T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 18:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Witam

Moja T4 z racji braku pomysłu co klęknęło wylądowała u mechanika. Posprawdzali rozrząd, przewody i generalnie są gotowi, żeby złożyć wszystko do kupy i próbować odpalić. Natrafili na rozwarstwienie listwy wtryskowej i wskazują na jej wymianę (patrz zdjęcie). Jest to wg, nich możliwy powód spalania stukowego.

Zacząłem szukać i wg. Etki wychodzi, że jest to element rozbieralny składający się z kilku elementów, a nie jak mówili, że jest to jeden sklejony z kilku części element nierozbieralny element.

Czy ktoś może mi powiedzieć czy jest ta jak na rysunku Etki czy tak jak Oni mówią? Nie wiem czy powinienem szukać kompletnego używanego rozdzielacza (koszt nie mały 200-1000zł) czy skręcać to tak jak jest?

Numer części 023133322


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2017, 20:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Element skręcany jak najbardziej jeśli paliwo nie wycieka nie przejmować się , co do spalania stukowego nie sadze aby to było winą,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 00:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Moim zdaniem powodem spalania stukowego może być albo gówniane paliwo, albo uwalony czujnik/ instalacja el. czujnika/ ewentualnie bezpiecznik za to odpowiedzialny (jeśli takowy jest w T4 bo nawet nie wiem). Kolega kiedyś w new beetlu wymieniał radio i zrobił gdzieś zware na instalacji i poszedł bezpiecznik od radia a że nie miał zapasowego to wyjął jeden z bezpieczników i założył go w miejsce tego spalonego od radia. Po 2 dniach dosłuchał się że silnik jakoś dziwnie chodzi bardzo twardo i metalicznie. Mechanik 2 razy ściągał głowicę, robił kompletny remont głowicy z wymianą wszystkiego co tylko możliwe, później panewki i jeszcze kilka innych rzeczy które mogły mieć wpływ na taki dźwięk wydobywający się z silnika. Popłynął na tym prawie 7 tyś zł a po ok 2 miesiącach rozkminek mechanik dopatrzył się braku bezpiecznika od spalania stukowego. Włożył ten bezpiecznik warty 30 groszy i silnik zaczął chodzić jak dawniej... taka sytuacja! Prawie nie do wiary ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 00:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Co to jest bezpiecznik od spalania stukowego? Przeca silnik albo dzwoni albo nie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 10:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Nie widziałem go osobiście na oczy za co był odpowiedzialny w każdym razie beetle był 1.9 tdi na pompkach 105ps


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 12:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Pierwsze słyszę o bezpieczniku od spalania stukowego. Odnośnie mojego przypadku to silnik dzwoni, a na kompie zero błędów że dzwoni. Czujniki podmienione i nadal to samo. Mniejsza o te kwestię ... Jest otwarty w tej sprawie inny temat
Pytanie jak na początku nie rozwiązane. Czy listwa jest rozbieralna czy nie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 12:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Podejrzewam, że chodzi o bezpiecznik elektryczny od jakiejś elektroniki za to odpowiedzialnej, czujników itp.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 13:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
023971766 czyli ta część po prawej stronie to po angielsku adapter wiring harness, czyli dla mnie tylko dodatek do listwy wtryskowej. Przemawia za tym także montaż tej części tylko na koncach i tylko jedną srubą, co w praktyce eliminuje możliwość utrzymania szczelności.
Tak więc odpowiedź chyba brzmi nierozbieralna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 17:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Wybacz ale w tym temacie nie ma chyba, może itd. Oczekuję pomocy ale pewnej w 100% czyli kogoś kto miał z tą częścią do czynienia, w rękach lub montował.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tak ta listwa jest rozbieralna, dlatego napisałem jak szczelna to po co ruszać, ona do spalania nic nie ma, podepnij lampę stroboskopową i sprawdź jakie masz wartości zapłonu w tedy kiedy dzwoni , dzwoni cały czas czy jak dodajesz gazu


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2017, 19:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Stuki występują tylko pod obciążeniem raczej na trójce. Kręcenie w ciemno nic nie pomogło. Nie mam lampy więc nie sprawdzę. Samochód stoi u mechanika dziś poprosiłem aby składał zgodnie z tym co napisałeś. Zobaczymy efekty na dniach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB