają.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: atool (niedziela, 19 lutego 2017, 22:27)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 22:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki. Mierzyliśmy na zamkniętej pokrywie. Pokrywę zdjęliśmy aby paluchem poruszać szklanki, które się obracają. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 22:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie mierzcie ciśnienia przy otwarte pokrywie, bo obryzgacie cały silnik olejem. Chodzi mi oto żeby sprawdzić czy wał się obraca.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: atool (niedziela, 19 lutego 2017, 23:05)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki. Tak zrozumiałem twoją sugestie. Na pewno tak zrobimy.Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 23:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Albo wyjarało zawory od gazu ale raczej baaaardzo mało prawdopodobne żeby akurat na wszystkich cyl na raz albo najprawdopodobniej objaw wygląda na przestawiony rozrząd... sprawdźcie jeszcze raz czy NA PEWNO jest prawidlowo ustawiony bo mógł przeskoczyć o ząbek, dwa i stąd słabe ciśnienie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 09:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Kiedy był wymieniany pasek zębaty. Może połowę zębów już nie ma.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 21:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Pasek i rozrząd ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2017, 18:34 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Zapewne ciężko będzie zdobyć ,ale może gdzieś ktoś ma kamerę rewizyjną, aby móc przez otwór od świecy zobaczyć co jest w środku silnika czy są np. wypalone tłoki ,kiedyś była w LIDLU taka kamerka jakość taka sobie ale żeby zobaczyć wnętrze wystarczy



Za ten wpis autor mjanusz69 podziękował: atool (środa, 22 lutego 2017, 21:38)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 18:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A na które znaki sprawdzasz rozrząd


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 lutego 2017, 22:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 grudnia 2016, 15:26
Posty: 8
model: Caravelle
silnik: AES

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
wykręć świece ustaw 1 w GMP wkładając drut lub coś podobnego do otworu po świecy i sprawdź położenie wałka rozrządu (może być zerwany klin lub przestawione koło pasowe) lub walneła uszczelka miedzy cylindrami tylko mało prawdopodobne ze wszystkie naraz
sprawdź kompresję wykręcając tylko świece mierzonego cylindra



Za ten wpis autor Wyglenda podziękował: atool (środa, 1 marca 2017, 12:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 16:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 stycznia 2014, 12:36
Posty: 37
model: t4
silnik: 2,5i R5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Współczuje. Nie ma raczej fizycznej możliwości żeby pokazywał 0 stan kompresji na wszystkich cylindrach. Zacznij od tego czy jest iskra na swiecach...może problem jest w aparacie zapłonowym. Nie ma fizycznej możliwości żeby nie było ciśnienia na zadnym z cylindrów chyba ze tłoki spotkały się z zaworami i pokrzywiły


_________________
Podpisu brak ;P



Za ten wpis autor Lewy podziękował: atool (środa, 8 marca 2017, 20:15)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 20:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jak to nie ma takiej możliwości, żeby na wszystkich cylindrach było zerowe ciśnienie. Jak masz przestawiony rozrząd, to podczas sprężania masz otwarte zawory i pokaże Ci brak ciśnienia. Dlatego wcześniej pisałem żeby sprawdzić czy wałki rozrządu się obracają( zerwany klin). Koledzy pisali o poprawne sprawdzenie rozrządu (pasek zębaty luźny, mógłby przeskoczyć). Każde inne sprawy raczej wykluczam. Na jednym cylindrze brak ciśnienia to jeszcze (uszczelka, zawór, szklanki,itp.)



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: atool (środa, 8 marca 2017, 20:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 20:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Na razie okazało się że jest ścięty klin. Lecz koło zębate rozrządu na wale było tak zaklinowane że nie było śladu luzu itd. Pasek był napięty i bez uszkodzeń. Jednak minimalnie koło rozrządu przestawiało się przy mierzeniu ciśnienia. Jeszcze nie wiem czy doszło do kolizji tłoka z zaworem. Ogólnie wygląda że nie. Może minimalnie tak. Zobaczę jak założę nowe koło, pasek i zmierzę ciśnienie. Napiszę co będzie. Dziękuję wszystkim za wsparcie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 marca 2017, 21:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
i jak bo ciekawy jestem?!?!?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 marca 2017, 22:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 16:55
Posty: 17
model: T4 mutivan
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
do piątku będę wiedział. Na razie kupiłem nowe koło,pasek, filtr oleju, uszczelkę pokrywy Rozrządu . Też jestem ciekaw. Na pewno napiszę. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB