T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 21 kwietnia 2018, 05:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 kwietnia 2014, 23:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 16:52
Posty: 56
Lokalizacja: Juszkowo
model: Caravelle '95
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 2 razy
Witam.
Szukałem na forum, ale nie znalazłem, a doprowadzam Caravelkę do ładu i uczę się rozwiązań technicznych w T4, bo chociaż wcześniej jeździłem trzema Passatami, to jednak rozwiązania konstrukcyjne się trochę różnią względem T4 :D

A teraz do rzeczy, mam "lepsze" zegary z obrotomierzem, ale wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej nie ma skali. Domyślam się, że 90'C wskazuje kiedy strzałka jest w połowie skali. W trakcie szybszej jazdy strzałka trochę wychyla się ponad połowę, ale nie dochodzi do połowy następnej kreski. Na wolnych obrotach często załączają się wentylatory chłodnicy.

Czy to normalne w tym silniku, że temperatura pracy przekracza trochę 90'C? Czy może szukać problemów?
Wolę być pewny, bo przy tym przebiegu lepiej nie przegrzewać silnika.

Dzięki piękne za wszelkie sugestie ;)


_________________
1998 Ford Windstar 3.0L


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 kwietnia 2014, 05:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6658
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 595 razy
Jest na forum pełno informacji o tym co chcesz wiedzieć,
a jedną z głównych jest ta, że dokładność wskazań zegara pozostawia sporo do życzenia,
jak chcesz wiedzieć jaką masz rzeczywistą temperaturę to musisz ją zmierzyć termometrem w zbiorniczku wyrównawczym


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Phil (sobota, 26 kwietnia 2014, 07:17)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 kwietnia 2014, 07:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 16:52
Posty: 56
Lokalizacja: Juszkowo
model: Caravelle '95
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 2 razy
To już coś wiem, dzięki :)


_________________
1998 Ford Windstar 3.0L


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 kwietnia 2014, 08:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 329
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 25 razy
Niektóre wersje T4 mają żaluzje chłodnicy, przestawiane termostatem, ale ten mechanizm regulacji lubi się zacinać i staje na dębowo. Więc sprawdź, czy masz żaluzje, a jeśli tak, to czy się otwierają/zamykają swobodnie.



Za ten wpis autor srokkka podziękował: Phil (sobota, 26 kwietnia 2014, 14:07)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 kwietnia 2014, 08:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 149
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy
Tu masz dużo odpowiedzi i opisu wskazań

viewtopic.php?f=6&t=4672


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa



Za ten wpis autor merlin podziękował: Phil (sobota, 26 kwietnia 2014, 14:07)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 kwietnia 2014, 14:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 16:52
Posty: 56
Lokalizacja: Juszkowo
model: Caravelle '95
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 2 razy
Dzięki za odpowiedzi, teraz wiem od czego zaczynać. Prawdopodobnie mam wspomniane żaluzje, ale nie wiem czy działają, bo ktoś kiedyś przełożył przód od modelu po lifcie i nie zdziwię się jak będą jakieś kombinacje :D

Przy okazji zapytam, czy w silnikach AAB występowała dodatkowa, elektryczna pompa wody? Czasem po zgaszeniu silnika na chwilę włączają mi się wentylatory, a miałem coś takiego w VR6 i tam właśnie chodziła wtedy ta elektryczna pompa.


_________________
1998 Ford Windstar 3.0L


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 kwietnia 2014, 15:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 149
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy
Tak jest pompka ja mam z 95 roku ABB i jest


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa



Za ten wpis autor merlin podziękował: Phil (niedziela, 27 kwietnia 2014, 13:41)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 września 2014, 22:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 137
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
U mnie czasem wskaznik temp wskakuje chyba trochę za wysoko... Nie wiem czy zegary są do bani czy jakiś inny powód. Płynu nie gotuje, nie ubywa go,wentylatory się załączają, pompka obiegu działa.A do tego mam zrobiony włącznik pompki pod kierownicą i zawsze go uruchamiam sam ,tak prewencyjnie, mam pewność ,że pompka chodzi. Czasem trzyma temp 70-90 stopni a czasem podbija pod 110. Żaluzje na lato mam odsłonięte. Pomijam fakt,że wskaznik temp, paliwa czasem zdycha i wskazówka leży ale jedno uderzenie w deskę rozdzielczą i zaczyna działać. Chyba zimne luty...Co o tym sądzicie?
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 00:54 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1875
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Multivan 95
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 53 razy
Pomógł: 51 razy
Kenobi napisał(a):
jak chcesz wiedzieć jaką masz rzeczywistą temperaturę to musisz ją zmierzyć termometrem w zbiorniczku wyrównawczym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 stycznia 2015, 02:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 września 2013, 23:53
Posty: 76
opis: 2.4 D caravelle z ambicjami na multivana ;)
model: caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Proponuje sprawdzić temperaturę i porównać z termometrem laserowym - jeśli ktoś z 3-Miasta ,takowy posiadam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lutego 2015, 00:31 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 stycznia 2015, 22:27
Posty: 85
Lokalizacja: wrocław-okolice. DSR
opis: [email protected]
model: transporter
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
za wskaźnik temperatury i paliwa,odpowiada tranzystor i zimne luty, raz na jakis czas trzeba poprawic lut i jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 lutego 2015, 19:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 stycznia 2015, 22:27
Posty: 85
Lokalizacja: wrocław-okolice. DSR
opis: [email protected]
model: transporter
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
mam pytanie a propo rolet chłodnicy których u mnie brak.darady i je dokupic i załozyc bez większej rzeźby?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 lutego 2015, 20:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1138
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 85 razy
pawell1602 napisał(a):
mam pytanie a propo rolet chłodnicy których u mnie brak.darady i je dokupic i załozyc bez większej rzeźby?

Tak, możesz je zalożyć u siebie tylko najlepiej przełożyć cały ten plastik z żaluzjami który przykrywa chłodnice od tyłu, no i raczej musi to być z chłodnicy teczki z krótkim przodem bo taką masz, po lifcie pewnie się troche różni. Poza tym musi być zamontowany i sprawny zaworek termostatyczny na tej obudowie który otwiera i zamyka żaluzje.



Za ten wpis autor xxxkamil podziękował: pawell1602 (poniedziałek, 2 lutego 2015, 20:38)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 stycznia 2018, 19:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 429
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 17 razy
Witam, przypadłość mojego silnika jest troszkę inna ,otóż u mnie ciężko zagrzać drania muszę przejechać jakieś 10km żeby wskazówka podniosła się ,po 15 km wskazówka zatrzymuje się na drugiej kresce od dołu i tyle wymieniłem termostat ,nie poprawiło to sytuacji wymieniłem kolejny raz na taki który miałem w poprzednim silniku i tam było dobrze, teraz dalej jest nie dogrzany( termostat 87 stopni) ,nie mam żaluzji na chłodnicy , dodatkowo owo niedogrzanie jest odczuwalne w wewnątrz ,ale to logiczne mała temperatura silnika kiepskie grzanie w środku ,jest jeszcze taka kwestia ,jak jadę np.autostradą jakieś 130km/h przez jakieś 5-10 mim to temperatura wzrośnie do trzeciej kreski a nawet ponad ,ale jeśli za chwilę odpuszczę z prędkością temperatura spada , czytałem że dorażnym rozwiązaniem jest tektura na chłodnicę ,muszę spróbować jeśli ciężko będzie z diagnozą


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 stycznia 2018, 20:33 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 861
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 21 razy
To ciekawe co piszesz. U mnie do 10km to juz temperatura byla 90'C. Ale miałem na pol zasłonięta chłodnice. Jeździłem tak caly rok. Sprobuj jak nie pomoze to trzeba założyć żaluzje jesli ich nie posiadasz. Lub cos porzeźbić innego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 marca 2018, 18:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 429
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 17 razy
Jak wyżej pisałem ciężko zagrzać mój pojazd ,myślałem że jakiś dalszy wyjazd pomoże zdiagnozować przyczynę takiego stanu rzeczy więc dostałem zlecenie na transport foteli do Skawiny trasa nie długa razem z dojazdem pod załadunek wyszło tam i z powrotem 500km i tu myślałem że zamarznę auto ani przez chwile nie zagrzało się powyżej drugiej kreski na wskazniku ,węże były ciepłe ale nie gorące . Więc teraz moja prośba może jakaś dobra dusza podrzuci schemat układu chłodzenia silnika AAB z klimą (jeśli jest jakaś różnica ) bo znalazłem ale bez klimy, czy to to samo?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 marca 2018, 22:22 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 861
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 21 razy
Moze tu cos znajdziesz. http://www.t4-wiki.de/wiki/K%C3%BChlmittelkreislauf
Najszybciej to porównać z drugim autem takim samym silnikiem. Gdyż w tych schematach mozna sie pogubić,co silnik to zmiana.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 marca 2018, 23:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 809
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 19 razy
spróbuj na początek przysłonić chłodnicę jeśli to pomoże to zaczął bym od wymiany termostatu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2018, 09:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 714
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 41 razy
Sprawdź czy masz u siebie ten zawór http://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N172_(Zusatzw%C3%A4rmetauscher)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2018, 20:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 429
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 17 razy
Kolego bigos1966 taki zawór na pewno mam ,ale on otwiera obieg na tylną nagrzewnice ,no chyba że jest drugi o którym nie wiem, kolego ozyrys486 termostaty wymieniałem kilka razy i były to używki i nowe WAHLERA bez zmian z temperaturą


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB