T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 stycznia 2015, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
w silniku AJT też się urywają wiem to na swoim przykładzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 01:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Niestety ale w ACV także :( W moim przypadku przy przebiegu 370kkm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 08:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Symek napisał(a):
370kkm

chyba 1370kkm <cool>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 09:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Ja usiebie w ACV mam 273tys przebiegu jestem drugim wlascicielem autko kupilem z pewnego zrudla bo od kolegi szefa przebieg pewny i mysle ze narazie niemusze martwic sie tymi srubami. Wczoraj wymienilem uszczelke pokrywy zaworów w na glowicy zero nagaru czy jakiegos brudu tylko blyszczące amelinium olej castrol magnatek i wymiana max 10.000km co prawda rozbieralem tez skrzynie i podrodze okazalo sie ze musialem wymienic tez cale sorzeglo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2015, 22:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi napisał(a):
Symek napisał(a):
370kkm

chyba 1370kkm <cool>


Niestety Kenobi, ale bez jedynki z przodu :P Samochód z 2000 roku, u mnie od 2004, przebieg oryginalny.
Ale jakiś pechowy ten silnik, rok temu oberwał się natrysk oleju na denko tłoka i tłok spuchł.
Istnieje pewne prawdopodobieństwo, że śruby mogły wtedy zostać trochę przeciążone, i pękły dopiero po jakimś czasie (10kkm), ale tego się już nie dowiem.

Niezależnie od tego zaczynam rozważać wymianę tych śrub w drugiej ACV'ce z trochę większym przebiegiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 stycznia 2016, 18:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 19:18
Posty: 55
model: acv+,acv+,axg
silnik: 2.5

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Koledzy bede zmienial te nieszczesne sruby w axg ,auto dla siebie na dlugie lata,tylko podpowiedzcie bo sie troche zakrecilem,to chodzi o te 10 srub ? z orginalu (028105425C , z IC EL 690290 65Nm ) i rowniez te drugie z IC EL897450 12szt 30Nm+90st? czy tylko jedne z tych.Mechanik mi podpowiada ze problemy byly tylko z tymi drugimi ,a z forum wynika ze rowniez z pierwszymi.Auto ma nieco 400tys przebiegu,napewno bedzie szlo pod jakis wirusa (Masters's)



Za ten wpis autor pieczysty podziękował: w.zyborowicz (niedziela, 10 stycznia 2016, 12:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 stycznia 2016, 19:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Mowa o tych drugich - 12 sztuk. Stopa wału.

W przypadku stóp korbowodu też były jakieś modyfikacje (inna literka w kodzie częsci na końcu), ale nie słyszałem, żeby komuś się popsuły. viewtopic.php?f=6&t=10362


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 stycznia 2016, 13:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Symek napisał(a):
Mowa o tych drugich - 12 sztuk. Stopa wału.

W przypadku stóp korbowodu też były jakieś modyfikacje (inna literka w kodzie częsci na końcu), ale nie słyszałem, żeby komuś się popsuły. viewtopic.php?f=6&t=10362


Jesteś pewien, że chodzi tylko o te od podpory wału? No bo na logikę to te od korbowodów są bardziej przeciążone.. Miska zaczyna mi lać i jak ja będę ściągał to można by od razy załatwić temat śrub... Ma ktoś może numer oryginału?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 09:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 19:18
Posty: 55
model: acv+,acv+,axg
silnik: 2.5

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
no wlasnie wydaje mi sie ze chodzi o te 2 zestawy srub.Nie pamietam juz dokladnie,ale na ktoryms z niemieckich,i naszym rowniez forum czytalem ze te na stopkach korbowodow tez siadaja .
wczoraj ,axg z 03r widzialem u kolegi na warsztacie z zblokowanym walem,pewnie srubki niestety .
Czekam na moja kolejke na warsztat ,stad troche taka sraczka,chce zrobic wsio i nie zalowac ze czegos nie zrobilem bigsmile


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 11:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
To rozumiem, że zmieniasz oba komplety? Też chce mieć z tym spokój. O ile śruby urwane śruby od podpory wału to jeszcze pół biedy to jak pęknie któraś od stopy korbowodu to silnik na złom. Jest ktoś na forum kto zmieniał oba komplety tych śrub? Bo jak mniemam akcji serwisowej ze strony VW nie było.
Mam na liczniku 390 tys i przy tym przebiegu pewnie trzeba by przy okazji skontrolować stan panewek tych korbowodowych. Po 400 tys beda sie kwalifikowaly do wymiany?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 11:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Żaden silnik nie zużywa się tak samo, stan panewek zależy głównie od stylu jazdy i materiałów eksploatacyjnych typu olej.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 11:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
W moim ACV przy przebiegu ponad 700tyś km panewki były jak nowe...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 12:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
rafwlkp napisał(a):
W moim ACV przy przebiegu ponad 700tyś km panewki były jak nowe...

Mógł ktoś je wcześniej zmieniać np przy okazji wymiany śrub :)

Mój AHY jeździ od nowości na pełnym syntetyku - tak wynika z książki serwisowej. To dobry znak, jednak martwi mnie to, że Niemiec - pierwszy właściciel - lał mu olej typu long life i robił wymiany co 30 kk. ja nie wierzę w takie SZPECYFIKI.. jestem bardzo ciekaw jak będa wyglądały te panewki po takim long life.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 13:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
grooverek napisał(a):
Mógł ktoś je wcześniej zmieniać np przy okazji wymiany śrub

W ACV problem śrub praktycznie nie występuje, więc mało prawdopodobne aby ktoś je wymieniał


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 15:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
grooverek napisał(a):
Mógł ktoś je wcześniej zmieniać np przy okazji wymiany śrub :)
Mam go od ostatniego pół miliona, osobiście wymieniliśmy fabryczne turbo i sprzęgło. Panewniki nadal jeżdżą i będą w aucie do końca dni karoserii :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 stycznia 2016, 02:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
No u mnie przy tym przebiegu panewki na korbach jak nowe, na wale też (z wyjątkiem jednej, która się urwała :p)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 stycznia 2016, 18:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
grooverek napisał(a):
rafwlkp napisał(a):
W moim ACV przy przebiegu ponad 700tyś km panewki były jak nowe...

Mógł ktoś je wcześniej zmieniać np przy okazji wymiany śrub :)

Mój AHY jeździ od nowości na pełnym syntetyku - tak wynika z książki serwisowej. To dobry znak, jednak martwi mnie to, że Niemiec - pierwszy właściciel - lał mu olej typu long life i robił wymiany co 30 kk. ja nie wierzę w takie SZPECYFIKI.. jestem bardzo ciekaw jak będa wyglądały te panewki po takim long life.


Ja zaczynam wierzyc, kolega ma viano 3.0 tdi i musi lac olej od ciezarowek (mercedes takiego wymaga). Porownalismy parametry z karty produktu i wyszlo, ze to ten sam olej do diesla z dpf co w osobowkach.
Przewidywane przebiegi w tirach i autobusach miejskich? 150 tysiecy kilometrow...

Tu o ludziach zmieniajacych sam filtr.
http://youtu.be/mNhqikGx6Mg
Zaden koncern nie chcial z nimi rozmawiac (publiczna telewizja).


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 7 razy
Jeśli chodzi o looooong life, to nie ma przeciwwskazań do praktykowania. Warunek - auto ma sprawny układ wtryskowy. Zbyt wiele paliwa w oleju nie jest korzystne ;-).
Producenci olejów podkreślają, że wtedy spłukuje się film olejowy... Ale przecież natrysk oleju w silniku podczas jego pracy jest permanentny... Na pewno obniżają się jego właściwości smarujące, ale nie znikają.
Wymiany oleju to baaaardzo intratny biznes i koncerny nie zrezygnują z niego.
Każdy ma swój rozum i zrobi jak zechce.


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 stycznia 2016, 13:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
flax napisał(a):
grooverek napisał(a):
rafwlkp napisał(a):
W moim ACV przy przebiegu ponad 700tyś km panewki były jak nowe...

Mógł ktoś je wcześniej zmieniać np przy okazji wymiany śrub :)

Mój AHY jeździ od nowości na pełnym syntetyku - tak wynika z książki serwisowej. To dobry znak, jednak martwi mnie to, że Niemiec - pierwszy właściciel - lał mu olej typu long life i robił wymiany co 30 kk. ja nie wierzę w takie SZPECYFIKI.. jestem bardzo ciekaw jak będa wyglądały te panewki po takim long life.


Ja zaczynam wierzyc, kolega ma viano 3.0 tdi i musi lac olej od ciezarowek (mercedes takiego wymaga). Porownalismy parametry z karty produktu i wyszlo, ze to ten sam olej do diesla z dpf co w osobowkach.
Przewidywane przebiegi w tirach i autobusach miejskich? 150 tysiecy kilometrow...

Tu o ludziach zmieniajacych sam filtr.
http://youtu.be/mNhqikGx6Mg
Zaden koncern nie chcial z nimi rozmawiac (publiczna telewizja).

Tylko że do ciężarówek sa oleje które to mają dużo większe właściwości myjące niż do osobówek, a silnik v6 merca też trwałością nie grzeszy zwłaszcza wał korbowy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2016, 15:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 października 2015, 10:50
Posty: 64
Lokalizacja: GBY
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam.panowie szukam pomocy. T4 Ahy po wirusie, 20tys.km.temu wymieniłem śruby i panewki gł.i problem powrócił ponownie śruby perły jak marchew. Mechanik mówi ze wal wygląda dobrze, co zrobić w takiej sytuacji?
jakie śruby zastosować?(gdzieś czytałem że od 2,2t)
gdzie szukać problemu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB