T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=7650
Strona 1 z 4

Autor:  barti87 [ czwartek, 26 września 2013, 10:51 ]
Tytuł:  Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

Chciałbym sie podzielić cenną informacją .. Sprawdzone na wielu T4 2.5 tdi 150 koni , a więc podam przykład t4 700.000km wymiana śrub na stopach wału korbowego (koszt w aso około 70zł komplet) i t4 dolatała do 1.300.000km !!! i silnik nie rozbierany oprócz miski olejowej :) jest to podpowiedz jeśli chcecie uniknąć przygód typu dziura w misce olejowej po urwanej śrubie lub stopy wału (kiedyś mi sie przytrafiło) może sie też urwać i tylko spadnie do miski i co za tym idzie dramatyczne stuki z silnika .

Autor:  FocusMED [ czwartek, 26 września 2013, 18:54 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu.

Autor:  dariuspolo [ czwartek, 26 września 2013, 19:05 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

...jest to problem przede wszystkim chipowanych 150-tek, ostatnimi czasy kiedy silniki nabyły już dosyć duże przebiegi można coraz częściej czytać na zagranicznych forach o takim problemie, objawy na biegu jałowym jak by się orzechy mieszały lub chrząszcz cykał, rozwiązanie nowe oryginalny lub tuningowe wzmacniane z 2,2turbo np: ARP 204 5404

http://www.s-tec-tuning.de/shop/product ... cts_id=365

Autor:  Kenobi [ czwartek, 26 września 2013, 19:17 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

FocusMED napisał(a):
zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów.

tu nie chodzi o odkręcenie tylko urwanie i jest to dość szeroko opisywana przypadłość 151km, głównie AHY bo podobno w AXG zmienili śruby

Autor:  chemik211 [ czwartek, 26 września 2013, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

FocusMED napisał(a):
Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu.

Bardzo normalne np.w silnikach cdi mercedesa zwłasza w sprinterach

Autor:  pawela122 [ czwartek, 26 września 2013, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

przy przebiegu 1 300 000 km to juz chyba ACV-ka miała z 60PS a tłoki latały jak żyd po pustym sklepie:)

Jakoś nie bardzo wierzę w takie przebiegi bezobsługowo.

Autor:  chemik211 [ czwartek, 26 września 2013, 22:30 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

Prowadnic zaworowych na pewno nie było no chyba że uszczelki wymieniane były między czasie

Autor:  motoria [ czwartek, 26 września 2013, 22:53 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

Miałem lt-ka tdi z przebiegiem 700 tkm.Przez moją głupotę (wymiana na turbiny na regenerowaną - nigdy więcej w życiu moim nie kupię takiego g... jak regenerowane turbo [trzy razy wymieniana])mniejsza z tym.Niepotrzebnie wymieniłem słupek .Rozebrałem stary na części. Panowie !!! panewki były jak żyletki .Wał był wyślizgany(,ze chyba żaden szlif by nie chwycił.Silnik chodził normalnie ,sprężanie było w miarę równe i do przyjęcia.Ale 1.3 mln km nie ma takiej opcji przy tym przebiegu nic nie było robione,po oryginalnych panewkach i pierścieniach nie było by śladu. Także 7-8 setek to max co da radę 2.5 tdi bez remontu.

Autor:  cybkryst [ piątek, 27 września 2013, 01:03 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

chemik211 napisał(a):
FocusMED napisał(a):
Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu.

Bardzo normalne np.w silnikach cdi mercedesa zwłasza w sprinterach


Zwłaszcza w tych po jakiejś zabawie z nieudolnym podnoszeniem mocy poprzez jakieś tam boxy albo mapy.
Tylko,że na podporach wału rozciągały się śruby, luzowały, i wpadały do miski.

Autor:  FocusMED [ piątek, 27 września 2013, 06:34 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

cybkryst napisał(a):
chemik211 napisał(a):
FocusMED napisał(a):
Wybacz ale w żadnym silniku nie tylko w VW ni zdarzyło mi się odkręcenie śrub stopek korbowodów. Osobiście słyszałem o jednym takim przypadku po nieprawidłowym montażu.

Bardzo normalne np.w silnikach cdi mercedesa zwłasza w sprinterach


Zwłaszcza w tych po jakiejś zabawie z nieudolnym podnoszeniem mocy poprzez jakieś tam boxy albo mapy.
Tylko,że na podporach wału rozciągały się śruby, luzowały, i wpadały do miski.


Może tak być, ja mam dwa sprintery 2.7 i 2.9 i tam takich problemów nie ma w T4 na szczęście na razie też nie.

Autor:  chemik211 [ piątek, 27 września 2013, 07:36 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

2,9 to jest pancerna konstrukcja ale już silniki cdi to jest porażka

Autor:  edibus [ piątek, 27 września 2013, 07:59 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

barti87 napisał(a):
Chciałbym sie podzielić cenną informacją .. Sprawdzone na wielu T4 2.5 tdi 150 koni , a więc podam przykład t4 700.000km wymiana śrub na stopach wału korbowego (koszt w aso około 70zł komplet) i t4 dolatała do 1.300.000km !!! i silnik nie rozbierany oprócz miski olejowej :) jest to podpowiedz jeśli chcecie uniknąć przygód typu dziura w misce olejowej po urwanej śrubie lub stopy wału (kiedyś mi sie przytrafiło) może sie też urwać i tylko spadnie do miski i co za tym idzie dramatyczne stuki z silnika .




1.300.000 tyś. to robią ale silniki w dużych autkach gdzie moment uzyskuje się w granicach 1200-1500 obrotów i tak się leci 1000km:) np. MB V8 OM421-442 gdzie po takim przebiegu to dobrze dotarty,ale w T4 to niestety ale moim skromnym zdaniem nie dotrzyma!!

Autor:  barti87 [ niedziela, 29 września 2013, 11:54 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

motoria napisał(a):
Miałem lt-ka tdi z przebiegiem 700 tkm.Przez moją głupotę (wymiana na turbiny na regenerowaną - nigdy więcej w życiu moim nie kupię takiego g... jak regenerowane turbo [trzy razy wymieniana])mniejsza z tym.Niepotrzebnie wymieniłem słupek .Rozebrałem stary na części. Panowie !!! panewki były jak żyletki .Wał był wyślizgany(,ze chyba żaden szlif by nie chwycił.Silnik chodził normalnie ,sprężanie było w miarę równe i do przyjęcia.Ale 1.3 mln km nie ma takiej opcji przy tym przebiegu nic nie było robione,po oryginalnych panewkach i pierścieniach nie było by śladu. Także 7-8 setek to max co da radę 2.5 tdi bez remontu.


aż normalnie sie gotuje we mnie jek to czytam ... 1.300.000 i sie nie pomyliłem to jest t4 nie t5 ;)

ile to jest t4 w ogłoszeniach przebieg : 205.000 ; albo taki modny 272 lub 273.000km a w rzeczywistości 900.000km i one dalej chcą żyć nie jeden pewnie taką jeździ i o tym nie wie. a co do lt nie bd sie rozpisywał bo nie wiem czy byłeś 1właścicielem , ale jeśli nie to pewnie też nie weisz ile naprawde nakulał sie twój lt .(i może to są te same silniki ale trzeba by sie zastanowić czy można to porównywać , podam przykład audi a6 też ma 2.5tdi i pewnie nie wozi takich ciężarów jak t4 a na pewno nie takie jak LT)

Autor:  TRUST [ niedziela, 29 września 2013, 13:18 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

Jakie przebiegi mają wasze ACV-ki ale tak na serio...mój ma co najmniej 350tysi rok 2001 jestem 3 właścicielem na zegarze jest oczywiście 100tysięcy mniej, myślę że górna granica dla tego silnika to 800tysięcy km, choć tu zależy czy to przeładowywany dostawczy czy osobówka no i oczywiście jak był serwisowany. Wszelkie chipowanie też nie wydłuża żywotności pieca.

Autor:  czarny1x1x [ niedziela, 29 września 2013, 13:45 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

mój ma 450.000 chrupek nie bierze oliwy ,śmiga jak by nowe życie dostał .bo był kupiony prawie na kilogramy

Autor:  Sterciu [ niedziela, 29 września 2013, 14:38 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

Ja się dba o silnik to i milion przejedzie. W sprinterze 316cdi jest nastukane około 850~870kkm i tyle gdzies na liczniku jest i silnik na pełnym syntetyku 5w40 smiga , oleju od zmiany do zmiany co 15kkm się nie dolewa choc fakt jak przy zalaniu jest max to przy spuszczaniu jest z 2mm powyzej minimum i w silnik odpukac jeszcze nigdy ingerencji nie było mechanika. Jak dobije do miliona to wtedy moze się sypac co chce... wtedy mozna spokojnie go zezłomować albo jako relikt pozostawic. A ile się opini nasluchałem ze ten silnik nie dozyje nawet 600kkm... Takze w/g mnie i 2,5tdi w t4 dobije spokojnie do miliona jak ktos tego silnika nie katowal wczesniej i nie oszczędzał na częsciach eksploatacyjnych.

Autor:  FocusMED [ niedziela, 29 września 2013, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

Ja mam w 2.4D i 2.5 TDI grubo ponad 750 000 i nic się nie dzieje, co prawda 2.4D już łyka olej ale odpala i jeździ bez problemu.

Autor:  barti87 [ niedziela, 29 września 2013, 20:01 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

FocusMED napisał(a):
Ja mam w 2.4D i 2.5 TDI grubo ponad 750 000 i nic się nie dzieje, co prawda 2.4D już łyka olej ale odpala i jeździ bez problemu.


ja wziąłem przykład z kolegi i kuzyna co mają po 8szt T4 (przewóz osób) i w moim zmieniłem śruby przy 600.000 to nie jest wielki majątek a i roboty dużo też nie ma

Autor:  chemik211 [ niedziela, 29 września 2013, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

Dla tego silnika 700-800tyś.km później to juz ruletka, jedno co jest pewne przy takich przebiegach panewek nie bedzie , a najlepsze jest to że nie będzie ich słychac

Autor:  TRUST [ niedziela, 29 września 2013, 20:25 ]
Tytuł:  Re: Jak wydłużyć żywotność 2.5 TDI

To może przy 600tyś wymienić i panewki i śruby na korbach ?

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/