T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 23:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 października 2015, 10:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 03:29
Posty: 103
model: California Exclusive
silnik: VR6 2.8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam.
Spadek mocy podczas jazdy, jakie moga byc przyczyny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 października 2015, 11:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Opisz dokładniej problem, bo teraz to zagadka dla w wróżbity Macieja


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 października 2015, 12:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Od przepływki do nawet rozrządu który to w tym silniku nie jest za dobry. Ale przepływa lub sonda bym stawiał


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 października 2015, 11:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 03:29
Posty: 103
model: California Exclusive
silnik: VR6 2.8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Wyglada jakby jeden cylinder pracowal na pol gwizdka, silnik traci moc i wpada w male wibracje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 października 2015, 12:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
może warto by sprawdzić kompresję


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 października 2015, 13:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
W tym silniku jeszcze cewka padała z tego co kojarzę i twój objaw by pasował


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 października 2015, 19:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2013, 10:19
Posty: 313
Lokalizacja: Gdynia
model: Allstar
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
chemik211 napisał(a):
W tym silniku jeszcze cewka padała z tego co kojarzę i twój objaw by pasował


zgadza się, miałem to w goferku


_________________
viewtopic.php?f=30&t=7745


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 października 2015, 20:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
vw_man napisał(a):
Witam.
Spadek mocy podczas jazdy, jakie moga byc przyczyny?


Proponuję sprawdzić wtryskiwacze benzyny. To słaby punkt tego motoru. Usterka dotyczy zwykle gniazda wtyczki elektrycznej, które nie wytrzymuje wysokiej temperatury w komorze silnika. Objaw jest taki, że silnikiem telepie na wolnych obrotach, chwilami przerywa przy przyspieszaniu lub właśnie brakuje mu mocy. Doświadczyłem tego 2-krotnie.


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 października 2015, 14:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Cześć
Posiadam ten model silnika od 6 lat. Sadek mocy to częsty objaw ( bynajmniej u mnie ). Przyczyny były różne, od bardzo prostych (niedokładnie wpięta końcówka kabla WN) do najgorszej (zjechane do końca cylindry. wymiana silnika). Musisz sprawdzać po kolei od najprostszych (kable WN, świece, wtryski, przepływka, cewka, ciśnienie w cylindrach). Sprawdzaj i opisuj, pomożemy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 października 2015, 15:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
bigos1966 napisał(a):
Cześć
Posiadam ten model silnika od 6 lat. Sadek mocy to częsty objaw ( bynajmniej u mnie ). Przyczyny były różne, od bardzo prostych (niedokładnie wpięta końcówka kabla WN) do najgorszej (zjechane do końca cylindry. wymiana silnika).


po jakim przebiegu taka usterka? Pytam sie bo widziałem T4 z VR6 z przebiegiem 830tys km


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 października 2015, 15:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Pytanie do mnie, czy autora tematu. Mój na dzień dzisiejszy (odpukać w nie malowane) chodzi bardzo dobrze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 października 2015, 16:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
mariecik napisał(a):
vw_man napisał(a):
Witam.
Spadek mocy podczas jazdy, jakie moga byc przyczyny?


Proponuję sprawdzić wtryskiwacze benzyny. To słaby punkt tego motoru. Usterka dotyczy zwykle gniazda wtyczki elektrycznej, które nie wytrzymuje wysokiej temperatury w komorze silnika. Objaw jest taki, że silnikiem telepie na wolnych obrotach, chwilami przerywa przy przyspieszaniu lub właśnie brakuje mu mocy. Doświadczyłem tego 2-krotnie.

O to, to właśnie, szczególnie przy instalacji LPG. Ja mam 2,5 benz. ale problem jest ten sam, nawet opisywałem gdzieś na forum. Z powodu nadmiernej temp. kruszą się kostki wtryskiwaczy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 października 2015, 19:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A co ma lpg do temp panowie temperatura jeśli jest większa to tylko w komorze spalania a nie na zewnątrz i tylko przy taniej instalacji zwłaszcza przy 1 i 2 gen przy sekwencji na dobrych komponentach i dobrze wyregulowanej w trasie a nie na postoju różnica temp. spalania jest pomijalna, a co do wtyczek to te wtryski tak mają to się nazywa cięcie kosztów


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 października 2015, 19:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
bigos1966 napisał(a):
Pytanie do mnie, czy autora tematu. Mój na dzień dzisiejszy (odpukać w nie malowane) chodzi bardzo dobrze.


pytanie do Ciebie


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 października 2015, 22:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wymieniłem silnik na sprawny-używany przy 400000 km. Wcześniejszy właściciel prawdopodobnie przegrzał silnik. Teraz mnie wam problemy z osprzętem a nie z silnikiem (i to na szczęście rzadko w porównaniu z kilometrami które robię).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: problem
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 marca 2016, 18:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 03:29
Posty: 103
model: California Exclusive
silnik: VR6 2.8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Pojechalem do innego miasta.
400km jazdy. Po 100km lekki zapach benzyny.
300km nastepne przejechane.
Na miejscu samochod zgaszony.
Po ponownym zapaleniu niwrowne obroty, spadek mocy, silnik gasnie.
Kilka prob zapalenia i to samo.
gasnie.
Rano na zimno zapala i pracuje ok.
Na razie.
musze wrocic 400km takze jest dylemat bo na razie silnik ptacuje ok.
pomysly?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 04:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 03:29
Posty: 103
model: California Exclusive
silnik: VR6 2.8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Rano zapalil bez problemu i od tego czasu jest ok. Dziwna sprawa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 16:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 kwietnia 2016, 14:04
Posty: 51
Lokalizacja: 68-213 Lipinki Łużyckie
model: Multivan
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Mam już trochę wiedzy na ten temat, przyczyn może być kilka, wymienię od najbardziej prawdopodobnych:
1.Wtryskiwacz (lub wtryskiwacze) przy wymianie koniecznie trzeba przemierzyć wszystkie czy mają po 14.5 Ohm
2.Cewka zapłonowa
3.Przewody WN
4.Świece
5.Przestawiony rozrząd przez uszkodzony napinacz hydrauliczny (nie napięty łańcuch przeskoczy)

Kiedyś kupiłem Caravelle która nie miała mocy, sprzedawca twierdził, że to wina przewodów, jak się jednak okazało rozrząd był do wymiany właśnie przez zaniedbany napinacz łańcucha.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2016, 16:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 03:29
Posty: 103
model: California Exclusive
silnik: VR6 2.8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Okazalo sie ze czujnik odpowiedzialny za mieszanie powietrza z paliwem.
Kod pokazywal sie ponoc dopiero po nagrzaniu silnika.
W pierwszym warsztacie zostawilem kupe kasy, zrobili wszystko ale problemu nie zlikwidowali.
Teraz zrobil to polski warsztat, czesc wymieniona, wszystko dziala idealnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 kwietnia 2017, 10:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 18:28
Posty: 6
model: VW t-4 caravelle
silnik: 2.8vr6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam.pytanie do vw -man.Mam tez T-4 2.8 VR6 AES w benzyna gaz z 1998 r.od 6 lat.Czytalem twoj post z 2012 roku a wiec dosc dawno ale mam teraz ten sam objaw w swojej teczce co ty wtedy.spisalem sobie uwagi jakie się tu pojawiły dodane też przez innych uzytkowników teczek.jednak w tej chwili przebywam zagranica w pracy a po zjezdzie do polski no chcialbym ta usterke naprawic a czasu mam zaledwie tydzien i powrot do pracy .czy moglbys mi podac adres numer telefonu tego warsztatu ktory ci naprawil te 2.8 VR6.Jestem z Torunia malo jest warsztatow ktore chcą dotknac 2.8 vr6 w T-4 . moze i ten warsztat tez by mi pomógl ..pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB