T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=704
Strona 1 z 5

Autor:  Kenobi [ wtorek, 5 października 2010, 21:01 ]
Tytuł:  Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

Nie jest może najlepsza ale coś jest:

Autor:  kdsz86 [ sobota, 19 stycznia 2013, 13:40 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

serdeczne dzieki kolego, bardzo mi to pomoglo za chwile pewnie bedzie hulać moje t4:)

Autor:  debu [ niedziela, 4 sierpnia 2013, 19:20 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

przydatny link do wymiany rozrządu w 2,4 D :

http://www.youtube.com/watch?v=wzMWayMAjzc

oraz ustawianie pompy :

http://www.youtube.com/watch?v=FTXAm4P6nXU

sam jestem przed wymianą rozrządu i chcę to sam ogarnąć, więc jak to zrobię to dorzucę trochę fotek i wskazówek ;)

Autor:  debu [ sobota, 28 września 2013, 00:42 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

Czy te niebieskie oznaczenia na kole dwumasowym i obudowie skrzyni są fabryczne ?
Czy ktoś sobie je oznaczył, żeby mu było łatwiej ?
Jestem własnie w trakcie wymiany rozrządu i wymieniłem już paski i rolki, nawet ustawiłem początek wtrysku, ale auto nie odpaliło i podejrzewam, że źle ustawiłem koło zamachowe w górnym położeniu pierwszego cylindra. Ustawiłem koło na taki wystający bolec z koła i pokrywa się on z tym wybrzuszeniem na obudowie skrzyni, a podejrzewam, że powinienem ustawić na te kolory widoczne na zdjęciu, bo chyba tak było wcześniej, ale coś mnie podkusiło, że kolorem by tego fabryka nie oznaczyła <ojojoj>
Obrazek

Autor:  Sterciu [ sobota, 28 września 2013, 08:34 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

Ktoś sobie pokolorował koło i obudowe bo nie sa to fabryczne znaki. Powinienes miec na kole taka kreskę nacietą , to wtedy jest znak.

Autor:  debu [ sobota, 28 września 2013, 17:56 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

Sterciu dzięki za pomoc <beer>
Nie mogę zlokalizować tych znaków( kreski lub 0 ) na kole zamachowym. Wiem z innego tematu, że można odkręcić wtryskiwacz na pierwszym cylindrze i ma się coś tam pokrywać, tylko co z czym ?
Jeśli ustawię koło zamachowe na te niebieski znak to wałek rozrządu ma krzywki na 1 cylindrze skierowane do góry, ale nie da rady wtedy założyć blokady na wałku rozrządu od strony pompy oczywiście, ponieważ wałek jest w tym momencie przesunięty do tyłu o jakieś 2-3 ząbki, a jak ustawię wałek rozrządu na równo przy użyciu blokady i dwóch szczeliniomierzy to wtedy znowu na kole zamachowym nie ma żadnego znaku pokrywającego się z wypustką w obudowie skrzyni biegów. Wiem, że mogłem zrobić błąd przy nakładaniu paska na przednie koła rozrządu i mógł się przestawić lekko wałek rozrządu, ale zależy mi na informacji jak znaleźć te znaki na kole zamachowym i jak się upewnić, że wałek rozrządu jest w fazie z kołem zamachowym.
Zaopatrzyłem się niedawno w zestaw do ustawiania początku wtrysku ( czujnik zegarowy, blokady ,adaptery), mam też klucze do blokowania koła pasowego oraz dysponuję interfejsem do VAG-a .
Jeśli macie jakieś wskazówki jak zgrać koło zamachowe z wałkiem rozrządu, to będę wdzięczny za pomoc.

Autor:  Sterciu [ sobota, 28 września 2013, 19:25 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

Ustaw sobie wałek na blokade i sprawdz czy się pokrywają znaki na pompie wtryskowej, jak nie pokrywają to kręc do chwili az znaki na pompie i bloku będą się pokrywaly a blokada walka siedziala na swoim miejscu , wtedy sprawdz czy nie masz znaku na kole czy przypadkiem on sie nie pokrywa ze znakiem na obudowie skrzyni.

Autor:  debu [ wtorek, 1 października 2013, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

Ustawiłem wszystko na znakach i jest ok. Jestem po prostu ślepy :P i nie zauważyłem, że w miejscu gdzie jest niebieska farba jest też wybity znak, więc gdy się upewniłem, to po zastosowaniu blokady i 2 szczeliniomierzy ustawiłem wałek rozrządu, a później czujnik zegarowy przydał się przy ustawianiu początku wtrysku. Sprawdziłem VAG-iem początek wtrysku i wartości oscylują w przedziale 67-74 przy temp. 90st. Silnik odpala bez problemu i pracuję bardziej miękko niż przed wymianą.

Porobiłem trochę zdjęć, które zamieszczę tutaj później, to może następny taki laik jak ja będzie miał łatwiej.

edit:
Ok wrzucam jak obiecałem kilka foto, które może komuś pomogą przy wymianie rozrządu:
Potrzebne graty, oprócz króćca wody
Obrazek

znaki: na kole wybity i obudowie
Obrazek
Obrazek
Rolka napinająca pasek pompy :

Obrazek
Po demontażu paska, rolki,koła i pompy wody:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
rozrząd, krzywki pierwszego cylindra do góry :
Obrazek
blokada na wałek od strony pompy :
Obrazek
Obrazek

Autor:  edibus [ wtorek, 1 października 2013, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

pełen profesjonalizm!! <brawo>

mam nadzieję że umyłeś przed poskładaniem ten silnik zwłaszcza od strony paska?! <56>

śruba koła pasowego i simering też nowe ma się rozumieć??

Autor:  debu [ wtorek, 1 października 2013, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

Nie do końca, ale wyczyściłem ile się dało bez użycia mocnej chemii, bo jak dawałem nową pompę wody to nie chciałem, żeby mi się tam jakiś syf pod uszczelkę dostał przy dokręcaniu pompy :) Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą bo obecna była w tragicznym stanie .
Śruba została stara, ponieważ była w super stanie, a simeringu też nie wymieniałem bo nie było potrzeby.

Autor:  Sterciu [ wtorek, 1 października 2013, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

Taka sila jaka musi zostac uzyta przy dokręceniu sruby kola pasowego kwalifikuje ją za kazdym razem do wymiany , widze w tym zestawie brak podkładki diamentowej która powinna być tez załozona nowa...

Tutaj w tym temacie jest opis potrzebnych częsci do wymiany rozrządu:
viewtopic.php?f=14&t=3944

Autor:  robcio27053 [ czwartek, 3 października 2013, 20:47 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

kolego debu gdzie kupiłeś zestaw do blokowania rozrządu ?

Autor:  debu [ czwartek, 3 października 2013, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

tutaj:
http://www.narzedziaspecjalistyczne.pl/ ... p-106.html

Autor:  robcio27053 [ czwartek, 3 października 2013, 22:01 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

podziękował

Autor:  ostryt4 [ wtorek, 7 stycznia 2014, 19:22 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

Kolego Debu, silnik z którym się zmagałeś to 2.4D ?

Autor:  henry [ sobota, 22 marca 2014, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

Na wstępnie chciałby się przywitać z racji zawitania tutaj,
a odnośnie pytania powyżej to z tego co zauważyłem na zdjęciu nie jest to 2,4 gdyż posiada IC

Autor:  skura [ sobota, 6 września 2014, 18:56 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

koledzy czy może mi ktoś napisać jaki ma być znak na kole zamachowym 1 cylindra GMP ma byc kreska czy cyferka 0 chodzi o silnik 2,5 tdi AHY
i Jak poprawnie ustawić pompę wtryskową

Autor:  barti87 [ piątek, 7 listopada 2014, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

a mi podpowie ktoś jakim momentem należy dokręcić koło pompy wtryskowej i czy stosuje się klej ?

<up> <up>

Autor:  przemkis [ środa, 26 listopada 2014, 09:16 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

Witam, ma być 0!

Autor:  barti87 [ środa, 26 listopada 2014, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI

przemkis napisał(a):
Witam, ma być 0!


jakie zero ? i dlaczego krzyczysz

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/