T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 21 lipca 2018, 00:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 maja 2015, 11:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1138
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 85 razy
Mam pytanie. Czy ktoś wie jaki jest nr OE. osłony rozrządu tej plastikowej od strony pomy wtryskowej.Silnik 2.5 TDI.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 września 2015, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 13:28
Posty: 1
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam pytanie odnośnie blokowania pompy wtryskowej przy wymianie rozrządu. Jak zablokować pompę z poniższego obrazka?
W silniku 2.4d wystarczyło włożyć w otwór koła pasowego pręt okrągły fi 15,5 mm, a tutaj nie wiem. Dzięki i pozdrawiam. Zdjęcie jest podglądowe i proszę się nie sugerować strzałkami z rysunku.
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 września 2015, 08:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6717
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 604 razy
jak spojrzysz na pompę od dołu samochodu to zobaczysz śrubę pod którą jest taka prostokątna podkładka,
luzujesz śrubę, wyciągasz podkładkę i wkręcasz śrubę do oporu
to powoduje zablokowanie pompy


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 stycznia 2016, 13:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 3 stycznia 2016, 13:07
Posty: 23
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry wszystkim Użytkownikom, a jako że chybam ślepy i nie znalazłem przywitalni, przywitam się tutaj. Wczoraj też wymieniałem rozrząd w ACV i intrygowała mnie długość śruby od napinacza paska rozrządu, a tutaj mamy przyzwoite fotki i zazwyczaj merytoryczne wypowiedzi. Nie będąc wszechwiedzącym, zawitałem tutaj.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 stycznia 2016, 21:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1088
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 92 razy
damian78 napisał(a):
... a jako że chybam ślepy i nie znalazłem przywitalni, przywitam się tutaj...



viewtopic.php?f=11&t=15&start=1060

I OK, nie ma obowiązku pisania osobnego potu powitalnego w osobnym dziale, wystarczy zawrzeć słowo powitania w pierwszym swoim poście na forum.


_________________
Pasożyt zlotowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 stycznia 2016, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 20:10
Posty: 16
model: t4 caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.Mam pytanie odnosnie ustawienia kąta zaplonu,czy zawsze przy wymianie paska rozrzadu trzeba ustawiac zaplon z zegarem,czy da sie bez??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 stycznia 2016, 21:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1050
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 48 razy
Dzandzej napisał(a):
Witam wszystkich.Mam pytanie odnosnie ustawienia kąta zaplonu,czy zawsze przy wymianie paska rozrzadu trzeba ustawiac zaplon z zegarem,czy da sie bez??

W 2.4D zawsze zegarem.


_________________
177/385



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: Dzandzej (sobota, 30 stycznia 2016, 20:05)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 stycznia 2016, 21:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6717
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 604 razy
W TDI można korzystać z VAGa
W 2.4D nie ma innej możliwości jak sprawdzenie na zegarze


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Dzandzej (sobota, 30 stycznia 2016, 20:05)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 stycznia 2016, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 20:10
Posty: 16
model: t4 caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
A jak ustawie tak jak fabryka byla i nie sprawdze zegarem to bedzie lipa? niestety zegara nie posiadam...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 stycznia 2016, 22:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1050
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 48 razy
To znajdź kogoś kto posiada i Ci ustawi zanim zaczniesz pisać posty "dla czego nie pali", jakaś dziwna praca silnika" itp....


_________________
177/385



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: Dzandzej (sobota, 30 stycznia 2016, 20:05)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 stycznia 2016, 22:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 20:10
Posty: 16
model: t4 caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Rozumiem,dziekuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 stycznia 2016, 19:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 20:10
Posty: 16
model: t4 caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.Wiec tak,pompa ustawiona z zegarem idealnie wedlug mechanika na 1,02mm,nic nie kopci,pali idealnie,rowno chodzi,ale jak klekotalo tak klekocze.Pompa vaacum wymieniona na nowa.Jak przestawialismy pompe na inne wartosci poza fabryczna skale to ciezko palil, nic nie klekotalo,chodzil cicho,ale nierowno i kopcil,wiec juz nie wiem czy tak po prostu ma byc??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 stycznia 2016, 19:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6717
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 604 razy
bo to są klekoty, a czym starszy tym głośniejszy
głowica swoje już przeszła, wyremontuj to ucichnie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Dzandzej (sobota, 30 stycznia 2016, 20:04)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 stycznia 2016, 19:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 20:10
Posty: 16
model: t4 caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
To klekotanie jest takie nierowne i tylko na niskich obrotach jak juz ma wieksze to tego nie slychac...Pewnie masz racje,trzeba sie przyzwyczaic,albo wyremnontowac.Dzieki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 stycznia 2016, 20:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 347
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 4 razy
xxxkamil napisał(a):
Mam pytanie. Czy ktoś wie jaki jest nr OE. osłony rozrządu tej plastikowej od strony pomy wtryskowej.Silnik 2.5 TDI.


074130133d


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 01:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 14:47
Posty: 4
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Witam wszystkich . Ostatnio zmuszony byłem wymienić rozrząd w 2.5 tdi acv przez przedwczesna awarie pompy wody. A że mieszkam we Francji i za wymianie zaśpiewali mi 1100€ zdecydowałem że zrobię to sam. Zanim znalazłem to forum zdążyłem zamówić nową pompę i rozrząd (komplet) części były po tygodniu ,wiec zacząłem studiować forum i okazało się że potrzebna jest blokada.A że bardzo zależało mi na czasie nie mogłem czekać kolejny tydzień bo auto stało u klienta na podwórku ,wiec dzwonie do kumpla mechanika z polski i pytam jak to jest z tą blokadą odpowiedział mi że powinienem dać rade bez <30> i nie obwiniam tu kumpla bo wiem ze jest dobry w tym co robi ,ale ja jednak nie dałem rady bez blokady a nie był to mój pierwszy rozrząd w życiu i małe doświadczenie jakieś mam.Gdy już rozrząd złożyłem do kupy obróciłem wałem tak dla pewności czy się nic nie blokuje odmówiłem paciorek i spróbowałem odpalić a tu zonk <szok> auto kreci ale nie odpala popsikałem starterem autko pali ,ale słychać jak delikatnie i namiętnie całuje się tłok z zaworem.Teraz o ile nie jest już za późno kupiłem to przeklętą blokadę i w najbliższych dniach będę rozbierał od nowa. A teraz po tak długim wywodzie moje pytanie czy tą podkładkę diamentową wraz ze śrubą od koła pasowego muszę dać znowu nową ? bo gdy wymieniałem rozrząd dawałem wszystko nowe. A już zamówiłem nową śrubę i podkładkę tylko nie wiem czy nie zostawić sobie nowych na remont silnika gdy po ustawieniu wszystkiego od nowa nie przestanie tłok całować z zaworkiem .Teraz ,ale już po fakcie wiem ze bez blokady musiał mi się przestawić wałek rozrządu i zarazem pompa i dlatego nie chciał odpalić ,wiec dla potomnych pseudo mechaników takich jak ja blokada jest wskazana. A dla prawdziwych mechaników to nie wiem być może nie.Jeszcze żeby was rozbawić do końca moja historia jak ściągałem kolo od pompy wspomagania jedna śruba była zjechana imbus się obracał ,wiec wpadłem na kretyński pomysł ze wbije w niego większy rozmiar udało się, z tym że jak go wbijałem od pompy odpadł jakiś kawałek :shock: i teraz pompa też do wymiany bo cieknie.


Mam nadzieję że moje wypociny zaoszczędzą komuś powielania moich błędów.pozdrawiam



Za ten wpis autor karo134 podziękował: Kenobi (niedziela, 17 kwietnia 2016, 07:56)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 07:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 109
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Jeżeli chcesz tylko poprawnie ustawić rozrząd i odpalić silnik żeby stwierdzić że wszystko jest cacy,to możesz na używanej śrubie i podkładce.
Jak by się okazało że głowica do zdjęcia,to kto to będzie to robił ty? <56>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 13:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 14:47
Posty: 4
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki za odpowiedz ,a co do ściągania głowicy to jeszcze nie wiem. Wszystko zależy od tego czy uszkodzenia są duże czy nie i czy auto będzie się nadawało do jazdy bo na początku lipca jadę do Polski ,wiec jeśli dam rade zajechać to oddam do remontu ,a jeśli okaże się ,ze się nie nadaje do jazdy to może zaproszę jakiegoś forumowicza na kilkudniowe wakacje do Francji bo mam tu jednego mechaniora ale nie mam przekonania co do jego umiejętności bo gdy zapytałem go gdzie tu można oddać głowice do planowania odpowiedział "po co, jak będzie dobra to nie trzeba " , ale jak on chce to ocenić czy jest dobra na oko ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 14:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10503
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 250 razy
Pomógł: 665 razy
Wystarczy przystawić liniał i użyć latarki. Przyznaję, że miałem ściąganą głowicę i obeszło się bez planowania bo nie było potrzeby i było wszystko ok.
Jeśli chodzi o planowanie na zachodzie to w jednej firmie za splanowanie powierzchni spływu oleju zawołali mi 100€ a co dopiero za głowicę by chcieli...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 19:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 12 razy
karo134 napisał(a):
Dzięki za odpowiedz ,a co do ściągania głowicy to jeszcze nie wiem. Wszystko zależy od tego czy uszkodzenia są duże czy nie i czy auto będzie się nadawało do jazdy bo na początku lipca jadę do Polski ,wiec jeśli dam rade zajechać to oddam do remontu ,a jeśli okaże się ,ze się nie nadaje do jazdy to może zaproszę jakiegoś forumowicza na kilkudniowe wakacje do Francji bo mam tu jednego mechaniora ale nie mam przekonania co do jego umiejętności bo gdy zapytałem go gdzie tu można oddać głowice do planowania odpowiedział "po co, jak będzie dobra to nie trzeba " , ale jak on chce to ocenić czy jest dobra na oko ?


Narazie czapę zostaw. Złóż rozrząd poprawnie i poobserwuj,posłuchaj,pojeździj. Jak nie będzie niepokojących objawów,dźwięków,dymienia,będzie moc to może jest OK. Na ew ściąganie zawsze jest czas. Po złożeniu obróć silnikiem ze 2-3 razy czy nic nie blokuje. Jakbyś to zrobił przed odpaleniem to zapewne poczułbyś że coś jest nie tak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Sebakiller i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB