T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

2.5 ACU Przydycha na jałowych
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=7&t=10606
Strona 1 z 1

Autor:  foetus69 [ sobota, 10 stycznia 2015, 22:26 ]
Tytuł:  2.5 ACU Przydycha na jałowych

Witajcie

Mam problem, na wolnych obrotach(silnik ciepły) raz na kilka minut silnik przydycha na 400 obrotów prawie gaśnie i wraca na normalne obroty.
Od nowe jest wszystko od cewki czyli Cewka, czujnik Halla, kopułka, przewody i świece.

Może macie jakiś pomysł co to to może być.

Pozdrawiam Koleżenstwo

Autor:  kpkeeam [ niedziela, 11 stycznia 2015, 01:22 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

Zazwyczaj za falowanie obrotów odpowiada nie szczelność na układzie dolotowym. Do tego zabrudzona przepustnica czy zawór bocznikowy (ten od wolnych obrotów). Ważną sprawą może być również ten kapelusik na pokrywie zaworowej połączony z wężem przed przepustnicą.

Autor:  Bono77 [ poniedziałek, 19 stycznia 2015, 21:04 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

Witam, miałem to samo w 2,5B+lpg - ale gość który mi auto sprzedawał od ranu zaznaczył, że ta część jest uszkodzona (chodź sam nie wiedział do czego służy, w korkach miałem spadki obrotów do około 0,5tyś obr. czasem gasł ale tylko na benzynie bardziej, na gazie lepiej pracował - nie gasł :P
powód takiej pracy - silniczek krokowy - odpowiedzialny za niskie obroty,
może być zanieczyszczony czyli przypchany jakimś paprochem bądź zepsuta elektronika.
jak przypchany to można przedmuchać kompresorem i powinno chodzić dobrze, ale jeżeli dalej bez zmian to raczej elektronika - to już raczej tylko wymiana.
Nowy VDO (orginał t.j. VW montował) to koszt około 1100zł, zamiennik około 450zł (ceny max),
na allegro za używany można zapłacić od 30 do 120zł, wybrałem pośredni za 50 zł orginał VDO.
I wszystko jest OK - obroty są w porządku - korki nie wadzą :D
W dodatku zanim wymieniłem miałem objawy: z prędkości - luz i się zacinało na 2tyś obr. - trzeba było zmniejszać obroty na biegu.

Nr części:
silniczek krokowy firmy VDO do VW, Audi o numerach: 037 906 457 C
foto: http://i107.photobucket.com/albums/m308 ... C05305.jpg

umiejscowienie: otwierasz klapę silnika - i takie małe "coś" nad samym silnikiem (reguluje dopływ powietrza)

Autor:  pacark [ wtorek, 20 stycznia 2015, 11:21 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

zanim zaczniesz wywalać pieniądze, sprawdź wszystkie podciśnienia

Autor:  foetus69 [ wtorek, 14 kwietnia 2015, 12:09 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

Krokowiec zdycha, powiedzcie czy ktoś z was kupowałkrokowce maxgear albo energy (chinczyki) jak to to działa i ile to wytrzymuje.
Bo jak mam wywalić 1800 pln na orginał to wolę kupić 5 szt za 155pln i zmieniać co dwa lata.

Autor:  kurol [ wtorek, 14 kwietnia 2015, 12:42 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

Silnik nie przydycha Ci przypadkiem w momencie wlaczenia sie wentylatorow na chlodnicy ?

Autor:  foetus69 [ środa, 15 kwietnia 2015, 09:28 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

Czasem nurkuje na obrotach jak się załączają wentylatory od chłodnicy, a ostatnio zdycha i syczy i to to jest z krokowca

Autor:  kurol [ środa, 15 kwietnia 2015, 09:35 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

Bezpiecznik nr 15 i gniazdo w ktorym jest osadzony napewno sprawne?
Jest on w obwodzie zasilania sterownika silnika,jesli jest uszkodzony to nie dziala m.in sterowanie tym bypass'em
Pod vagiem jest zakladka test (chyba components czy jakos tak) mozna nia wymusic po kolei dzialanie tzw krokowca,pompy paliwa i zaworu par paliwa w zbiorniku
Wydaje mi sie ze specjalnie to nie ma sie w nim co zepsuc,jesli cewka jest sprawna napewno,to nastepna bolaczka moze byc sklejenie tych talerzykow

Autor:  mariecik [ czwartek, 7 maja 2015, 22:59 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

Sprawdz gzniazda wtyczek wtryskiwaczy benzyny.
W moim aucie taki objaw byl spowodowany peknietymi gniazdami pod wtyczki na 4 wtryskach.
Moga byc pekniete od zbyt duzego nacisku podczas niechlujnego zakladania kolektora przez gazownikow i wpinania wtyczkek "na fizola".
Druga przyczyna to zestarzenie sie plastiku wtyczek.

Autor:  kurol [ czwartek, 7 maja 2015, 23:07 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

W tym akurat modelu jest full grupa,jest tylko jedna wtyczka i nie idzie sie tego zepsuc nawet podpinajac "na fizola" <pajac>

Autor:  chemik211 [ piątek, 8 maja 2015, 08:17 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

Potwierdzam przy fulgrupie to nie wiem co trzeba by zrobic aby zepsuć

Autor:  tomek [ sobota, 19 listopada 2016, 21:48 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

Witam mam podobny problem w multiku 2,5 benzyna przepala bezpiecznik nr 15 , obroty na jałowym delikatnie falują instalacja jak nowa nie widać żadnych wypaleń . Po rozłączeniu wtyczki krokowego , przepustnicy , czujnika podciśnienia nadal go przepala . Jeśli ma ktoś wiedzę co jeszcze może być to bardzo proszę o pomoc.

Autor:  pacark [ piątek, 10 sierpnia 2018, 10:19 ]
Tytuł:  Re: 2.5 ACU Przydycha na jałowych

kurol napisał(a):
Silnik nie przydycha Ci przypadkiem w momencie wlaczenia sie wentylatorow na chlodnicy ?


hehe, od roku jeździłem z tym problemem, szarpanie wzmacniało sie wraz ze wzrostem temperatury i czasami wystepowało podczas jazdy
wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, gniazda potraktowałem kontakt sprayem, bezpiecznik nr 15 wymieniłem na nowy mimo że był sprawny ale był tam od nowości, efekt...... jak ręką odjął

.......ale pojawił się nowy problem (może komp nałapał błędów)
zawsze, ciepły czy zimny, zaraz po uruchomieniu silnika, nie potrafi on utrzymać podwyższonych obrotów, wariuje i po kilkunastu sekundach uspokaja sie, obroty ładnie stoja na jałowym ale wyraźnie czuć przy ostrzejszym depnieciu w pedał że jest lekko mułowaty oraz przy przygazówce na luzie silnik nie wyhamowywuje w ok 1tys obr, tylko leci od razu do 750
jakieś sugestie zanim podepnę VAGa?

naprawiony...... winowajcą nieszczelności w podciśnieniach

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/