T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 stycznia 2018, 18:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 stycznia 2018, 13:05
Posty: 1
model: 1992
silnik: 2.0 AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Siemanko,

Jakiś czas temu kupiłem za grosze 2.0 b/g. No i nawet jeździła, czasem podczas jazdy na chwilę traciła moc (dodawanie gazu skutkowało spadkiem obrotów), ale ogólnie dało się jeździć. A teraz opis (średnio znam się na mechanice):

Po wizycie u lakiernika zaczęły się dziać cuda - po pierwsze, jazda tylko na benzynie (bo nie chciało im się robić dziury na wlew który był poprzednio - nowe blachy)
- takie spadki mocy jak opisane wyżej, z przyzwyczajenia z motorem (gaźnik) puszczałem wtedy gaz i w podłogę z odpowiednio dobranym przyspieszeniem naciśnięcia pedału gazu (z wyczuciem ale jednak z werwą), wtedy wchodził opornie na obroty <- takie przyzwyczajenie z motoru z gaźnikiem, jakby się odtykał...
- potrafi zgasnąć podczas jazdy - ostatnio przy zwalnianiu zgasł będąc na wolnych.
- problemy z odpaleniem - ale to akurat może (?) aku bo po kablach bez problemu.

Byłem u jednego speca, posprawdzał parę rzeczy po czym powiedział że nie chce pieniędzy ale nie będzie się z nim grzebał - mówił, że bez komputera, że trzeba podmieniać części i sprawdzać, że może silniczek krokowy, ale równie dobrze cokolwiek innego.

No to szukałbym kogoś w okolicach W-wa kto by się podjął - możecie kogoś polecić?

Oczywiście wszystkie inne komentarze dot. auta będą mile widziane ;)
Chciałbym ją ogarnąć na sezon :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 stycznia 2018, 23:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
zapytaj lepiej na fejsie na grupie t4 Polska bo tu coraz mniej ludzi zagląda ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 stycznia 2018, 07:25 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Na fejsie reklamujesz nasze forum czy tylko tu robisz krecią robotę? Dzięki takim jak ty fora wymierają.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 lipca 2018, 17:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 23 lipca 2018, 00:12
Posty: 2
model: Multivan
silnik: AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czesc,

mam podobny problem, wiec pozwole sobie napisac tutaj. U mnie dokladnie wyglada to tak:

Auto traci moc, bez wczesniejszch objawow. Tak na wyzej opisany problem, dodaje gazu i nie ma reakcji. Jedynym szybkim rozwiazaniem jest wylaczenie i wlaczenie silnika.

Jest jeszcze pare innych rzeczy, ktore doprowadzaja mnie do furii. Samochod na cieplym silniku nie odpala. Oczywiscie nie ma reguly, czasem potrafie jezdzic pol dnia z malymi przerwami i jest super, a czasem wystarczy jeden przystanek. Wracam do samochodu i moge krecic i krecic, a i tak nie odpala.

Na moj chlopski rozum chodzi o mieszanke paliwa. Na luzie Auto samo zmienia obroty, skaczy pomiedzy 1000-1200. Z tego co wiem podrecznikowo powinno byc 800. Na ten problem zaradzilem odpieciem silniczka krokowego, jest to oczywiscie tymczasowe rozwiazanie.

Ostatnio pojawil sie czwarty objaw, czasem auto sie "wyrywa". Nie wiem jak to dokladnie opisac, ale tak jak by nagle docisnac mocno gaz. Zauważyłem to niedawno, ale dziwnie sie to powtarzalo tylko na dwojce.

Staralem sie naprawic blad z kolega, on ma troche wieksze pojecie. Na poczatek pomierzylismy opornosci na kablach od swiec, cewce itd. Nie zgadzaly sie z ksiazkowymi, wiec wymienilem: cewke, kable, kopulke i palec.

Auto podlaczane pod komputer, wyskakuje blad G47 (albo G74, nie pamietam). Jest on odpowiedzialny za czujnik CO. Moje auto to rocznik 94, nie ma tego czujnika.

Wymienilem nawet termostat (zegar od temperatury nie dziala), podobno czujnik byl sprawdzany, ale wolalem wyeliminowac ten blad. Nic sie nie zmienilo.

Mam nadzieje, ze w tym gaszczu informacji da sie polapac, chetnie odpowiem na pytania i mam nadzieje, ze ktos bedzie wiedzial o co chodzi.

Dzieki!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 lipca 2018, 21:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Dlaczego odłączyłeś silniczek krokowy, jego trzeba wyczyścić lub wymienić na nowy. To może być główna przyczyna falujących obrotów. Resztę dolegliwości opisz w odpowiednich działach, ale wcześniej poszukaj na forum odpowiedzi. Tu naprawdę jest już dużo usterek opisanych, i inni forumowicze chętnie pomogą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 lipca 2018, 09:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 23 lipca 2018, 00:12
Posty: 2
model: Multivan
silnik: AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za odpowiedz. Co do silniczka krokowego, zapomnialem napisac, ze poczynilem pewne kroki. Otoz przelozylem ze swojej starej, ale nic to nie zmienilo.

Moj problem sie poglebia, samochod nie chce odpalac, przy 3500 obrotow sie dlawi...poszukam na forum. Jeszcze raz dziekuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 lipca 2018, 07:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 56
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
Miałem cos podobnego, obroty skakały od 1000 do 2000.
U mnie problem byl z obluzowanym palcem rozdzielacza.
Generalnie jest jeszcze możliwość że łapiesz lewe powietrze, np uszkodzoną uszczelką kolektora - dlatego Ci dzialało odpięcie silnika krokowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 grudnia 2018, 03:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 lipca 2018, 00:38
Posty: 1
model: t4
silnik: AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam podobne problemy z moim 2.0 AAC,czy doszedłeś kolego w czym był problem? Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 grudnia 2018, 11:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
na początek podłacz VAGa i sprawdź błędy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB