T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 18:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Przyszedł czas na nowy temat, dziś samochód zgasł w trakcie jazdy i już nie odpalił. Jechałem na gazie i nagle w trakcie jazdy game over. Ładnie kręci niestety nawet nie prychnie na paliwie. Jak przekręcę na zapłon to słychac tyknięcie i dwu sekundowy cichy dzwięk od strony baku. Zakładam, że pompa działa tym bardziej, że zgasł gdy jechałem na gazie. Bezpieczniki ok, nie wiem jak przekaźniki. Odkręciłem jedną ze świec, pierwszą z prawej i iskra w trakcie kręcenia jest choć wydaje mi się, że powinna być częstsza. Bywało, że pomimo nowego akumulatora nie palił za pierwszym przekręceniem. Na kompie wyrzucało błędy 519, 1087, 740. Zastanawiam się czy gdyby Hall padł do końca to nie mógłbym wogóle odpalić fury? Był też domorosły elektryk i sprawdzał czy jest jakieś napięcie podawane na halla. Wkładał próbówkę w wtyki - 0 + i podczas kręcenia nie zaświeciła się. Według niego powinno w jednym z wtyków powinna zaświecić? Jeśli macie jakieś sugestie co mogę jeszcze zrobić proszę o info.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 18:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Hall raczej sprawny bo gdyby padł nie było by wgl iskry . Jak dla mnie do sprawdzenia Cewka przewody świece (chodź też raczej wszystkie na raz nie padną) Palec kopułka .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 20:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Może być tak, że centralka od gazu padła.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 20:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Gdyby centralka od gazu była padnięa to też na benzynie nie chciałby odpalić? Centralka to jakiś STAG z tego co pamiętam drugiej generacji.
Właśnie oglądnąłem filmik na youtube od Krzysztof Mtronik, jutro sprawdzę skutecznie dwie rzeczy raz czy jest napięcie do Halla, a dwa czy Hall jest sprawny.
Odnośnie iskry od Halla to, w jednym z tematów o tym czujniku trafiłem na informację, że w pewnych silnikach nawet na odłączonym Hallu będzie iskra.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 14 lutego 2012, 15:04
Posty: 46
Lokalizacja: Trójmiasto
model: T4 Westfalia
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Rozrząd sprawdzony?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 20:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Pojedyncza iskra bedzie tylko raz,zaraz po przekreceniu kluczyka nawet jesli hall jest calkowicie odpiety.
W tym temacie rowniez pisze ze mozna wstepnie sprawdzic halla krecac aparatem zaplonowym paluchem.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 21:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
https://www.youtube.com/watch?v=TDulM8U ... tml5=False

początek filmu, sprawdzanie halla


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 22:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
A może kabel od cewki do kopulki padl i daje za slaba iskre tak sobie pomyślałem :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2016, 20:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Hall sprawdzony zgodnie z filmem od mtronik. Napięcie też do niego dociera. Działa więc wymieniać nie trzeba. Odnośnie rozrządu to chyba gdyby przeskoczył to chociaż próbowałby gadać? Może jakoś przekaźnik?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2016, 10:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
na początek przekaźnik pompy paliwa
pierwszy po prawej od dołu (zaraz nad bezpiecznikami)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2016, 20:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Podmieniłem dziś nowy przekaźnik i dalej lipa. Mam wrażenie że to pompa ale zobaczymy. Dziś zaciągnięty do mechanika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2016, 21:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
Jak rozrząd przeskoczy to nie zagada,nawet nie będzie próbował zagadać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 15:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Niestety brak właściwego sprężania, a rozrząd nie przeskoczył. Wygląda na to że zatarł się silnik, na dniach sprawdzą kamerą jak pożyczą czy przypuszczenia się potwierdzają i jak duże są zniszczenia. Nie mniej powiedzieli żeby rozglądać się za nowym silnikiem lub myśleć nad remontem. Jeśli znacie kogoś kto ma silnik ACU w godziwym stanie proszę o informację.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 22:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
No to klops, na każdym cylindrze masz za małe ciśnienie ? Jaki olej zalałeś ?


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 lipca 2016, 12:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Witam po dłuższej nieobecności, silnik zamontowany ale coś nie chodzi jak trzeba. Brak mu mocy i na zimnym silniku obroty mocno szaleją prycha kicha parska sapie. Jak się rozgrzeje względnie chodzi ale i tak nie ma mocy jak powinien.

Dziś postanowiłem zmierzyć kompresję w silniku, żeby sprawdzić w jakiej kondycji jest. Na wszystkich garach pokazało 15,1 więc wszystko gra. Niestety po tym zabiegu silnik nie chce odpalić.

Zrobiłem jak wyczytałem w necie zdjąłem przewody, zdemontowałem świece i po kolei sprawdzałem od 1 do 5 cylindra kompresję. Niestety po ponownym założeniu świec i fajek silnik nie chce zatrybić. Czy możliwe, że dostało się za dużo paliwa i teraz nie chce odpalić? Może jakaś inna przyczyna? Bezpieczniki sprawdziłem żaden nie jest spalony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 lipca 2016, 21:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
kolejnosc kabli na swiecach jest zmieniona i nie zagada iskra bedzie w innym momencie niz potrzeba . Sprawdz kolejnosc, a nastepnie czy wgl jest iskra ....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2016, 09:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Niestety to nie kolejność, przewody u mnie nie da się podpiąć w złej kolejności (odpowiednie długości). Z chęcią sprawdziłbym iskrę na świecach lecz nie mam nikogo kto by pokręcił rozrusznikiem pod ręką. Jest jakiś sposób żeby zakręcić rozrusznikiem spod maski?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2016, 14:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Długi śrubokręt, robisz zwarcie na rozruszniku i bez problemu zakręci. Byle nie na biegu hehehe


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2016, 07:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Tylko które z którym? Jest przewód wchodzący konektorem i dwa na śruby jeden na dole drugi u góry. Co z czym zewrzeć? Ten na konektorze wygląda na + stosunkowo gruby.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2016, 08:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przewód gruby idący z akumulatora trzeba zewrzeć z cienkim konektorem na automacie rozrusznika


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB