T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Montaż DPF w T4 2,5tdi https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=7947 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Sterciu [ wtorek, 12 listopada 2013, 19:46 ] |
Tytuł: | Montaż DPF w T4 2,5tdi |
Czy ktoś montowal moze DPF/FAP (Filtr Cząstek Stałych) do swojego TDi`ka ?? Jezeli tak to moze by się podzielił kosztami oraz czy udało mu sie uzyskac wpis w dowodzie EURO4/EURO5... Wiadomo ze dokładany DPF będzie na zasadzie "aftermarket szajs" ale nie o to głownie chodzi, ma byc i wyglądać ze jest... |
Autor: | dariuspolo [ wtorek, 12 listopada 2013, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
...nie prosciej poszukac/zrobic naklejke zielona na wjazd do miast ? O ile sie orientuje do co ACV po 99roku sa dostepne filtry, koszt w DE 600euro + koszt montarzu w warsztacie z uprawnieniami ( w sumie miedzy 800-1000euro), w autach z przebiegiem do 100kkm sam filtr jako dodatkowy element ukladu wydechowego, po przekroczeniu 100kkm kombi kat (filtr w jednej obudowie z katalizatorem montowany w miejsce samego kata. |
Autor: | cybkryst [ wtorek, 12 listopada 2013, 20:08 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
Ludzie kombinują Jak ten badziew wywalić a Ty chcesz wstawiać?? Matko bosko Wspawać DPF-a to żaden problem. Potem trzeba wstawić czujnik różnicy ciśnień, no i tak zmodyfikować soft aby możliwa była samoregeneracja DPF-a. Pozatym na pompie rozdzielaczowej to wręcz niemożliwe. Co do FAP-a to jest dodatkowy płyn który powinien się mieszać z paliwem i pomagać dopalać sadzę w filtrze. |
Autor: | Sterciu [ wtorek, 12 listopada 2013, 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
dariuspolo napisał(a): ...nie prosciej poszukac/zrobic naklejke zielona na wjazd do miast ? O ile sie orientuje do co ACV po 99roku sa dostepne filtry, koszt w DE 600euro + koszt montarzu w warsztacie z uprawnieniami ( w sumie miedzy 800-1000euro), w autach z przebiegiem do 100kkm sam filtr jako dodatkowy element ukladu wydechowego, po przekroczeniu 100kkm kombi kat (filtr w jednej obudowie z katalizatorem montowany w miejsce samego kata. Niestety naklejka zielona nie rozwiązuje w pelni natury problemu , teraz w dobie wyzysku pieniędzy pod przykrywką ekologii najlepiej miec wpis w starszym aucie w dowodzie jak najwyzszej normy emisji spalin jaką pojazd spełnia i tu juz nie tylko rozchodzi się o niemcy... Są rejony juz gdzie bez normy Euro5 nie wjedzie się... |
Autor: | dariuspolo [ wtorek, 12 listopada 2013, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
cybkryst napisał(a): Ludzie kombinują Jak ten badziew wywalić a Ty chcesz wstawiać?? Matko bosko Wspawać DPF-a to żaden problem. Potem trzeba wstawić czujnik różnicy ciśnień, no i tak zmodyfikować soft aby możliwa była samoregeneracja DPF-a. Pozatym na pompie rozdzielaczowej to wręcz niemożliwe. Co do FAP-a to jest dodatkowy płyn który powinien się mieszać z paliwem i pomagać dopalać sadzę w filtrze. ...dokladane dpf sa bezobslugowe i nie regenerowalne, te problemy ich nie dotycza. ...tutaj link do Wiki, gdzie sa zezwolenia wg. niemieckiego rynku (do ktorych aut jest mozliwosc zalozenia filtra w DE). http://www.t4-wiki.de/wiki/Datenbank_Em ... 4ltlich.29 |
Autor: | Sterciu [ wtorek, 12 listopada 2013, 20:15 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
cybkryst napisał(a): Ludzie kombinują Jak ten badziew wywalić a Ty chcesz wstawiać?? Matko bosko Wspawać DPF-a to żaden problem. Potem trzeba wstawić czujnik różnicy ciśnień, no i tak zmodyfikować soft aby możliwa była samoregeneracja DPF-a. Pozatym na pompie rozdzielaczowej to wręcz niemożliwe. Co do FAP-a to jest dodatkowy płyn który powinien się mieszać z paliwem i pomagać dopalać sadzę w filtrze. Proszę pominąc zasadnośc problemu wywalania filtra bo nie o to w temacie pytalem. "aftermarketowe" filtry sa bezobsugowe. |
Autor: | cybkryst [ wtorek, 12 listopada 2013, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
To jak są bezobsługowe to znaczy,że sie nie zapychają? A jak się nie zapychają to znaczy ,że nie wyłapują niczego? Proszę napiszcie coś więcej bo jakos nie moge tego ogarnąć. |
Autor: | dariuspolo [ wtorek, 12 listopada 2013, 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
...to jest jak zwykły filtr, tylko ze siedzi na wydechu, i nawet to działa auta nie kopca, tylko ,w niektórych zauważalny jest mały spadek mocy i lekkie zwiększenie zużycia paliwa. |
Autor: | Radauskas [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 02:33 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
To fabrycznie montowane dpfy są zmorą, a dokładane bezproblemowe?! To jakiś absurd! To uzytkownicy nowych aut powinni usuwać dpfy fabryczne, wyprogramować ze sterownika, a potem montować aftermarketowe. I wszelkie problemy rozwiązane (?!) Cos tu jest nie tak... |
Autor: | FocusMED [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 08:18 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
Też mnie to zastanawia, co się dzieje z tą sadzą która się zbiera w filtrze? Wymienia się go co dwa tygodnie? |
Autor: | cybkryst [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
To na takie samej zasadzie działa jak tuning chip box do 1.9D z 95 roku. Pic na wodę. |
Autor: | Probe041 [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
Z tego co opisują na wiki to w skrócie sadza się zbiera w filtrze jednak potem trzeba auto przegonić (2,3,4 bieg co 400-500km) aby ją wypalić o ile się nie jeździ dynamicznie na codzień. Wówczas problemu nie ma http://www.t4-wiki.de/wiki/DPF#DPF_-_Re ... en_Zustand Sam bym chętnie założył taki filter aby móc wjeżdżać do miast w Niemczech (zdarzyło mi się nie raz, że trafiłem na zone co nie jest miłe). Jednak ekonomia mówi aby tego nie robić Orientuje się ktoś jakie są kary za jazdę bez EU4 po umweltzone? |
Autor: | cybkryst [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 22:18 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
Ale to nie jest takie proste i tanie wcale też nie jest. Koszt założenia filtra cząstek stałych do samochodu ciężarowego to przedział pomiędzy 15 a 30 tyś złotych i nie we wszystkich się da. A z euro3 da się tylko zrobić euro4. Euro 5 to już całkiem inna bajka a w przyszłym roku wchodzi euro 6 i to będzie dopiero kosmos. |
Autor: | dariuspolo [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
...w zeszłym roku kara była chyba około 30-50euro i 1pkt w de. Wszystkie strefy ekologiczne w de są dla EU4 i w następnych latach nic się nie zmieni. |
Autor: | motoria [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 23:04 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
cybkryst napisał(a): a w przyszłym roku wchodzi euro 6 i to będzie dopiero kosmos. Racja.... niech ktoś spróbuje teraz zamówić jakikolwiek samochód ciężarowy z euro 5.Nie ma.......wszystko sprzedane. |
Autor: | hdi [ wtorek, 19 listopada 2013, 08:45 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
mnie ciekawi jak ta sadza ma sie tam wypalać skoro w autach które miały go fabrycznie leci dodatkowa dawka paliwa...a tu? wydmucha sie sadze (czarna chmurka) i czysty |
Autor: | Sterciu [ środa, 20 listopada 2013, 19:47 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
Wy wnikacie w zasade działania takiego filtra.... Ale ja mysle ze mało ważna jest jego zasada działania , wazniejsze jest to ze dostaje się wpis iz auto spelnia wyzsze normy. Głównie o to tu chodzi , wazny jest papier . Równie dobrze mozna filtr zamontować , postarac się o wszystkie potrzebne papiery , wpisy , m.in. takie ze auto spełnia wyzsze normy i pózniej go wywalić z auta... |
Autor: | hdi [ środa, 20 listopada 2013, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
niby tak ale pucha filtra musiała by zostać |
Autor: | Radauskas [ środa, 20 listopada 2013, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
Możesz mieć wpis,.. a jak wjedziesz do Berlina i puścisz czarnego bąka to zaraz jakiś patrol wlepi Ci mandat i/lub zabierze dowód. Więc ważne jest też żeby działało. Bo wjeżdzając bez odpowiedniej nalepki do Berlina dostaniesz tylko mandat. A mając wpis, że masz DPFa i spełniasz normy, a mimo to dymisz to Twoje auto będzie uznane za niesprawne i oprócz mandatu mogą zabrać dowód. |
Autor: | leon72 [ środa, 20 listopada 2013, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi |
Jetem od niedawna posiadaczem t4 2,5 tdi 102km. 2002r. i na szybie mam naklejke euro4, z tego co mi wiadomo auto było przerobine w niemczech, podczas jazdy auto jest trochę zamulone. Mam porównaie bo wcześniej przez 3 lata jezdziłem LT35 z tym samym silnikiem i owiele lepiej przyspierzał. Zauważyłem że za kolektorem od turbiny są przecięte dwa przewody podcisnienia. Pytanie mam takie: czy mam dpf i czy będę musiał przeganiac auto po trasie zeby wypalic filtr ponieważ wiekszośc jazdy bedzie na krótkich odcinkach? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |