T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 lipca 2016, 15:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Brak iskry. Jak mogę zdiagnozować czy do aparatu zapłonowego dochodzi prąd z cewki?
Myśląc łopatologicznie odłączyłem od aparatu zapłonowego i świecy przewód, podłączyłem jednym końcem bezpośrednio do cewki, a drugim do świecy, która leżała luzem. Pokręciłem rozrusznikiem i iskry nadal nie ma stąd wniosek, że cewka nie podaje prądu dalej. Tylko pytanie czy ten łopatologiczny sposób jest prawidłowy? Jeśli tak to jak mogę sprawdzić czy do cewki dopływa prąd? Widzę kostkę i trzy kabelki wchodzące do niej. Z tego co czytałem to cewkę można tylko sprawdzić na czymś co się zwie oscyloskopem przez osobę, która potrafi się nim posługiwać. Jednak zanim ją wymienię chcę sprawdzić czy do niej dopływa to co powinno.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 lipca 2016, 17:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
lopatologiczny sposób jest dobry iskra powinna być pod warunkiem że świeca leżała luzem ale miała masę oczywiście ? Jeżeli jest brak iskry to cewka, czujnik halla lub czujnik obrotów wału korbowego uwalone ostatecznie sterownik silnika . Sprawdź te elementy ....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 lipca 2016, 21:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Hall przecież jest za cewką ... więc skoro cewka nie daje prądu to hall na tym etapie nie ma nic do gadania. Proszę o info jak mogę sprawdzić czy do cewki dochodzi prąd? Mam miernik prądu ale nie wiem co z czym i jak żeby to sprawdzić. Nie chcę w ciemno strzelać bo ten samochód i tak jeszcze pochłonie w najbliższych tygodniach worek pieniędzy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 lipca 2016, 09:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
majster co z tego ze hall jest za cewka kiedy toon podaje impuls do sterownika a ten na cekwe wzbudzajac ja do zycia .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 lipca 2016, 17:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
hall podaje sygnał najpierw na moduł na cewce co jest , później cewka dostaje impuls, hall lub cewka, jak hall to pompa paliwa nie będzie działać


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 lipca 2016, 20:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki chłopaki za lekcję.
Halla wiem jak sprawdzić bo przed wymiana silnika testowałem. Wówczas działał ale teraz mogło coś się zmienić więc zdemontuje aparat zapłonowy w poniedziałek i sprawdzę. BTW pytanie czy to nie hall pełni rolę czujnika położenia wału w tym silniku? Ponawiam też pytanie jak sprawdzić czy do cewki dochodzi prąd jak należy?
Z elektryki jestem laikiem, usiłując znaleźć w necie jak sprawdzić czy do cewki dochodzi prąd wszędzie znajduje odpowiedź typu sprawdź cewkę ale bez tego jak to zrobić.

Kupiłem książkę niedomagania samochodów Franciszka Stawiszyńskiego wydawnictwa WKŁ z 1980r. Lata temu jak chodziłem do samochodówki przeszła mi przez ręce i było tam łopatologicznie o diagnostyce. Przyjdzie pewnie wtorek środa więc coś rozjaśni ... Silnik w T4 pewnie zaawansowaniem z tej epoki ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 lipca 2016, 20:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jaki kod silnika


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 lipca 2016, 20:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
ACU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 lipca 2016, 20:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tylko hall


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 lipca 2016, 21:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Piszesz wcześniej, że jak hall to pompa paliwa nie będzie działać. Słychać jak po przekręceniu kluczyka pompa się załącza na kilka sekund. Świecę jak wykręcałem była lekko mokra ... Mam też skaner U600, wymuszałem test pompy i jeszcze dwóch rzeczy to nie wyrzucało błędu. Doczytałem jak sprawdzić czy dochodzi paliwo więc jutro ostrożnie też to sprawdzę. Halla wiem jak sprawdzić, mam zrobiony cały układ z diodą więc też go wyciągnę na wierzch i sprawdzę.

Ponawiam pytanie jak sprawdzić czy do cewki dochodzi prąd? Mam stare dwie cewki ale w przypadku jeśli po podmianie nadal nie będzie gadał to i tak nie chciałbym decyzji o zakupie podejmować na tej podstawie. Znalazłem je w tylnym błotniku wraz z silniczkiem krokowym. Silniczek pomimo płukań nie zadziałał więc i tak może być z tymi cewkami. Widać z tymi problemami batalie toczył poprzedni właściciel.

Muszę się wiele nauczyć bo ogrom rzeczy do zrobienia w tym aucie ... Na chwilę obecną najważniejsze, żeby silnik chodził jak trzeba, nie kapał, nie grzał się, później ogarnę klimę webasto i inne duperele. Podejrzewam, że za nierówną pracę silnika odpowiada map sensor ale na razie muszę ogarnąć by palił, aby nad tym się pochyllić. Wymieniłem krokowy na nowy zamiennik za 170zł, z allegro ale to nie to.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 06:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Krokowy nie ma zadnego wplywu na rowna prace silnika w tym modelu.
Podnosi tylko obroty podczac obciazenia.
Za 170 pln kupilbys prawdopodownie oryginalna cewke 6N0905104 w serwisie skody.
Odkrec aparat zaplonowy i krec nim recznie za oske przy wlaczonym zaplonie.
Wtedy powinna pompa paliwa ruszyc.
To ze slyszysz pompe zaraz po przekreceniu kluczyka nie ma nic wspolnego ze sprawnoscia halla


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 23:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Hall sprawdzony i ładnie chodzi. Pompa również załączała się przy kręceniu aparatem zapłonowym. Pozostała cewka więc podmieniłem na jedną z tych starych i złomek ożył. Silnik zaczął chodzić jak wcześniej czyli obroty na zimnym mocno skakał. Zauważyłem, że przy przekładaniu mechanik nie założył nowego krokowca. Założyłem i obroty się ustabilizowały ale na 1100 obrotów na PB. Na LPG schodzą do 1000.
Kolega Korol pisze że krokowy nie reguluje obrotów biegu jałowego w tym silniku ale czytając to forum mówiono odwrotnie. Dlatego zdecydowałem się kupić nowy. Co może odpowiadać za podwyższone obroty, które nie chciały zejść wcześniej i teraz?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 sierpnia 2016, 07:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Ten niby krokowiec podnosi tylko obroty silnika podczas dodatkowego obciazenia silnika,np wlaczenie wentylatorow chlodnicy.
Sciagnij z niego wtyczke albo scisnij waz gumowy idacy do niego i zobacz czy obroty spadna.
Jesli nie to moze zaplon zle ustawiony,badz problem czujnikiem polozenia przepustnicy,bo sruby do regulacji jej polozenia chyba nikt nieruszal.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 sierpnia 2016, 22:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Niestety nie znalazłem dziś chwili aby odpiąć krokowy bo jedyny czas jaki miałem poświeciłem na wymianę dolnego wózka drzwi suwanych. Papka smarowo-piaskowo wyczyszczona, wózek założony na sucho i drzwi śmigają idealnie. Jestem przekonanym, że smar w tym miejscu to zabójstwo dla rolek. Rolki wykonane są z tworzywa sztucznego i wg. mnie to delrin czyli tworzywo samo smarowne. Często właśnie z niego wykonuje się rolki prowadzące ...
Wracając do tematu jutro odepnę krokowca i zobaczę czy zanurkuje. Jedno pewne, że na nowym krokowym znacznie mniej nurkuje przy załączaniu wentylatorów.

Niestety doszła kolejna usterka ... po zamontowaniu silnika, na benzynie przy mocniejszym depnięciu pedału gazu zaczynały dzwonić jakby zawory. Mechanik, który wymieniał silnik mówił, że to zawory, że pewnie silnik długo stał i muszą się rozruszać. Trochę przejechałem więc powinno już ustać, męczyło mnie to i dziś ponownie sprawdzałem czy problem ten występuje. Na gazie nic się nie dzieje (choć i tak uważam że powinien lepiej pracować) ale po przełączeniu na PB, na 4 biegu jak mocno przyciskałem gaz zaczynało dzwonić. Coś mnie tknęło, że gdzieś kiedyś czytałem o spalaniu stukowym. Zgłębiłem ten temat przed chwilką i jestem prawie pewny, że właśnie to u mnie występuje. Jutro postaram się sprawdzić czy czujniki stukowe działają. Podmienię też świece, teraz mam trzy elektrodowe, może na starych dwu elektrodowych problemu nie będzie. Z tego co czytam może być źle ustawiony zapłon. Znajdę czas to poczytam na forum jak go ustawić. Najwyżej kupię sobie lampę stroboskopową i podziałam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 09:46 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dziś powróciłem do tematu i odpięcie kostki z krokowca nie powoduje niczego na wolnych obrotach oprócz spadku hałasu. Podpięcie powoduje powstanie intensywnego buczenia dobiegającego z puszki z filtrem powietrza. Odgłos jest taki jakby dmuchanie w butelkę od browara=buuuuuuuuuuuu. Na wyższych obrotach nadal to samo-jak organy na wietrze. Zastanawia mnie co tam nie działa jak trzeba. Przepustnica jest nowa, a ten dźwięk był jeszcze zanim ją wymieniłem. Na starym krokowcu nic się nie działo bo nie działał. Ten już na wyłączonym silniku, a przekręconym zapłonie działa i wibruje.

Odnośnie podwyższonych obrotów znalazłem pośrednią przyczynę. Mianowicie zauważyłem, że przy adaptacji przepustnicy nie odbija do końca, było 1mm może mniej aby się całkiem cofnęła i cyknęła. Silnik czasami się zawieszał na 1500 obr albo wędrował na 2500. Na lince nie było już regulacji, śruba regulacji przepustnicy cofnięta na maxa. Wypiąłem więc linkę i ponownie zrobiłem adaptację na wypiętej. Zacząłem się przyglądać i odkryłem, że pedał nie gazu nie cofa się do końca-blokowało wygłuszenie pod pedałami. Wziąłem więc nożyk i chirurgicznie usunąłem wadliwy organ. Teraz pedał odbija do końca. Obroty przestały się zawieszać i lecieć do góry przy czym się ustabilizowały na 1000-1050. Zacząłem ustawiać zapłon na słuch i zbiłem je do około 850obr. Nie do końca uważam, że dobrze je wyregulowałem dlatego w najbliższym czasie jadę na ustawienie zapłonu, chociaż kto wie może sam kupię lampę i się nauczę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB