T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 23:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dziś dotarł do mnie mpx4100ap i nie wiem jak powinienem go wlutować?

viewtopic.php?f=8&t=3612&hilit=MPX4100AP&start=0
W powyższym temacie użytkownik olek napisał ze trzeba wlutować odwrotnie jak w wiki. Natomiast z czego pisze później Karol to jednak napisami do góry. Jak powinienem zrobić to poprawnie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 stycznia 2024, 01:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 lutego 2015, 19:33
Posty: 26
Lokalizacja: SGL
opis: 1996 2.5 KAT - LPG Stag 300ISA2
model: Caravelle Long
silnik: ACU

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam.
Zauważyłem że w VCDS napięcie w ECU pływa mi w zakresie 6-15V.
Silnik ACU.
https://obrazki.elektroda.pl/1558567100_1706396308.png
https://obrazki.elektroda.pl/5836169900_1706396311.png
https://obrazki.elektroda.pl/6528281800_1706396335.png

Czy to może być przyczyną problemu z falującymi wolnymi obrotami oraz nie schodzeniu z obrotów i trzymaniu obrotów 1800-2000 tyś.
Szukam kogoś kto zajął by się tym tematem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 stycznia 2024, 14:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Zmierz napięcie na aku. Skąd niby wzięłoby się 15V na ecu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 stycznia 2024, 15:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 lutego 2015, 19:33
Posty: 26
Lokalizacja: SGL
opis: 1996 2.5 KAT - LPG Stag 300ISA2
model: Caravelle Long
silnik: ACU

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Na akumulatorze stabilne 14,1-14,2V.

Szukam kogoś kto zajął by się tym tematem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 stycznia 2024, 05:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Według mnie pokazuje głupoty. A jakie ciśnienie widzi w dolocie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 stycznia 2024, 07:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
W dolocie to on tylko moze pokazac temperature zasysanego powietrza


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 stycznia 2024, 17:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
https://youtu.be/7CIw9g3cJgY?si=iVo33U2mq3CRyjiV



Za ten wpis autor pacark podziękował: thePalec (niedziela, 4 lutego 2024, 19:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 stycznia 2024, 20:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
A to n8e ma map sensora w ecu podłączonego wężykiem do kolektora?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 stycznia 2024, 20:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Jest ale podcisnienie :)
Pod vagiem go nie widac,trzeba mierzyc zmiane napiecia bezposrednio na nozce mapsensora.
Przynajmniej ja w blokach pomiarowych nie znalazlem i magik ktory mi map'a przelutowywal tez mierzyl na otwartym ecu.
Prawidlowe napiecia napewno znalazl w programie autodata


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 stycznia 2024, 12:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
podcisnienia nie widać, ale pracę mapsensora już tak, tylko w ten sposób sprawdzam czy jest jakas nieszczelność w dolocie, jesli wskazania sa stabilne i obroty nie wariują wszystko jest ok


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor pacark podziękował: kurol (wtorek, 30 stycznia 2024, 12:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 stycznia 2024, 12:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Czlek to sie cale uczy :)
Widzialem ta zakladke,ale tam u mnie na wolnych jest jesli mnie pamiec nie myli ponad 20% wiec myslalem ze to co innego.
Throtthle angle okno po prawej to jest napewno odczyt z czujnika tps ?
Na wolnych obrotach Pacark masz tam zero stopni i wzrasta wraz z otwarciem przepustnicy?
U mnie od jakiegos czasu mam problem z napieciem na czujniku tps.
Dwa czujniki tps wymienione i dalej mi skacze,podejrzewam ze napiecie zasilania czujnika z ecu jest niestabilne.
Zwykly miernik tego nie wykrywa,ale dobrze widac na wykresach sterownika lpg na kompie


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 stycznia 2024, 12:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
kurol napisał(a):
-Throtthle angle okno po prawej to jest napewno odczyt z czujnika tps ?
-Na wolnych obrotach Pacark masz tam zero stopni i wzrasta wraz z otwarciem przepustnicy?


2x TAK
możesz sprawdzić płynność działanie TPSa, powoli wciskając pedał gazu, przy zamknietej przepustnicy jest 0
wyżej wstawiłem filmik jak gościu sprawdxa napięcie na ECU, jego niestabilność też powoduje problemy z pracą silnika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 stycznia 2024, 12:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Tps dziala plynnie tylko napiecie zwrotne do ecu skacze.
https://www.youtube.com/watch?v=ecN43zKYDdE
https://www.youtube.com/watch?v=soslnku0qf0
Nie sprawdzalem pod vag tylko w programie do lpg.
Napiecie zasilania ecu stoi na debowo w okolicach 14v


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 stycznia 2024, 13:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 lutego 2015, 19:33
Posty: 26
Lokalizacja: SGL
opis: 1996 2.5 KAT - LPG Stag 300ISA2
model: Caravelle Long
silnik: ACU

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Zamówiłem przekaźnik do zasilania ECU. Zobaczymy czy będzie poprawa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 stycznia 2024, 16:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
thePalec napisał(a):
Zamówiłem przekaźnik do zasilania ECU. Zobaczymy czy będzie poprawa.
To można sprawdzić bez przekaźnika, zwykła zworką wystarczy.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 lutego 2024, 19:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 lutego 2015, 19:33
Posty: 26
Lokalizacja: SGL
opis: 1996 2.5 KAT - LPG Stag 300ISA2
model: Caravelle Long
silnik: ACU

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Wymieniłem przekaźnik nr 30 na nowy i napięcie w ECU jest stabilne jak skała.
Nie przygasa i nie faluje już na wolnych obrotach.
Podziękowania dla @pacark :)

Pozostało jeszcze wolne schodzenie z obrotów po dojeździe do skrzyżowania.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano niedziela, 4 lutego 2024, 21:38 przez thePalec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 lutego 2024, 20:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 20 listopada 2023, 18:03
Posty: 58
Lokalizacja: TLW
model: Multivan T4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 11 razy
Nie zagłębiałem się w budowę ACU, ale zabawę z obrotami zaczął bym od sprawdzenia przepustnicy, sprawdź ten element sterujący ten gdzie linka po nim idzie jak działa, wiele lat temu ojciec mi załatwił tak przepustnicę białym smarem w sprawy że jak przyszła zima to powodował powolną pracę a nawet zacinanie tego elementu
Ewentualnie nastawnik biegu jałowego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 lutego 2024, 21:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 lutego 2015, 19:33
Posty: 26
Lokalizacja: SGL
opis: 1996 2.5 KAT - LPG Stag 300ISA2
model: Caravelle Long
silnik: ACU

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Linka cofa się cała i ma luz.
Objaw nasila się w gorące lato.
Jest to kilkukrotnie opisywana tu na forum przypadłość silników ACU i wcześniejszych.
Niestety nie znalazłem rozwiązania. Mam dwa zapasowe silniczki krokowe, które podmieniałem i bez powodzenia.
Poza tym nie mam garażu i czasu więc najlepiej gdybym znalazł specjalistę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 lutego 2024, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 20 listopada 2023, 18:03
Posty: 58
Lokalizacja: TLW
model: Multivan T4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 11 razy
Jeśli latem się pogarsza to może znaczyć że silnik może łapać powietrze za przepustnicą czyli uszczelnienie, wyższa temperatura czyli inaczej może siedzieć metal
Ewentualnie nie pamiętam już który model Forda miał podobny problem przez odmę, tam też to było niezwykle częste


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2024, 11:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
thePalec napisał(a):
Pozostało jeszcze wolne schodzenie z obrotów po dojeździe do skrzyżowania.


moje ACU dokręca sie do 450kkm, ze mna od 17 lat (250kkm), takie objawy zawsze dawała nieszczelna magistrala podciśnień, od razu leciały WSZYSTKIE wężyki wraz z opaskami do wymiany, mimo że wyglądały na idealne, pomagało od razu (zdjęcie dla pomocy)
możesz podglądnąć pracę "Engine Load from MAP Sensor" zdjęcie wyżej

raz zdarzyło się to co nagrałem poniżej, winowajca okazał się czujnik halla który padł tydzień po zrobieniu filmiku
powodzenia https://youtu.be/FfMdWYCjNu4?si=tspI-8ap4zyDsfe9


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor pacark podziękował: Patryk1011 (poniedziałek, 5 lutego 2024, 20:08)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB