T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 10:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 czerwca 2014, 09:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
pacark napisał(a):
może pompa wspomagania Tobie piszczy?
popsikaj pasek lakierem do włosów, pomaga na piszczenie samego paska


Popsikałem pasek lakierem. I faktycznie pomaga. Ale tylko na kilka godzin. Po jakimś czasie zaczyna się od nowa. Czy możliwe, że to łożysko?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 czerwca 2014, 00:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
zaloz kolo alternatora ze sprzegielkiem i bedzie po sprawie..sprawdzone w 100% tach.


Ostatnio edytowano wtorek, 15 lipca 2014, 22:31 przez tomas19tdi, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 czerwca 2014, 19:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
W takim razie załatwię to jak będę na urlopie w Polsce. A to już za trzy tygodnie <yahoo>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lipca 2014, 19:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 19:18
Posty: 55
model: acv+,acv+,axg
silnik: 2.5

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
duzutki napisał(a):
A macie może jakiś magiczny sposób na sprawdzenie, które koło pasowe jest zużyte?
Jestem pewien na 99%, że przyczyną piszczenia jest zużyte koło pasowe.
Tylko które?





przerabialem temat ,i takich cudo podobnych wd 40 litrami wylalem,wiec jest to kolo pasowe i zewnetrzne spsikanie nic nie da,jesli potrzebujesz polsrodka musisz je zdemontowac i z odwrotnej strony tam gdzie na gume nachodzi metal dobrze zlac jakim cudem ,wystarczy na jakies 3 miesiace ,a wiadomo wymiana do calkowity spokoj .Co ja walczylem z tym ustrojstwem -maskara ,a ze sluch dobry i glowa niestety zryta od pedantycznosci ,to malo te piszczenie mnie do grobu nie wyslalo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lipca 2014, 21:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
U mnie zaś powodem piszczenia każdego kolejnego paska był brak osiowości koła pasowego alternatora, nie było ono idealnie równo z innymi kołami. Po podłożeniu podkładki pod alternator problem zniknął, a pasków zniszczyłem chyba 4...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 lipca 2014, 21:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
No i wyszło szydło z worka.
Uwaliło mi pompę wody, i podczas wymiany postanowiłem dokładnie obejrzeć gdzie tkwi problem.
Okazało się, że koło pompy wspomaganie nie jest w linii z resztą.
Podkładki pomiędzy kołem a pompą załatwiły temat (przynajmniej od jakiegoś tygodnia jest cisza).
Mam nadzieję, że już tak zostanie <good>
Dzięki za pomoc i podpowiedzi <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lipca 2014, 13:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 21:46
Posty: 269
Lokalizacja: Dolnyśląsk
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
U mnie też czasem popiskuje i zastanawiam się od czego, raz piszczy a raz nie nie ważne czy słońce czy deszcz. Piszczy jak chce, a powoli zaczyna mnie to denerwować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lipca 2014, 16:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 sierpnia 2013, 15:36
Posty: 42
model: T4 '99
silnik: 2.5TDi AHY

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Czolem koledzy, a czy piszczacy pasek przy wylaczaniu silnika ( 2.5tdi ) to normalna sprawa / tak twierdzi mechanior / czy cos z kolem pasowym ? Objaw- wylaczam stacyjke, motor sie zatrzymuje, kilka pisniec i cisza.
Dzieki ,
Albert


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lipca 2014, 16:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
albert_N napisał(a):
Czolem koledzy, a czy piszczacy pasek przy wylaczaniu silnika ( 2.5tdi ) to normalna sprawa / tak twierdzi mechanior / czy cos z kolem pasowym ? Objaw- wylaczam stacyjke, motor sie zatrzymuje, kilka pisniec i cisza.
Dzieki ,
Albert

Sprawdź sprzęgiełko w kole pasowym alternatora, jak nie działa poprawnie to potrafi zerwać taki pasek, w jedną stronę się ma kręcić a w drugą załączać napęd na wirnik.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lipca 2014, 17:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
ostryt4 napisał(a):
albert_N napisał(a):
Czolem koledzy, a czy piszczacy pasek przy wylaczaniu silnika ( 2.5tdi ) to normalna spr / tak twierdzi mechanior / czy cos z kolem pasowym ? Objaw- wylaczam stacyjke, motor sie zatrzymuje, kilka pisniec i cisza.
Dzieki ,
Albert

Sprawdź sprzęgiełko w kole pasowym alternatora, jak nie działa poprawnie to potrafi zerwać taki pasek, w jedną stronę się ma kręcić a w drugą załączać napęd na wirnik.


...ahy i axg nie ma sprzegielka, jej montarz napewno wydluzyl by interwal paska, ostatni byl zmasakrowany po 30kkm, sam bede montowal w przyszlym tygodniu, u mnie identyczny objaw powodowala ta plastikowa rolka napinajaca a padla zpewne z braku sprzegielka.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lipca 2014, 19:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Ja mam ACV 96r. i też nie ma sprzęgiełka. Mam zamiar założyć w najbliższym czasie, bo też piszczy przy wyłączaniu silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lipca 2014, 19:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Zapewne w autach bez klimy były montowane altki o mniejszej mocy, w ABLu też było na sztywno, w AFNie już sprzęgiełko jest, takie tylko moje domysły.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lipca 2014, 20:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...ze wzgledu na oszczednosci i inny napinacz w zadnej 150 nie zamontowano sprzegielka pomimo klimatronika i 120A altka.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 lipca 2014, 23:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
A u mnie piszczy przy skrajnych wychyleniach kierownicy. Domyslam się, że piszczy na pompie wspomagania. Tyle tylko, że piszczy od czasu regeneracji tej pompy. I nie wiem,.. czy to dobrze czy źle ? :) Czy piszczenie jest oznaką, że pompa działą lepiej,.. a może gorzej?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 lipca 2014, 10:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Pasek luźny i dlatego piszczy.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lipca 2015, 21:44 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Właśnie problem i mnie dotknął. W trasie rozpadł sie pasek alternatora przy AXG. Wymieńiony na drugi 6PK1693 i w trasie zaczęło sie od popiskiwania na wyższych obrotach. Teraz po zrobieńiu 1000tys.km piszczy już cały czas. Polanie woda pomaga. Co to może być ? Było dobrze nic nie piszczało,zaczęło sie od wymiany paska... Myśle ze wina leży gdyz sprawdzałem ręcznie pompę wspomagania,troche głośno pracuje,lub napinacz uległ zńiszczeniu. Macie koledzy jakiś podpowiedzi. Rolka napinacze została wymieniona już,ale to nie jej wina.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lipca 2015, 22:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jakiej firmy założony pasek?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2015, 00:28 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Conti tech made in UK, taki sam jak stary. Chyba firma schodzi na psy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2015, 00:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Po ostatnich tragicznych przeżyciach z paskami Boscha oraz Conti (które cenią się dwukrotnie drożej niż pozostali producenci) założyłem pasek Hageschii i od 30 tysięcy spokój. A nawet jeśli skończy się szybciej to kosztuje poniżej 40 zł, w porównaniu do Boscha za 80 bądź Conti za niemalże 100 zł...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2015, 01:28 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Za conti płaciłem 70zl.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB