T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 20:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 listopada 2010, 14:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 lipca 2010, 06:21
Posty: 116
model: t4
silnik: 2400 d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
witam
w koncu zakończyłem remont kompletny silnika 2.4 d
i tak po po kolei co i za ile
1.głowica-wymiena wszystkiego łocznie z planowaniem-1050
2.świece żarowe-60
3.pasek rozrządu-70
4-pasek alternatora-12
5.tulejki do rozrusznika-10
6.pierscienie na tłoki-100 kpl
7.filtr oleju-15
8.filtr powietrza-20
9.nowe przewody gumowe-20
10.płyn chodzcy-10l-30
11.olej kastrol-60
12.łozysko oporowe do skrzyni biegów-30
13.uszczelka pod głowice-70
14.uszczelki pod kolektor-4zł za sztuke
15filtr paliwa-30
16.akumulator 80 tka rozruch 750-300zł
17.uszczelka pod miske olejową-30
18.robocizna mechaniora -400
i tak za kwote 2117zł zrobiłem cały remont kompletny silnika i teraz to już chyba przez 5lat nie dołoże ani grosz a silnik mam jak dzwon.
jak ktos bedzie potrzebował pomocy w sprawie silnik to piszcie na priva bo od a do z byłem przy całym remącie silnika
pozdrawim wszystkich i dziekuje za wszelką pomc podczas mojego remontu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 listopada 2010, 16:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
A jakiej firmy te części montowałeś? Pytam bo ceny śmiesznie niskie..


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 listopada 2010, 16:20 
Online
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Ja też patrząc na ceny mam wątpliwości, czy te 5 lat dasz rade pojeździć bezawaryjnie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 listopada 2010, 22:08 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
cenny naprawdę niziutkie, czyżby nie jest to wszystko zrobione na częściach firmy hart?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 listopada 2010, 23:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 lipca 2010, 06:21
Posty: 116
model: t4
silnik: 2400 d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
witam
nie panowie wszystko jest z jak najlepszych firm korzystam ze znajomych którzy pracuja w hurtowniach czesci poza tym w Łagiewnikach jest fajny sklepik z czesciami mojego znajomego który ma na prawde niewielki narzut.
ja robiłem silnik dla siebie a nie na sprzedaż i dlatego napisałem wam o cenach czesci bo uważam ze można zrobic dobrze i tanio jesli sie ma troche kontaktów.
pozdrawiam

a i jeszcze zapomniałem że głowice robił mi chyba najlepszy gosc od głowic we wrocławiu 16 lat robi tylko głowice i jest to też mój znajomy.firmy nie bede podawał ale jesli ktos chce to na priva ,nawet moge z kimś do niego pojechac to bedzie ulgowo potraktowany.silnik sam z mechanikiem rozbierałem i składałem
wiec jesli uwarzcie że poszedłem na łatwizna to sie grubo mylicie remont robiłem przez 2 miesiace i uwarzam że jest zrobiony bardzo dobrze i z firmowych czesci.
napisałem wam wycene po to zeby pokazac że moznaa zrobić dobrze i duzo taniej niz w warsztacie do którego sie oddaje auto.warsztaty kroja na czesciach chociaż maja 30 procentowe upusty, ja sam kupowałem wszystkie czesci i sam je zakładałem i wiem co mam założone w silniku.
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 listopada 2010, 23:46 
Online
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
podnosisz takimi cenami tylko ciśnienie tym co nie mają dostępu <36>
bo normalnie za te graty dobrej jakości to trzeba by ze dwa razy tyle zapłacić <35>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 listopada 2010, 23:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 lipca 2010, 06:21
Posty: 116
model: t4
silnik: 2400 d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
wiec po to to pisze że jesli ktos potrzebuje pomocy to niech pisze ja pomoge
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 listopada 2010, 11:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
dario72 napisał(a):
wiec po to to pisze że jesli ktos potrzebuje pomocy to niech pisze ja pomoge
pozdrawiam
Żebyś się nie zdziwił czasem i nie żałował tych słów <cool>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 listopada 2010, 19:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 lipca 2010, 06:21
Posty: 116
model: t4
silnik: 2400 d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
probe41 ja też mam swoją prace i zajecia ale jesli bede mógł ponóc to pomoge,szczerze bo mi też ludzie pomagaja w róznych sprawach wiec jesli moge pomóc to pomogę
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 listopada 2010, 15:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
dario72 napisał(a):
probe41 ja też mam swoją prace i zajecia ale jesli bede mógł ponóc to pomoge,szczerze bo mi też ludzie pomagaja w róznych sprawach wiec jesli moge pomóc to pomogę
pozdrawiam


Szacun za te słowa <brawo> <brawo>


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 listopada 2010, 15:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Dokładnie <england>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 listopada 2010, 23:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
O ile dobrze rozumiem to nie było szlifu i zostały stare tłoki? Jeśli tak to nie jest to remont silnika. Nowe pierścienie w starych tłokach mogą mieć zbyt duży luz ( rowki są wybite, a na dodatek robią się stożkowe ). Nowe pierścienie nie skompensują też wypracowanego cylindra. Mój teść, stary ( były ) mechanik o takich remontach mawiał "szkłem dupy nie podetrzesz" :) I niestety jego słowa okazały się prorocze. Na wiosnę robiłem swój silnik i mimo wątpliwości dałem się namówić mechanikowi na podobną naprawę jak Twoja. Zrobiona głowica, wymienione pierścienie + jeden tłok. Przejechałem ok. 3.000km. Silnik wprawdzie chodzi, ale jakby nie palił na wszystkie gary. Na początku wydawało się ok. ale jest co raz gorzej. Da się jeździć ale trzęsie na jałowym i szarpie przy ruszaniu ( sprzęgło, docisk i poduszki nowe ). Silnik do ponownej naprawy. Ale może Ty będziesz miał więcej szczęścia.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 listopada 2010, 11:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 lipca 2010, 06:21
Posty: 116
model: t4
silnik: 2400 d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
witam
ja u siebie nie miałem potrzeby wymieniać tłoków i szlifować cylindrów bo u mnie były wporzadku,wyciagnołem tłoki i tylko je umyłem w celu sprawdzenia.cylindry też sprawdzałem i były w bardzo dobrym stanie czyli bez żadnych zadziorów i tym podobne.
wiec jesli ty zrobiłeś remont silnika i tego nie sprawdziłeś to teraz możesz miec zal do samego siebie że zrobiłeś iles tam kilometrów i silnik ci znowu padł. i tak jak napisałeś to jest "szkłem dupy podcieranie"
ja zadbałem o to żeby silniczek był jak nowy.
tak na dokładke to powiem ci że mój znajomy robił remont silnika w wyspecjalizowanym warsztacie i po dwóch miesiacach silnik mu padł, sadzi sie z nimi 2 lata bo twierdza ze to nie ich wina.
wiec zasada jest taka" CHCESZ MIEC DOBRZE ZROBIONE TO ZRÓB TO SAM I NIE POLEGAJ NA INNYCH.
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 listopada 2010, 13:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Ile przejechał Twój silnik,że tłoki i cylindry są w idealnym stanie? Jesli tak było to po co wymieniać pierścienie? Powinny również być w idealnym stanie. Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że żeby było zrobione dobrze trzeba robić samemu. Ja silnika nigdy nie naprawiałem więc strach pomyśleć co by było gdybym zabrał się sam za robote :) Poza tym mam zaufanie do tego mechanika, sądził się z nim nie będe i również do niego pojadę na poprawkę. Bo głównie pretensje mam do siebie. Niestety niezbyt precyzyjnie określiłem swoje oczekiwania wobec naprawy i on zapamiętał głównie jedno - najtaniej :) A na dodatek nie wnikałem zbytnio w przebieg naprawy i zostało zrobione tak jak zostało. Tak więc winę biorę głównie na siebie. I piszę to bez żadnej zawiści, zazdrości i złożeczeństwa- oby w Twoim przypadku było wszystko OK. Choć nadal mam przekonanie, że zakładanie nowych pierścieni na tłoki co przeleciały kilkaset tys. km. to "PDS" :)
P.S.
Mi silnik nie padł po naprawie ( tak napisałeś ). Pali, jeździ, oleju nie bierze. Mam tylko mały dyskomfort bo czuję, że nie jest tak jak być powinno.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 listopada 2010, 19:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 lipca 2010, 06:21
Posty: 116
model: t4
silnik: 2400 d

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
witam
bez obrazy ja jestem mechanikiem z zawodu i wiem co z czym sie je.
tłoków nie wymieniałem bo poprzedni własciciel to zrobił tylko że przyoszdzędził na pierscieniach i założył jakis syf który sie rozleciał. A ja w przeciwieństwie jak rozebrałem cały silnik to zrobiłem już wszystko ,bo jak moge polegać na kimś kto zakłada dobrej firmy tłoki, a pierscienie jakiś badziew, a poza tym nie zamierzam zamieniać na coś innego swojej t4. wiec robiłem to dla siebie a nie handel.
ps. ja nie pisałem ten post żeby sie chwalic tylko (przecztaj moje wypowiedzi wyżej) po to żeby pokazać że można taniej i dobrze zrobić i w razie jak ktoś miał by podobny problem POMÓC.
pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 listopada 2010, 16:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Nie zarzucałem Ci chwalenia się. Ale chwalić się trzeba! Każdy tu się chwali czym może <smile>


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB