T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 13 grudnia 2017, 13:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 19:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3980
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 123 razy
W t4 jak i starym pasacie tylko i wyłącznie 3elektrodowe ngk się sprawdzały więc jedna elektroda to mit, a kasowanie kompa motronik wygląda inaczej poczytaj sobie i nie wprowadzaj ludzi w błąd


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 stycznia 2017, 17:22 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 626
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 22 razy
czyfens dla mnie, zmienianie świec, na rzekomo dedykowane do lpg to jakaś totalna bzdura i naciaganie nieświadomego użytkownika takiego auta, to samo dotyczy się olejów do lpg i zbawiennej lubryfikacji,

mam w rodzinie parę różnych aut z lpg, które powiedzmy doglądam pod względem instalacji gazowej, łacznie przejechały cos koło 400kkm
zadowoleni właściciele śmigaja aż miło bez zbędnych wymuszonych kosztów, wszystko seria a nie tuning lpg

auto na gazie ma być tak wystrojone żeby chodziło jak na pb, jeśli coś nie bangla z układem WN wadliwe części zmienia się na takie jakie są dedykowane do danego auta


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 stycznia 2017, 23:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 kwietnia 2016, 22:17
Posty: 14
Lokalizacja: Suchedniów
model: T4 Multivan AUTOMAT
silnik: 2.5 PB ACU + LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Panowie ja pracuję na układach zasilanych LPG i pisze jak rozwiązać pewne problemy występujące na LPG, piszę to co obserwuję od 2004 roku zajmując się zawodowo układami LPG , nie jestem " tunigowcem" ani żadnym innym twórcą mitów,a jedynie staram się jak mogę aby postawić na nogi układy LPG w autach moich klientów. Co do mojej odpowiedzi to dotyczyła najprostszej metody adaptacji przepustnicy bez użycia programu do adaptacji ( która często pomaga), a nie kasowania kompa - proszę czytać ze zrozumieniem :) Jeżeli coś doradzam to podpieram te rozwiązania faktami, naprawionymi autami przy których spędzam średnio 10 godzin dziennie,
pacark , nie wiem co to są świece dedykowane do lpg, a tym bardziej olej do lpg , ale wiem że gaz lubi jedną mocną i stabilna iskrę a świeca 1-elektrodowa i zmniejszenie przerwy bardzo w tym pomaga .
Panowie , tak jak wspomniałem to jest moje doświadczenie i moje zdanie i nie każdy musi się z tym zgadzać :) i myślę, że nie będziemy wchodzić w dalszą polemikę.

pozdrawiam



Za ten wpis autor czyfens podziękował: adi84 (sobota, 4 listopada 2017, 18:44)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 stycznia 2017, 23:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3980
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 123 razy
To z t4 miałeś mało do czynienia, w t4 świeca tylko i wyłącznie 3-elektrodowa


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 00:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 14:17
Posty: 40
model: Transporter t4
silnik: 2.5 B

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Drodzy koledzy, niestety dalej walczę z obrotami. Czasami jest ok a czasami falują, ale ostatnio zwróciłem uwagę na dziwną rzecz... Mianowicie jechałem jakiś czas temu do większego miasta oddalonego ode mnie około 60 kilometrów i zauważyłem że wskazówka temperatury silnika była ledwo na pierwszej grubej kresce. Tak utrzymywała się do momentu wjechania do miasta, i o dziwo obroty nie falowały tylko spadało do około 1,5 tys a potem powoli opadały do tysiąca. Pojeździłem około 0,5 godz po mieście(dużo świateł) i nagle obroty zaczęły latać jak opętane... Patrze na temperaturę silnika a tam 90 stopni. Wyjeżdżam z miasta, trasa powrotna około 60 km i po chwili znowu temperatura spadła do pierwszej grubej kreski. Po tygodniu znów zrobiłem taką trasę i wyglądało to identycznie. Czyli wygląda to jakby w trasie nie był dogrzewany silnik i wtedy obroty są ok, za to w mieście momentalnie jest 90 stopni i obroty wariują.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 lipca 2017, 13:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 czerwca 2017, 12:15
Posty: 1
model: T4
silnik: 2,5 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, ja mam podobne problemy z falowaniem obrotów, mam t4 2,5 benzyna z 1993, silnik AAF. Obroty przestają falować jak wypnę wężyk podciśnienia, ten który wchodzi do sterownika silnika i zrobię mu podciśnienie sztucznie :-). Falowanie pojawia się znowu gdy wężyk wepnę na swoje miejsce. Sprawdziłem przewody i są szczelne. Możecie mi pomóc co dalej robić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 14:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 lutego 2015, 19:33
Posty: 17
Lokalizacja: SGL
opis: 1996 2.5 KAT - LPG Stag 300ISA2
model: Caravelle Long
silnik: ACU

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam podobnie jak kolega Patrol.
Tylko ja nie mam zależności trasa=niższa temperatura na wskaźniku, miasto=wyższa temperatura. Wskazówka temperatury po nagrzaniu zawsze jest w tym samym miejscu czy to w zimie czy w lecie, w górach czy na trasie. Może termostat ci się nie domyka.

Silnik w trakcie rozgrzewania pracuje ok. Po nagrzaniu obroty nie chcą schodzić i utrzymują się na poziomie 1800-2000rpm.
Po wyłączeniu klimy jest lepiej, ale nie całkiem dobrze. Tzn obrotu spadają szybciej, na klimie może to trwać ok minutę lub cały czas.
Denerwujące jest dojeżdżanie do skrzyżowań z takim wyciem silnika.
Wymieniłem czujnik podciśnienia w ECU (nowy, Motorola) oraz sterownik wolnych obrotów (wpierw wyczyściłem benzyną, później wymieniłem na inny używany) i bez zmian.
Z przepustnicą nic nie robiłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 15:24 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 626
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 22 razy
jakieś błędy vaga?
u mnie podobne problemy występowały przy padniętym regulatorze ciśnienia paliwa, w wężykach podciśnienia czuć było wachą, na vagu był błąd ciśnienia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 15:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 lutego 2015, 19:33
Posty: 17
Lokalizacja: SGL
opis: 1996 2.5 KAT - LPG Stag 300ISA2
model: Caravelle Long
silnik: ACU

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sporadyczne ale niezwiązane z obrotami:
1. ABS - lewy przedni czujnik 2x się pojawił.
2. Oraz silnik zablokowany przez immobilizer.
Kilka razy nie mogłem odpalić auta (poruszałem anteną przy stacyjce i na razie działa).
Wężyki z podciśnienia suche.
Generalnie zastanawia mnie również spalanie LPG ok 16,5l/100km przy stałej 120km/h.
Vmax 160 km/h. Inni piszą że jeżdżą 170 oraz spalanie przy 120 jest w granicach 12-13l.
Nie wiem co o tym sądzić.
Zgłosiłem kiedyś gazownikowi z GZW że samochód pali mi 18,5 l/100km gazu żeby zobaczył co jest.
W odpowiedzi od pana SebastanaS usłyszałem że to stary samochód.
Przyczyną wysokiego spalania była wówczas wypalona sonda lambda. Po wymianie w zeszłym roku spalanie przy 120 spadło do ok 15l.
Teraz znowu zaczyna rosnąć.

Z chęcią podjechał bym do kogoś kto ogarnia benzynowe T4.
Mieszkam na skrzyżowaniu A1 i A4 prawie :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lipca 2017, 18:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 166
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Cześć
Mój problem wygląda, że został rozwiązany. Mechanik ustalił, że musi być nieszczelność w układzie dolotowym silnika. Diagnozował i diagnozował, aż ustalił, że winne są uszczelki pod listwą wtryskową. Wszystkie poszły do wymiany 5*35zł ASO plus robota 300zł :/ Uważam, że zdarł że mnie ale problem rozwiązany. Z rozmowy z nim wynika że te silniki są czułe na wszelkie nieszczelności w dolocie oraz układzie zapłonowym i tam trzeba szukać przyczyn.



Za ten wpis autor Renowator podziękował: kuba_mysluk (środa, 8 listopada 2017, 08:02)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lipca 2017, 20:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3980
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 123 razy
thePalecV-max raczej ok jeśli masz krótką skrzynie, jaki gaz masz wtryski reduktor komp, daj zdjęcie z pod maski, co do sebastiana znam go osobiści i mogę powiedzieć jest to gość specyficzny trochę woda sodowa mu uderzyła, moja paliła 14-16l ale w 7osób i prędkość 150-160km/h z tym że ja miałem długą skrzynie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB