T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 stycznia 2015, 22:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 listopada 2012, 16:12
Posty: 169
opis: TRELLWAGEN
model: allstar
silnik: ACU

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 8 razy
Witajcie

Mam problem, na wolnych obrotach(silnik ciepły) raz na kilka minut silnik przydycha na 400 obrotów prawie gaśnie i wraca na normalne obroty.
Od nowe jest wszystko od cewki czyli Cewka, czujnik Halla, kopułka, przewody i świece.

Może macie jakiś pomysł co to to może być.

Pozdrawiam Koleżenstwo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 01:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Zazwyczaj za falowanie obrotów odpowiada nie szczelność na układzie dolotowym. Do tego zabrudzona przepustnica czy zawór bocznikowy (ten od wolnych obrotów). Ważną sprawą może być również ten kapelusik na pokrywie zaworowej połączony z wężem przed przepustnicą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 stycznia 2015, 21:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 lipca 2014, 01:09
Posty: 8
Lokalizacja: Straszyn
opis: 110KM,240tyś.km,7os.,full skóra,DVD2din+TV podsfitka
model: Multivan syncro
silnik: 2,5B+G -ACU

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, miałem to samo w 2,5B+lpg - ale gość który mi auto sprzedawał od ranu zaznaczył, że ta część jest uszkodzona (chodź sam nie wiedział do czego służy, w korkach miałem spadki obrotów do około 0,5tyś obr. czasem gasł ale tylko na benzynie bardziej, na gazie lepiej pracował - nie gasł :P
powód takiej pracy - silniczek krokowy - odpowiedzialny za niskie obroty,
może być zanieczyszczony czyli przypchany jakimś paprochem bądź zepsuta elektronika.
jak przypchany to można przedmuchać kompresorem i powinno chodzić dobrze, ale jeżeli dalej bez zmian to raczej elektronika - to już raczej tylko wymiana.
Nowy VDO (orginał t.j. VW montował) to koszt około 1100zł, zamiennik około 450zł (ceny max),
na allegro za używany można zapłacić od 30 do 120zł, wybrałem pośredni za 50 zł orginał VDO.
I wszystko jest OK - obroty są w porządku - korki nie wadzą :D
W dodatku zanim wymieniłem miałem objawy: z prędkości - luz i się zacinało na 2tyś obr. - trzeba było zmniejszać obroty na biegu.

Nr części:
silniczek krokowy firmy VDO do VW, Audi o numerach: 037 906 457 C
foto: http://i107.photobucket.com/albums/m308 ... C05305.jpg

umiejscowienie: otwierasz klapę silnika - i takie małe "coś" nad samym silnikiem (reguluje dopływ powietrza)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 stycznia 2015, 11:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
zanim zaczniesz wywalać pieniądze, sprawdź wszystkie podciśnienia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 kwietnia 2015, 12:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 listopada 2012, 16:12
Posty: 169
opis: TRELLWAGEN
model: allstar
silnik: ACU

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 8 razy
Krokowiec zdycha, powiedzcie czy ktoś z was kupowałkrokowce maxgear albo energy (chinczyki) jak to to działa i ile to wytrzymuje.
Bo jak mam wywalić 1800 pln na orginał to wolę kupić 5 szt za 155pln i zmieniać co dwa lata.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 kwietnia 2015, 12:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Silnik nie przydycha Ci przypadkiem w momencie wlaczenia sie wentylatorow na chlodnicy ?


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: pacark (piątek, 10 sierpnia 2018, 10:07)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 kwietnia 2015, 09:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 listopada 2012, 16:12
Posty: 169
opis: TRELLWAGEN
model: allstar
silnik: ACU

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 8 razy
Czasem nurkuje na obrotach jak się załączają wentylatory od chłodnicy, a ostatnio zdycha i syczy i to to jest z krokowca


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 kwietnia 2015, 09:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Bezpiecznik nr 15 i gniazdo w ktorym jest osadzony napewno sprawne?
Jest on w obwodzie zasilania sterownika silnika,jesli jest uszkodzony to nie dziala m.in sterowanie tym bypass'em
Pod vagiem jest zakladka test (chyba components czy jakos tak) mozna nia wymusic po kolei dzialanie tzw krokowca,pompy paliwa i zaworu par paliwa w zbiorniku
Wydaje mi sie ze specjalnie to nie ma sie w nim co zepsuc,jesli cewka jest sprawna napewno,to nastepna bolaczka moze byc sklejenie tych talerzykow


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 maja 2015, 22:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 grudnia 2014, 16:44
Posty: 85
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Sprawdz gzniazda wtyczek wtryskiwaczy benzyny.
W moim aucie taki objaw byl spowodowany peknietymi gniazdami pod wtyczki na 4 wtryskach.
Moga byc pekniete od zbyt duzego nacisku podczas niechlujnego zakladania kolektora przez gazownikow i wpinania wtyczkek "na fizola".
Druga przyczyna to zestarzenie sie plastiku wtyczek.


_________________
Multivan T4 AXG DQR 2002
Reflex Silver Metallic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 maja 2015, 23:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
W tym akurat modelu jest full grupa,jest tylko jedna wtyczka i nie idzie sie tego zepsuc nawet podpinajac "na fizola" <pajac>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 maja 2015, 08:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Potwierdzam przy fulgrupie to nie wiem co trzeba by zrobic aby zepsuć


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2016, 21:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Witam mam podobny problem w multiku 2,5 benzyna przepala bezpiecznik nr 15 , obroty na jałowym delikatnie falują instalacja jak nowa nie widać żadnych wypaleń . Po rozłączeniu wtyczki krokowego , przepustnicy , czujnika podciśnienia nadal go przepala . Jeśli ma ktoś wiedzę co jeszcze może być to bardzo proszę o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 sierpnia 2018, 10:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
kurol napisał(a):
Silnik nie przydycha Ci przypadkiem w momencie wlaczenia sie wentylatorow na chlodnicy ?


hehe, od roku jeździłem z tym problemem, szarpanie wzmacniało sie wraz ze wzrostem temperatury i czasami wystepowało podczas jazdy
wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, gniazda potraktowałem kontakt sprayem, bezpiecznik nr 15 wymieniłem na nowy mimo że był sprawny ale był tam od nowości, efekt...... jak ręką odjął

.......ale pojawił się nowy problem (może komp nałapał błędów)
zawsze, ciepły czy zimny, zaraz po uruchomieniu silnika, nie potrafi on utrzymać podwyższonych obrotów, wariuje i po kilkunastu sekundach uspokaja sie, obroty ładnie stoja na jałowym ale wyraźnie czuć przy ostrzejszym depnieciu w pedał że jest lekko mułowaty oraz przy przygazówce na luzie silnik nie wyhamowywuje w ok 1tys obr, tylko leci od razu do 750
jakieś sugestie zanim podepnę VAGa?

naprawiony...... winowajcą nieszczelności w podciśnieniach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB