T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 20 października 2017, 19:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 października 2017, 23:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 595
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 31 razy
Witam forumowiczów, miała być wymiana tylko łańcucha rozrządu a skończy się nie wiem sam jeszcze. Dobrze Probe041 pisał że lepiej wyjechać z silnikiem. Wymiana łańcucha bez wyciągnięcia silnika jest niemożliwa, to już wiem na pewno. Sporo się namęczyłem że drania wyciągnąć. Teraz zabawa z głowicą zaworami i pierścieniami. Znajomy powiedział że jest za duży luz między tłokiem a cylindrem. Jak to dokładnie sprawdzić. Jak sprawdzić szczelność zaworów( myślałem że zaleję naftą ale ta płaszczyzna jest płaska).


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 października 2017, 23:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 146

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 8 razy
Tloki i cylindry pomierz, oczywiscie w kilku plaszczyznach, wyjdzie luz. Glowice zalej na 2 razy. Pomierz luz zaworow w prowadnicach jak juz tak ostto jedziesz☺


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 października 2017, 23:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 595
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 31 razy
Jak mam zalać głowicę skoro ona jest płaska w miejscu gdzie są zawory.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 października 2017, 19:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 146

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 8 razy
Kprzepraszam,nie zrozumialem,rzeczywiscie zonk.na pewno jest sposob,zaraz ktos podpowie... Moze tak od strony kanalow ?



Za ten wpis autor Viking podziękował: bigos1966 (niedziela, 8 października 2017, 10:48)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 października 2017, 10:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 595
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 31 razy
Dzięki Viking, zalanie od strony kanałów to dobry pomysł. Zawory już dotarte. A jak myślicie czy opłaca się planować głowicę i ile to kosztuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 października 2017, 12:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 9821
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 595 razy
Planowanie głowicy od 50zł w górę, bez planowania bym tego nie składał. Wszystko zależy jeszcze czy oddasz kompletną czy gołą bez zaworów itd. Ja bym się pokusił o nowe prowadnice, uszczelniacze od razu, chyba że te co masz są bez luzów ale przy takiej robocie to szkoda tego nie zrobić.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 października 2017, 18:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 595
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 31 razy
Już nie zdążę wymienić prowadnic i uszczelniaczy, do soboty muszę wszystko złożyć a w poniedziałek wyjazd do Hanoweru. Jeszcze tylko to planowanie ewentualnie do zrobienia, ciekawe ile u nas biorą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 października 2017, 19:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 263
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 21 razy
Rób ile możesz, ja jak jadę 2.8 VR6 i depnę do odcinki to wszyscy się oglądają.
Muzyka dla wszystkich uszu.


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 października 2017, 21:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 9821
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 595 razy
Może jakiś warsztat to zrobi tylko pytanie jak koszta przy vr6 :)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 października 2017, 14:23 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 595
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 31 razy
W mojej okolicy nikt się takiego silnika nie dotknie. Sam muszę wszystko robić. Chyba niedługo kupię drugi silnik, wyremontuję go i będzie na podmiankę. Teraz doszedł problem z założeniem pierścieni na tłok. tłok względem bloku jest pod kątem 15 stopni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 października 2017, 15:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 9821
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 595 razy
Czytałem o tym, jest do tego specjalny przyrząd dla VR6 3278


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 października 2017, 20:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 147
Lokalizacja: Łódź
model: VW T4 LONG
silnik: 1.9 TDI 1Z 90km

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 10 razy
To od góry tłoka z korbą nie idzie włożyć?


_________________
Jest: VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 października 2017, 20:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 146

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 8 razy
Po wyjeciu walu od dolu typowym przyrzadem nie wlozysz?albo poswiecic przyrzad ogiengo katowka...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 października 2017, 20:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 595
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 31 razy
Spokojnie, pierścienie założone. Wchodzą z tłokiem od góry, problem był tylko w tym że tłok względem bloku jest pod kątem 15^. Musiałem poświęcić przyrząd do wkładania pierścieni, ściąłem spód pod kątem 15^ i wszystko poszło w pół godziny. Głowica już splanowana, okazało się że była krzywa. Teraz nie wiem skąd się wzięła ta krzywizna. Ja jej nie przegrzałem, a silnik chodził w miarę dobrze. Teraz włożyć zawory. Skręcić wszystko do kupy i z powrotem do mojej T4-reczki. Przy okazji sprawdzę ciśnienia czy się zmieniły.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 października 2017, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 146

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 8 razy
Ccisnienia ustabilizuja sie po pewnym przebiegu,przeciez tuleje kaja owalizacje, male dptatcie koniecznie ale poprawa bedzie....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 października 2017, 06:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 4756
Lokalizacja: Opole
opis: Sekcja Dolno-Śląsko-OPOLSKA!
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 382 razy
Viking napisał(a):
Ccisnienia ustabilizuja sie po pewnym przebiegu,przeciez tuleje kaja owalizacje, male dptatcie koniecznie ale poprawa bedzie....


Kolega czyta co sam napisał? Pisanie ze smartfona nie jest usprawiedliwieniem...


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor slimak podziękował: BOGUSS (wtorek, 10 października 2017, 07:13)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 października 2017, 13:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 595
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 31 razy
Panowie jakim momentem dokręcić śruby korbowodu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 października 2017, 13:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 263
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 21 razy
30 Nm + 90 st nowe olejone (ETKA).


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 października 2017, 20:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 595
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 31 razy
Silnik złożony i włożony do T4. Odpalił od razu. Ale zrobił się kolejny problem, cieknie z pod uszczelki pokrywy zaworów. Wcześniej też miałem przecieki w tym miejscu, dlatego kupiłem nową uszczelkę. Stara była sklejona z pokrywa. Jak to diabelstwo uszczelnić. Sylikonu nie mogę zastosować, bo na wysokości pierwszego wałka rozrządu z lewej strony jest duży otwór, w kształcie pół koła. Drugi powód dla jakiego nie mogę dać silikonowej uszczelki to śruby mocujące pokrywę mają ogranicznik wysokości. Macie może jakiś pomysł na tą dolegliwość.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 października 2017, 20:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 9821
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 595 razy
Dokręcałeś dynamometrem? Jedyne rozwiązanie to użycie silikonu i uszczelki razem chyba, że uszczelka słabej jakości lub twarda mimo, że nowa.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB