T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 14:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 17:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 maja 2012, 11:19
Posty: 8
model: Multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.

Niedawno kupiłem MULTIVANA 2.5 TDI z 1996r. Multek ma najechane 425 tys. km (raczej oryginalnie)
zauważam brak mocy od samego startu do ok 2500 obr. potem ładnie się wkręca i ciągnie.
V-max 165 km/h więcej nie dało rady. Dziś podjechałem na hamownie gdzie pomiar wykazał 100 km (3672 rpm) / 208Nm (3039 rpm)

Co może być nie tak ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 20:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
jakakolwiek odpowiedź dopóki nie zrobisz pełnych logów dynamicznych i statycznych VAGiem oraz zczytania błędów będzie gdybaniem
a wymiany podzespołów na chybił trafił są kosztowne
to może byc wiele rzeczy uszkodzona turbina, EGR, przepływka, coś nie tak z N75 lub wężykami od niego do turbiny
katalizator jeśli jeszcze jest, zapchany lub nieszczelny dolot itd, itd


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 20:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 maja 2012, 11:19
Posty: 8
model: Multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hmm a czy ktoś z Warszawy ew Podlasia może mnie "tym" VAGiem potraktować ?? 0,7 ofc bez 2 zdań :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 20:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
z Warszawy to ja mogę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 20:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 września 2011, 23:07
Posty: 301
Lokalizacja: Elbląg
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 55 razy
goluszka napisał(a):
Witam wszystkich.

Niedawno kupiłem MULTIVANA 2.5 TDI z 1996r. Multek ma najechane 425 tys. km (raczej oryginalnie)
zauważam brak mocy od samego startu do ok 2500 obr. potem ładnie się wkręca i ciągnie.
V-max 165 km/h więcej nie dało rady. Dziś podjechałem na hamownie gdzie pomiar wykazał 100 km (3672 rpm) / 208Nm (3039 rpm)

Co może być nie tak ?

Potem właśnie odpala Ci turbina,u mnie tak od około 2300 obr. :)


_________________
Mark: VOLKSWAGEN
Model: TRANSP. MULTIVAN
Build Date: 12.12.1996
Engine's type: ACV
Capacity (cc): 2461
Horsepowers: 102
Jeżdżę szybko,bo lubię.Nie popierasz?To pocałuj mnie w T4 litery :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 20:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
thadeusch napisał(a):
u mnie tak od około 2300 obr. :)


sprawny TDI kręci już od 2000 obr na maksa, a tak od 1800 całkiem całkiem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 20:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 września 2011, 23:07
Posty: 301
Lokalizacja: Elbląg
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 55 razy
Upss,to i u mnie jakaś lipa :(


_________________
Mark: VOLKSWAGEN
Model: TRANSP. MULTIVAN
Build Date: 12.12.1996
Engine's type: ACV
Capacity (cc): 2461
Horsepowers: 102
Jeżdżę szybko,bo lubię.Nie popierasz?To pocałuj mnie w T4 litery :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 20:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
u mnie właśnie poniżej 2000 obr coś zaczął mocno zamulac i w długi weekend się za to biorę
testy vagiem plus rozebranie dolotu itp - mam nadzieje, że to nie turbinka siada


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 maja 2012, 11:19
Posty: 8
model: Multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
http://w218.wrzuta.pl/obraz/aqRmh1EzuRG/imag0347 link do wykresu z hamowni.

zdziwiło mnie ze przy hamowaniu nawet nie zakopcił...


kiedy możemy się ustawić na to VAG'owanie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 czerwca 2012, 20:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
goluszka napisał(a):
kiedy możemy się ustawić na to VAG'owanie ?


takie rzeczy to przez PW, które właśnie wysyłam


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 czerwca 2012, 22:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
czy do 2500 kopci na czarno?


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 czerwca 2012, 10:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 maja 2012, 11:19
Posty: 8
model: Multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Właśnie nie kopci i aż mnie to dziwi... na hamowni stałem sobie z tyłu auta i nic totalnie nic. Moja była służbowa astra H 1.9 CDTi kopciła 100 razy więcej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 lipca 2012, 21:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 10 lutego 2012, 20:13
Posty: 54
Lokalizacja: opolskie
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
u mnie właśnie poniżej 2000 obr coś zaczął mocno zamulac i w długi weekend się za to biorę
testy vagiem plus rozebranie dolotu itp - mam nadzieje, że to nie turbinka siada

Witam. u mnie od 2000 obr ciągnie dobrze, poniżej też muli a przy włączonej klimie dopiero.
mam pytanko - znajomy podpowiedział mi żebym zaślepił węzyk wchodzący do zaworu recyrkulacji spalin, nie znam takiej sztuczki i chciałbym zaciągąć trochę informacji na ten temat. podobno w 1,9 tdi zdaje to egzamin, autko niby lepiej idzie i niekopci. co wy nato?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 lipca 2012, 22:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
poczytaj na forum o zaślepieniu EGR


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 lipca 2012, 23:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
proszę do kosza


Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 września 2012, 02:18 przez grehor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 sierpnia 2012, 07:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 10 lutego 2012, 20:13
Posty: 54
Lokalizacja: opolskie
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
grehor napisał(a):
A możesz napisać jak ci się to objawia? czy to jest takie duszenie do 2000 i potem taki nagły kopniak? i czy za każdym razem kiedy zejdziesz poniżej 2000 tak się dzieje czy tylko raz ?


dokładnie... takie jakby duszenie do 2000obr a powyżej kopniak, zaslepiłem wężyku i rewelacji nie ma ale mniej kopci, chyba czeka mnie czyszczenie dolotu. pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 sierpnia 2012, 08:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
u mnie niestety też powoli taka sytuacja narasta
jeszcze niedawno szedł płynnie już od 1600 obrotów, potem od 1800, a teraz mam też strzała od 2000
i muszę cię zmartwić bo u mnie dolot czysty, wszystkie wężyki sterowania turbiną sprawne, katalizatora już dawno nie ma, EGR zaślepiony zaraz po kupnie, przepływomierz nowy oryginał, filtry paliwa i powietrza nowe
z prostych rzeczy to mam jeszcze do sprawdzenia czy czasem nie przepuszcza N75, jak trzyma to pozostaje niestety już tylko bardzo dokładne logowanie dynamiczne ale i tak obawiam się, że nie obejdzie się bez grzebania przy turbinie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: matt (piątek, 3 sierpnia 2012, 22:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 sierpnia 2012, 09:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Zapewne wirnik sprężarki już swoje przeszedł i nie ma już tej wydajności jaką powinien mieć nominalnie. Nic nie jest wieczne.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 sierpnia 2012, 09:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
FocusMED napisał(a):
Nic nie jest wieczne.


na pewno, szczególnie, że u mnie jest już 385tyś przebiegu bez dotykania się do turbiny


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 sierpnia 2012, 11:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
U mnie w podobnej sytuacji pomógł dobry pompiarz - poustawiał i już ponad rok hula aż miło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB