T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 października 2016, 15:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Od kliku dni obserwuję po chłodniejszych nocach problem z niepaleniem na wszystkie gary na paliwie. Z rana odpalam samochód bez problemu i do około 1400-1500obr/min nie ma żadnych negatywnych symptomów. Dopiero w zakresie ok. 1500-2000obr wyczuwalnie nie chodzi na wszystkich garach. Kręcać do ok 2600obr/min idzie normalnie po czym znowu spadek mocy i odczuwalen wibracje. Pomimo wciśnięcia gazu do dechy dolatuje do 3000-3300 i dalej nie idzie. Dopiero jak złapie trochę temperatury zaczyna chodzić normalnie w pełnym zakresie obrotów. Sprawdzałem czy na gazie też występuje ten problem lecz na gazie chodzi idealnie. Problem powraca na krótszą chwilę gdy samochód postoi 8h pod firmą i odpalam go by wrócić do domu. Widać, że ma to jakiś związek z temperaturą.
Nie wydaje mi się, że jest to problem elektryczny typu świece, kable, aparat ponieważ wszelkie niedomagania znacznie szybciej wyczuwalne są na gazie niż na paliwie. Ma ktoś jakąś idee odnośnie dysfunkcji mojego pojazdu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 października 2016, 18:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 listopada 2013, 12:47
Posty: 16
model: Caravelle
silnik: 2.0 AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czujnik temperatury dogorywa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 października 2016, 20:34 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Czy możesz rozwinąć swoją wypowiedź? Jest lekko mówiąc mało precyzyjna. Który czujnik temperatury?cieczy, oleju? Gdzie się on znajduje? Jak można go sprawdzić?
Jaki on ma wpływ na działanie silnika na benzynie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 października 2016, 21:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Czujnik temperatury silnika do komputera znajduje się w króćcu wody na głowicy kolor niebieski , ale nie sadze bardziej stawiam na wtryski no chyba że masz zwykły gaz to moze


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2016, 09:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale jak u mnie źle wyreguluje gaz np. jest za bogato, to gdy odpalam na benzynie komputer silnika zmniejsza dawkę paliwa i odwrotnie. Może poprostu masz źle wyregulowany gaz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2016, 12:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
U mnie gaz to druga generacja ale zamiast silnika krokowego, poprzednik zamontował register na śrubę. Tak więc chyba można wykluczyć związek pomiędzy regulacją gazu, a rozregulowaniem kompa odnośnie dawki?
Nie wiem jak u mnie rozwiązany jest wytrysk paliwa ale silnik to ACU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2016, 13:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
To że masz gaz drugiej generacji nie przeszkadza żeby komp silnika nie regulował niedobór lub naddatek dawki paliwa. U ciebie jest problem w układzie paliwowym. Sprawdź pompkę paliwa, czy czasami nie przerywa lub jest zabrudzone sitko w niej. Filtry paliwa, czy są czyste (kiedy wymieniany). No i oczywiście jak chemik211 napisał wtryski paliwa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2016, 10:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Filtr paliwa był wymieniany jak tylko kupiłem samochód czyli max 2kkm temu. Jak mogę sprawdzić pompę paliwa czy przerywa? Tak jak pisałem to występuje gdy silnik jest zimny. Wydaje mi się, że gdyby problemem było przerywanie pompki czy brudny filtr lub sitko to bez różnicy zimny czy ciepły. Jak przyjdą większe chłody spróbuję ustalić, który cylinder nie pali jak trzeba. Jeśli będzie schemat, że to jeden to będzie można wykluczyć pompę, sitka itd. i myśleć dalej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB