T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 12:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 września 2010, 12:05
Posty: 51
model: T4 Long
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

chciałbym się dowiedzieć jaka powinna być wartość kąta wtrysku w 2.5 TDi ACV ? U mnie wartość ta skacze ciągle pomiędzy 95 a 107. Dodam że silnik miał temperaturę 76 stopni, ponieważ jest zima i jak tylko się zatrzymałem to temperatura szybko spadała do tej wartości.

Oraz jak się ustawia kąt w ACV ? Tak samo jak w każdej innej pompie, czyli nastawnikiem ?

Silnik ogólnie chodzi dobrze, obroty trzyma pomiędzy 720 a 740. Nie kopci praktycznie nic. Wtryski były po regeneracji.

Drugie co mnie niepokoi jest to że przy około 1100 obrotów silnik jakby troszkę się trząsł, ale tak delikatnie. Podczas jazdy tego nie czuć. W tamtym roku był wymieniany dwumas na nowy. Dodam że po wymianie wtryskiwaczy nie odpowietrzałem ich. Wtryski ustawione na profesjonalnej maszynie.


Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 13:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Kąt wtrysku powinien być ok.52 , na Vagu w opcji TDI-Timing oscylować powyżej środkowej lini. Oczywiście temperatura robocza silnika 80 stopni temperatura paliwa powyżej 120 stopni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 14:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Kąt ustawiasz przesuwając pompą wtryskowa , czy zima czy lato 80 stopni do pomiaru i regulacji to podstawa być moze wina jest w termostacie jak spada temp. na wolnych


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 15:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
W ACV nie ruszysz pompy wtryskowej, regulacji dokonujesz rolkami paska zębatego napędu pompy.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 17:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 września 2010, 12:05
Posty: 51
model: T4 Long
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za informację. Jutro przejadę się do jakiegoś pompiarza żeby mi to ustawił.

Jeszcze jedno pytanie to jak sprawdzić dawkę paliwa ? Ponieważ na gorącym silniku troszkę gorzej mi odpala. Nie łapie od strzała tylko po około 1-2sekundach. W sumie mam tak od zawsze i nigdy mi to nie przeszkadzało ale jak robić to wszystko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 17:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Ustaw najpierw początek wtrysku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 marca 2011, 14:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 września 2010, 12:05
Posty: 51
model: T4 Long
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok więc po przeczytaniu instrukcji zamieszczonej na tym forum ustawiłem sobie początek tak że skacze mi teraz pomiędzy 48 a 58, więc chyba w normie.

A teraz jak sprawdzić Vagiem dawkę paliwa i jaka powinna być jej wartość ?


Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 marca 2011, 22:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Dawkę sprawdzisz Vagiem grupa 01 poz.2 powinna zawierać się między 2 a 9 mg/H . Po testach u siebie ustawioną mam na 3,2mg/H . Poniżej 3 silnik pracował jakby nie na wszystkich cylindrach .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 marca 2011, 21:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 września 2010, 12:05
Posty: 51
model: T4 Long
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Więc po przestawieniu początku wtrysku zauważyłem że gdy z rana odpalę autko to przez około 5-10 sekund obroty dosłownie szaleją. Strasznie skaczą pomiędzy 800 a 1000 i leci siwy dym z rury. Później jest ok i nawet dymka nie puści jak mu ostro gazu dam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 marca 2020, 01:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 stycznia 2020, 00:45
Posty: 6
model: T4 Multivan
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie. Podłączam się pod temat. U mnie po wymianie paska rozrządu delikatnie gorzej kreci na zimnym. Na ciepłym silniku nie ma problemu. VCDS pokazuje na drugiej pozycji wartości od 39 do 55. Nagrałem filmik - prosba o Wasze sugestie - wracać do mechanika, żeby poprawił kąt wtrysku? Auto ma moc i oprócz dłuższego kręcenia na zimnym jest wszystko ok.
Dajcie znać co o tym sądzicie?
Pomiar przy rozgrzanym silniku. T4 2001 2.5TDI ACV
https://youtu.be/DYIoyuVxmFs


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 marca 2020, 21:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Grupę 004 pokaż. Takie wahania przed wymianą były czy nie ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB