T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 stycznia 2020, 02:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Witam mam problem w swoim t4 2.5tdi 88 km ,rzecz w tym że twardo pracuje podczas lekkiego przyspieszanie, przy pełnym gazie ten klank cichnie ten charakterystyczny rechot z pompy wtr. ale jest za głośny występuje to zarówno na zimnym i na ciepłym silniku. Na zimnym długo kręci 5s zanim odpali jak załapie pracuje chwilę równo później zaczyna tak podrygiwać i idzie niebieski dym czuć niespaloną ropą. Ciepły nie ma dymu nic pracuje cicho i równo, podczas jazdy idzie twardy rechot, od 1500obr do 2500 później słychać już silnik tak jakby zapłon za wczesny
Nie potrafię zlogować z interfejsu viakena więc napiszę:
GR 000 bez BS 62j przy 89.2*C
001 3.0mg dawka troszkę większa
004 zadany 1.76 BTDC aktualny 1.96 BTDC n108 ok 20% czy zadany nie jest zaduży w ACV czy innych 2.5tdi wynosi 0.4-0.9 BTDC na ciepłym,
013 zimny 1.3mg/h -0.4 -0.45 -0.4 0.7mg 1 i 5 cyl cos nie gra na gorącym wszystko równo blisko 0.4mg/h ?
Wstawiłem 2 zawory zwrotne z myślą że się cofa paliwo po obu stronach jest delikatnie lepiej, filtr paliwa nowy od 1.6d rozmiarowo ten sam lecz bez zaworka, przyspieszałem zapłon przy 80j dymienie na zimnym nie ustawało jeszcze głośniej pracował podczas jazdy, na postoju normalnie , rozrząd ustawiony na znaki, płetwa wchodzi w wałek , znak na kole pompy jest przesunięty od kreski o 1cm w kierunku obrotu pracy pompy jak był na równi to ledwo odpalał. Świec jeszcze nie sprawdzałem lecz wpierw chciałbym z tą pracą silnika dojść do ładu.
Podczas spokojnej jazdy w 000 kąt wtrysku z 62 spada do 38 jak wcisnę do końca idzie ponad 110 tak samo w grupie 004 z 1,76btdc do 15 i trzyma równo i reguluje

Przepraszam że napisałem wypracowanie ale może ktoś miał taki przypadek ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 stycznia 2020, 09:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Opóźnij kąt do wartości książkowych i wtedy oceń pracę silnika


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 stycznia 2020, 10:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Ok, a w grupie 004 wartość 1.76btdc zadana nie jest za duża? , auto pali 10l przy spokojnej jeździe na pusto, wersja 3 osobowa, dziś sprawdziłem test wykonawczy dla zaworków, n108 nie cyka, na kostce jest cały czas 12.07v, podałem prąd przewodami bezpośrednio i cyka normalnie, jest jeden błąd p1570 moduł sterowania silnikiem wyłączony, czy to może mieć wpływ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 stycznia 2020, 08:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
P1570 to błąd immo. Nie ma wpływu na Twój problem. Zamontuj przezroczysty wężyk paliwa i zobacz, czy nie ciągnie piany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 stycznia 2020, 12:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Witam przewody mam fabryczne, na zasilaniu przezroczyste bąbli nie widać, zimny dymi na niebiesko dziś zauważyłem że jak dodaje gazu to korekcja na 1szym cylindrze od 0.3 idzie ponad 1mg/h gdzie reszta zostaje w okolicach -0.4, w przedziale obrotów 1000-1200 słychać dudnienie, chyba kupiłem trupka coś mi się zdaje :l

EDIT:

Dodam jeszcze że interfejs łączy się ze sterownikiem silnika i dane są, ale jak wchodzę w odczyt błędów czy wartości, wywala błąd połączenia, czasami za 4razem uda się coś odczytać


Ostatnio edytowano piątek, 31 stycznia 2020, 00:55 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 lutego 2020, 22:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Przepraszam ,że piszę post pod postem, dziś wsadziłem nowy przekaźnik 109 i silnik podczas jazdy ucichł o 50%,wcześniej silnik na zimnym rwał podczas przyspieszania przy stałym gazie, teraz wszystko płynniej chodzi, mniej szarpie na zimnym , mniej dymu, lecz dalej zaworki nie reagują na test wykonawczy, sprawdziłem miernikiem napięcie z pina nr85(chyba masa z ecu) do obojętnie jakiego + i jest 11.2v po przekręceniu kluczyka , nie znam się zbytnio na elektryce jeśli ktoś to diagnozował to proszę o pomoc :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 lutego 2020, 11:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 21:53
Posty: 110
Lokalizacja: podwarszawa
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 12 razy
Zajmij się wtryskiwaczami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 lutego 2020, 16:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Witam po przerwie pracy nad t4 :), pociekła mi pompa wtryskowa i chcę ją wyjąć, po zablokowaniu na znakach w którą stronę odkręcać nakrętke na kole w lewo czy w prawo?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 lutego 2020, 17:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W lewo, tam jest standardowy gwint.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 lutego 2020, 16:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Dzięki, jeszcze chciałbym zapytać o różnicę we wtryskach ajt a acv? Po regulacjach zapłonu i dawki korekcje wyglądają tak 0.25 0.3 -0.33 -0.31 0.6 , wymieniać czy spróbować płukanką poratować?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 lutego 2020, 20:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Korekcja nie jest zła. Zresztą wbrew obiegowej opinii w najmniejszym stopniu świadczy ona o zużyciu wtryskiwaczy, chyba, że jeden jest mocniej zużyty od innych co się rzadziej zdarza niż równomierne zużycie wszystkich. Korekcja wykazuje odchyłki pomiędzy pracą poszczególnych cylindrów.
Co do różnic to jest to zupełnie inna konstrukcja. Oryginalnym Standynom z AJT bliżej do starej wersji z 2.4D niż nowszych dwusprężynowych z większym ciśnieniem z ACV.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 marca 2020, 14:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Chyba znalazłem przyczynę, pompa wtryskowa (wałek) ma luz lewo i prawo aż stuka tak samo, wzdłużny, i stąd ten rechot


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB