T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 16:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 listopada 2017, 12:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Załóż łapę od 1.9 tdi 1z afn itp poprzeczne, wtedy altek 90 i sprzęgło będzie pasować od tdi. Łapa też pasuje.

Kolejne pytanie po co sprzęgło montować? Jak pasek piszczy w abl to trzeba mocniej go alternatorem napiąć i po sprawie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 listopada 2017, 13:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2017, 17:14
Posty: 5
model: Multivan 93
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Miałem nadzieję że sprzęgło będzie P&P z moim kołem pasowym. Pod ręką nie mam żadnych części od tdi więc chyba zostanę przy sztywnym kole.

A sprzęgło chciałem założyć aby usunąć efekt dźwiękowy "świerszcza" który występuje przy obecnym już trochę zużytym kole. Dodam że pasek mam mocno napięty.

Dzięki za pomoc ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lutego 2018, 18:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 października 2015, 22:43
Posty: 8
Lokalizacja: Szydłowiec, Mazowieckie WSZ
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! ostatnimi czasy mam troszkę więcej wolnego czasu na usunięcie usterek w swoim wozie. Miedzy innymi był to problem piszczącego paska. Większym problem była hucząca pompa wspomagania. Wymieniając pompę upiekłem przysłowiowe dwie pieczenie na jednym ogniu. Nie słychać pompy ani piszczącego paska. Koło pasowe zostało stare pompa KYB z dużym luzem na wałku zastąpiłem sprawną używaną ZF


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 stycznia 2020, 09:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 11 września 2018, 22:28
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Odgrzeję trochę kotleta, bo nie chcę zakładać kolejnego.
Sprawa wygląda tak, mam t4 z 2,4 w multiku. Problem polega na tym że od kiedy go kupiłem, strzeliło już masa pasków od altka.
Okazało się że koło pasowe alternatora jest nie takie, ma za duże odsunięcie i pasek nie chodził w lini i wytrzymywał nie za długo.
Szukałem koła ale nie mogę nic znaleźć. Na allegro są alternatory z różnymi kołami, nawet na oko wygląda że niektore takie jak potrzebuje.
Tylko nie chce kupować całego alternatora dla samego kółka. Swojego zregenerowałem.
Więc wykombinowałem koło takie z dwóch blaszek (od innego alternatora) podkładkami to zdystansowałem i nawet działało. Do czasu, wczoraj obcięło jedną strone.
Więc tak, potrzebuję koło pasowe alternatora do 2,4 (pod pasek klinowy) nie to najbardziej odsunięte tylko to mniej.
Nie mam tego zmierzonego ale jak ktoś takie ma i podeśle zdjęcie to z dużym prawdopodobieństwem poznam ze zdjęcia że to jest to.
(chyba).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 stycznia 2020, 18:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
chodzi Ci o zwykły pasek klinowy?oryginalne koło vw będzie raczej kosztować tyle co cały alternator.golf2,passat b3 w dieslu miały bodajże to samo.a takie znajdziesz bez problemu.jak chcesz to jutro zrobię Ci zdjęcie jak to u mnie wygląda w 2.4D.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 stycznia 2020, 10:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 11 września 2018, 22:28
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok będę bardzo wdzięczny. U mnie wygląda jak by było o około 5mm za bardzo na zewnątrz. Jak byś dał radę zmierzyć szerokość tego koła to by było super. Wiedział bym na czym stoję.
Ewentualnie przyszło mi do głowy że może poprzedni właściciel zmieniał koło pasowe wału. I może te były różne?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 stycznia 2020, 21:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
to jutro zrobię zdjęcie,i co mam zmierzyć?szerokość,średnicę koła pasowego czy odsadzenie od alternatora?


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 stycznia 2020, 15:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 11 września 2018, 22:28
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Odsadzenie od alternatora. I faktycznie przydało by się zdjęcie. Może od razu i koła na wale. Będę miał porównanie.
Jak zmierzysz to zrób zdjęcie jak mierzyles. Żebym wiedział dokładnie. Pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 stycznia 2020, 23:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
ok.jutro zrobię i pomierzę.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 stycznia 2020, 21:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
sory że tak puźno ale nie było kiedy.i zdjecia robione przy lampie leżąc na mokrej trawie <krzyk>
Załącznik:
15779284_Zdjcie0337.jpg

Załącznik:
15779287_Zdjcie0339.jpg

odległość od alternatora do środka paska około 38mm,dystans pomiędzy wiatrakiem a szajbką około 14mm.w sumie dobrze że tam zajrzałem bo górna śruba od alternatora wykręciła się już jakieś 2cm. <ojojoj>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 stycznia 2020, 00:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 11 września 2018, 22:28
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok. Dzięki wielkie. Jak wrócę do domu to zajrzę i sprawdzę jak to u mnie wygląda.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
Odezwę się jak sprawdzę u siebie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB