T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Montaż DPF w T4 2,5tdi
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=7947
Strona 1 z 2

Autor:  Sterciu [ wtorek, 12 listopada 2013, 19:46 ]
Tytuł:  Montaż DPF w T4 2,5tdi

Czy ktoś montowal moze DPF/FAP (Filtr Cząstek Stałych) do swojego TDi`ka ?? Jezeli tak to moze by się podzielił kosztami oraz czy udało mu sie uzyskac wpis w dowodzie EURO4/EURO5... Wiadomo ze dokładany DPF będzie na zasadzie "aftermarket szajs" ale nie o to głownie chodzi, ma byc i wyglądać ze jest...

Autor:  dariuspolo [ wtorek, 12 listopada 2013, 20:01 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

...nie prosciej poszukac/zrobic naklejke zielona na wjazd do miast ?
O ile sie orientuje do co ACV po 99roku sa dostepne filtry, koszt w DE 600euro + koszt montarzu w warsztacie z uprawnieniami ( w sumie miedzy 800-1000euro), w autach z przebiegiem do 100kkm sam filtr jako dodatkowy element ukladu wydechowego, po przekroczeniu 100kkm kombi kat (filtr w jednej obudowie z katalizatorem montowany w miejsce samego kata.

Autor:  cybkryst [ wtorek, 12 listopada 2013, 20:08 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

Ludzie kombinują Jak ten badziew wywalić a Ty chcesz wstawiać??
Matko bosko <szok>
Wspawać DPF-a to żaden problem. Potem trzeba wstawić czujnik różnicy ciśnień, no i tak zmodyfikować soft aby możliwa była samoregeneracja DPF-a.
Pozatym na pompie rozdzielaczowej to wręcz niemożliwe.
Co do FAP-a to jest dodatkowy płyn który powinien się mieszać z paliwem i pomagać dopalać sadzę w filtrze.

Autor:  Sterciu [ wtorek, 12 listopada 2013, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

dariuspolo napisał(a):
...nie prosciej poszukac/zrobic naklejke zielona na wjazd do miast ?
O ile sie orientuje do co ACV po 99roku sa dostepne filtry, koszt w DE 600euro + koszt montarzu w warsztacie z uprawnieniami ( w sumie miedzy 800-1000euro), w autach z przebiegiem do 100kkm sam filtr jako dodatkowy element ukladu wydechowego, po przekroczeniu 100kkm kombi kat (filtr w jednej obudowie z katalizatorem montowany w miejsce samego kata.



Niestety naklejka zielona nie rozwiązuje w pelni natury problemu , teraz w dobie wyzysku pieniędzy pod przykrywką ekologii najlepiej miec wpis w starszym aucie w dowodzie jak najwyzszej normy emisji spalin jaką pojazd spełnia i tu juz nie tylko rozchodzi się o niemcy... Są rejony juz gdzie bez normy Euro5 nie wjedzie się...

Autor:  dariuspolo [ wtorek, 12 listopada 2013, 20:13 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

cybkryst napisał(a):
Ludzie kombinują Jak ten badziew wywalić a Ty chcesz wstawiać??
Matko bosko <szok>
Wspawać DPF-a to żaden problem. Potem trzeba wstawić czujnik różnicy ciśnień, no i tak zmodyfikować soft aby możliwa była samoregeneracja DPF-a.
Pozatym na pompie rozdzielaczowej to wręcz niemożliwe.
Co do FAP-a to jest dodatkowy płyn który powinien się mieszać z paliwem i pomagać dopalać sadzę w filtrze.


...dokladane dpf sa bezobslugowe i nie regenerowalne, te problemy ich nie dotycza.

...tutaj link do Wiki, gdzie sa zezwolenia wg. niemieckiego rynku (do ktorych aut jest mozliwosc zalozenia filtra w DE).

http://www.t4-wiki.de/wiki/Datenbank_Em ... 4ltlich.29

Autor:  Sterciu [ wtorek, 12 listopada 2013, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

cybkryst napisał(a):
Ludzie kombinują Jak ten badziew wywalić a Ty chcesz wstawiać??
Matko bosko <szok>
Wspawać DPF-a to żaden problem. Potem trzeba wstawić czujnik różnicy ciśnień, no i tak zmodyfikować soft aby możliwa była samoregeneracja DPF-a.
Pozatym na pompie rozdzielaczowej to wręcz niemożliwe.
Co do FAP-a to jest dodatkowy płyn który powinien się mieszać z paliwem i pomagać dopalać sadzę w filtrze.


Proszę pominąc zasadnośc problemu wywalania filtra bo nie o to w temacie pytalem.
"aftermarketowe" filtry sa bezobsugowe.

Autor:  cybkryst [ wtorek, 12 listopada 2013, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

To jak są bezobsługowe to znaczy,że sie nie zapychają? A jak się nie zapychają to znaczy ,że nie wyłapują niczego?
Proszę napiszcie coś więcej bo jakos nie moge tego ogarnąć.

Autor:  dariuspolo [ wtorek, 12 listopada 2013, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

...to jest jak zwykły filtr, tylko ze siedzi na wydechu, i nawet to działa auta nie kopca, tylko ,w niektórych zauważalny jest mały spadek mocy i lekkie zwiększenie zużycia paliwa.

Autor:  Radauskas [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 02:33 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

To fabrycznie montowane dpfy są zmorą, a dokładane bezproblemowe?! <szok> To jakiś absurd! To uzytkownicy nowych aut powinni usuwać dpfy fabryczne, wyprogramować ze sterownika, a potem montować aftermarketowe. I wszelkie problemy rozwiązane (?!) Cos tu jest nie tak...

Autor:  FocusMED [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 08:18 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

Też mnie to zastanawia, co się dzieje z tą sadzą która się zbiera w filtrze? Wymienia się go co dwa tygodnie?

Autor:  cybkryst [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

To na takie samej zasadzie działa jak tuning chip box do 1.9D z 95 roku.
Pic na wodę.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

Z tego co opisują na wiki to w skrócie sadza się zbiera w filtrze jednak potem trzeba auto przegonić (2,3,4 bieg co 400-500km) aby ją wypalić o ile się nie jeździ dynamicznie na codzień. Wówczas problemu nie ma :)
http://www.t4-wiki.de/wiki/DPF#DPF_-_Re ... en_Zustand

Sam bym chętnie założył taki filter aby móc wjeżdżać do miast w Niemczech (zdarzyło mi się nie raz, że trafiłem na zone co nie jest miłe). Jednak ekonomia mówi aby tego nie robić :D
Orientuje się ktoś jakie są kary za jazdę bez EU4 po umweltzone?

Autor:  cybkryst [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

Ale to nie jest takie proste i tanie wcale też nie jest.
Koszt założenia filtra cząstek stałych do samochodu ciężarowego to przedział pomiędzy 15 a 30 tyś złotych i nie we wszystkich się da.
A z euro3 da się tylko zrobić euro4. Euro 5 to już całkiem inna bajka a w przyszłym roku wchodzi euro 6 i to będzie dopiero kosmos.

Autor:  dariuspolo [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

...w zeszłym roku kara była chyba około 30-50euro i 1pkt w de.
Wszystkie strefy ekologiczne w de są dla EU4 i w następnych latach nic się nie zmieni.

Autor:  motoria [ poniedziałek, 18 listopada 2013, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

cybkryst napisał(a):
a w przyszłym roku wchodzi euro 6 i to będzie dopiero kosmos.


Racja.... niech ktoś spróbuje teraz zamówić jakikolwiek samochód ciężarowy z euro 5.Nie ma.......wszystko sprzedane.

Autor:  hdi [ wtorek, 19 listopada 2013, 08:45 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

mnie ciekawi jak ta sadza ma sie tam wypalać skoro w autach które miały go fabrycznie leci dodatkowa dawka paliwa...a tu? wydmucha sie sadze (czarna chmurka) i czysty :D

Autor:  Sterciu [ środa, 20 listopada 2013, 19:47 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

Wy wnikacie w zasade działania takiego filtra.... Ale ja mysle ze mało ważna jest jego zasada działania , wazniejsze jest to ze dostaje się wpis iz auto spelnia wyzsze normy. Głównie o to tu chodzi , wazny jest papier ;).

Równie dobrze mozna filtr zamontować , postarac się o wszystkie potrzebne papiery , wpisy , m.in. takie ze auto spełnia wyzsze normy i pózniej go wywalić z auta...

Autor:  hdi [ środa, 20 listopada 2013, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

niby tak ale pucha filtra musiała by zostać ;)

Autor:  Radauskas [ środa, 20 listopada 2013, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

Możesz mieć wpis,.. a jak wjedziesz do Berlina i puścisz czarnego bąka to zaraz jakiś patrol wlepi Ci mandat i/lub zabierze dowód. Więc ważne jest też żeby działało. Bo wjeżdzając bez odpowiedniej nalepki do Berlina dostaniesz tylko mandat. A mając wpis, że masz DPFa i spełniasz normy, a mimo to dymisz to Twoje auto będzie uznane za niesprawne i oprócz mandatu mogą zabrać dowód.

Autor:  leon72 [ środa, 20 listopada 2013, 20:40 ]
Tytuł:  Re: Montaż DPF w T4 2,5tdi

Jetem od niedawna posiadaczem t4 2,5 tdi 102km. 2002r. i na szybie mam naklejke euro4, z tego co mi wiadomo auto było przerobine w niemczech, podczas jazdy auto jest trochę zamulone. Mam porównaie bo wcześniej przez 3 lata jezdziłem LT35 z tym samym silnikiem i owiele lepiej przyspierzał. Zauważyłem że za kolektorem od turbiny są przecięte dwa przewody podcisnienia.
Pytanie mam takie: czy mam dpf i czy będę musiał przeganiac auto po trasie zeby wypalic filtr ponieważ wiekszośc jazdy bedzie na krótkich odcinkach?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/