T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 października 2018, 20:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 19:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9009
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 383 razy
Czy ktoś montowal moze DPF/FAP (Filtr Cząstek Stałych) do swojego TDi`ka ?? Jezeli tak to moze by się podzielił kosztami oraz czy udało mu sie uzyskac wpis w dowodzie EURO4/EURO5... Wiadomo ze dokładany DPF będzie na zasadzie "aftermarket szajs" ale nie o to głownie chodzi, ma byc i wyglądać ze jest...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 20:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 439
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 25 razy
...nie prosciej poszukac/zrobic naklejke zielona na wjazd do miast ?
O ile sie orientuje do co ACV po 99roku sa dostepne filtry, koszt w DE 600euro + koszt montarzu w warsztacie z uprawnieniami ( w sumie miedzy 800-1000euro), w autach z przebiegiem do 100kkm sam filtr jako dodatkowy element ukladu wydechowego, po przekroczeniu 100kkm kombi kat (filtr w jednej obudowie z katalizatorem montowany w miejsce samego kata.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 20:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 360
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 28 razy
Ludzie kombinują Jak ten badziew wywalić a Ty chcesz wstawiać??
Matko bosko <szok>
Wspawać DPF-a to żaden problem. Potem trzeba wstawić czujnik różnicy ciśnień, no i tak zmodyfikować soft aby możliwa była samoregeneracja DPF-a.
Pozatym na pompie rozdzielaczowej to wręcz niemożliwe.
Co do FAP-a to jest dodatkowy płyn który powinien się mieszać z paliwem i pomagać dopalać sadzę w filtrze.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 20:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9009
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 383 razy
dariuspolo napisał(a):
...nie prosciej poszukac/zrobic naklejke zielona na wjazd do miast ?
O ile sie orientuje do co ACV po 99roku sa dostepne filtry, koszt w DE 600euro + koszt montarzu w warsztacie z uprawnieniami ( w sumie miedzy 800-1000euro), w autach z przebiegiem do 100kkm sam filtr jako dodatkowy element ukladu wydechowego, po przekroczeniu 100kkm kombi kat (filtr w jednej obudowie z katalizatorem montowany w miejsce samego kata.



Niestety naklejka zielona nie rozwiązuje w pelni natury problemu , teraz w dobie wyzysku pieniędzy pod przykrywką ekologii najlepiej miec wpis w starszym aucie w dowodzie jak najwyzszej normy emisji spalin jaką pojazd spełnia i tu juz nie tylko rozchodzi się o niemcy... Są rejony juz gdzie bez normy Euro5 nie wjedzie się...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 20:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 439
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 25 razy
cybkryst napisał(a):
Ludzie kombinują Jak ten badziew wywalić a Ty chcesz wstawiać??
Matko bosko <szok>
Wspawać DPF-a to żaden problem. Potem trzeba wstawić czujnik różnicy ciśnień, no i tak zmodyfikować soft aby możliwa była samoregeneracja DPF-a.
Pozatym na pompie rozdzielaczowej to wręcz niemożliwe.
Co do FAP-a to jest dodatkowy płyn który powinien się mieszać z paliwem i pomagać dopalać sadzę w filtrze.


...dokladane dpf sa bezobslugowe i nie regenerowalne, te problemy ich nie dotycza.

...tutaj link do Wiki, gdzie sa zezwolenia wg. niemieckiego rynku (do ktorych aut jest mozliwosc zalozenia filtra w DE).

http://www.t4-wiki.de/wiki/Datenbank_Em ... 4ltlich.29


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa



Za ten wpis autor dariuspolo podziękował: Sterciu (wtorek, 12 listopada 2013, 20:26)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 20:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9009
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 383 razy
cybkryst napisał(a):
Ludzie kombinują Jak ten badziew wywalić a Ty chcesz wstawiać??
Matko bosko <szok>
Wspawać DPF-a to żaden problem. Potem trzeba wstawić czujnik różnicy ciśnień, no i tak zmodyfikować soft aby możliwa była samoregeneracja DPF-a.
Pozatym na pompie rozdzielaczowej to wręcz niemożliwe.
Co do FAP-a to jest dodatkowy płyn który powinien się mieszać z paliwem i pomagać dopalać sadzę w filtrze.


Proszę pominąc zasadnośc problemu wywalania filtra bo nie o to w temacie pytalem.
"aftermarketowe" filtry sa bezobsugowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 21:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 360
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 28 razy
To jak są bezobsługowe to znaczy,że sie nie zapychają? A jak się nie zapychają to znaczy ,że nie wyłapują niczego?
Proszę napiszcie coś więcej bo jakos nie moge tego ogarnąć.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 21:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 439
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 25 razy
...to jest jak zwykły filtr, tylko ze siedzi na wydechu, i nawet to działa auta nie kopca, tylko ,w niektórych zauważalny jest mały spadek mocy i lekkie zwiększenie zużycia paliwa.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 listopada 2013, 02:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 984
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 21 razy
To fabrycznie montowane dpfy są zmorą, a dokładane bezproblemowe?! <szok> To jakiś absurd! To uzytkownicy nowych aut powinni usuwać dpfy fabryczne, wyprogramować ze sterownika, a potem montować aftermarketowe. I wszelkie problemy rozwiązane (?!) Cos tu jest nie tak...


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 listopada 2013, 08:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 54 razy
Też mnie to zastanawia, co się dzieje z tą sadzą która się zbiera w filtrze? Wymienia się go co dwa tygodnie?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 listopada 2013, 21:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 360
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 28 razy
To na takie samej zasadzie działa jak tuning chip box do 1.9D z 95 roku.
Pic na wodę.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 listopada 2013, 21:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10657
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 261 razy
Pomógł: 673 razy
Z tego co opisują na wiki to w skrócie sadza się zbiera w filtrze jednak potem trzeba auto przegonić (2,3,4 bieg co 400-500km) aby ją wypalić o ile się nie jeździ dynamicznie na codzień. Wówczas problemu nie ma :)
http://www.t4-wiki.de/wiki/DPF#DPF_-_Re ... en_Zustand

Sam bym chętnie założył taki filter aby móc wjeżdżać do miast w Niemczech (zdarzyło mi się nie raz, że trafiłem na zone co nie jest miłe). Jednak ekonomia mówi aby tego nie robić :D
Orientuje się ktoś jakie są kary za jazdę bez EU4 po umweltzone?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 listopada 2013, 22:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 360
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 28 razy
Ale to nie jest takie proste i tanie wcale też nie jest.
Koszt założenia filtra cząstek stałych do samochodu ciężarowego to przedział pomiędzy 15 a 30 tyś złotych i nie we wszystkich się da.
A z euro3 da się tylko zrobić euro4. Euro 5 to już całkiem inna bajka a w przyszłym roku wchodzi euro 6 i to będzie dopiero kosmos.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 listopada 2013, 22:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 439
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 25 razy
...w zeszłym roku kara była chyba około 30-50euro i 1pkt w de.
Wszystkie strefy ekologiczne w de są dla EU4 i w następnych latach nic się nie zmieni.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 listopada 2013, 23:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1041
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 37 razy
cybkryst napisał(a):
a w przyszłym roku wchodzi euro 6 i to będzie dopiero kosmos.


Racja.... niech ktoś spróbuje teraz zamówić jakikolwiek samochód ciężarowy z euro 5.Nie ma.......wszystko sprzedane.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 listopada 2013, 08:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 13:58
Posty: 127
Lokalizacja: okolice DBL
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
mnie ciekawi jak ta sadza ma sie tam wypalać skoro w autach które miały go fabrycznie leci dodatkowa dawka paliwa...a tu? wydmucha sie sadze (czarna chmurka) i czysty :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 listopada 2013, 19:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9009
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 383 razy
Wy wnikacie w zasade działania takiego filtra.... Ale ja mysle ze mało ważna jest jego zasada działania , wazniejsze jest to ze dostaje się wpis iz auto spelnia wyzsze normy. Głównie o to tu chodzi , wazny jest papier ;).

Równie dobrze mozna filtr zamontować , postarac się o wszystkie potrzebne papiery , wpisy , m.in. takie ze auto spełnia wyzsze normy i pózniej go wywalić z auta...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 listopada 2013, 20:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 13:58
Posty: 127
Lokalizacja: okolice DBL
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
niby tak ale pucha filtra musiała by zostać ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 listopada 2013, 20:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 984
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 21 razy
Możesz mieć wpis,.. a jak wjedziesz do Berlina i puścisz czarnego bąka to zaraz jakiś patrol wlepi Ci mandat i/lub zabierze dowód. Więc ważne jest też żeby działało. Bo wjeżdzając bez odpowiedniej nalepki do Berlina dostaniesz tylko mandat. A mając wpis, że masz DPFa i spełniasz normy, a mimo to dymisz to Twoje auto będzie uznane za niesprawne i oprócz mandatu mogą zabrać dowód.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 listopada 2013, 20:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 listopada 2013, 10:34
Posty: 9
Lokalizacja: Paczków
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jetem od niedawna posiadaczem t4 2,5 tdi 102km. 2002r. i na szybie mam naklejke euro4, z tego co mi wiadomo auto było przerobine w niemczech, podczas jazdy auto jest trochę zamulone. Mam porównaie bo wcześniej przez 3 lata jezdziłem LT35 z tym samym silnikiem i owiele lepiej przyspierzał. Zauważyłem że za kolektorem od turbiny są przecięte dwa przewody podcisnienia.
Pytanie mam takie: czy mam dpf i czy będę musiał przeganiac auto po trasie zeby wypalic filtr ponieważ wiekszośc jazdy bedzie na krótkich odcinkach?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kenobi i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB