T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 października 2018, 20:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 października 2010, 21:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6786
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 618 razy
Nie jest może najlepsza ale coś jest:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękowali: 6 damianko (wtorek, 7 stycznia 2014, 15:04) • DanielT4 (czwartek, 6 lutego 2014, 15:15) • karo134 (niedziela, 17 kwietnia 2016, 13:39) • kdsz86 (sobota, 19 stycznia 2013, 13:43) • lukaszk (piątek, 18 listopada 2011, 17:45) • rafflex (sobota, 1 grudnia 2012, 23:35)
  Statystyki: 30%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 stycznia 2013, 13:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 marca 2012, 22:28
Posty: 7
Lokalizacja: dolny śląsk
opis: t4 jest the best
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
serdeczne dzieki kolego, bardzo mi to pomoglo za chwile pewnie bedzie hulać moje t4:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2013, 19:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:04
Posty: 36
model: T4 blaszak 98r.
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
przydatny link do wymiany rozrządu w 2,4 D :

http://www.youtube.com/watch?v=wzMWayMAjzc

oraz ustawianie pompy :

http://www.youtube.com/watch?v=FTXAm4P6nXU

sam jestem przed wymianą rozrządu i chcę to sam ogarnąć, więc jak to zrobię to dorzucę trochę fotek i wskazówek ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 września 2013, 00:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:04
Posty: 36
model: T4 blaszak 98r.
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
Czy te niebieskie oznaczenia na kole dwumasowym i obudowie skrzyni są fabryczne ?
Czy ktoś sobie je oznaczył, żeby mu było łatwiej ?
Jestem własnie w trakcie wymiany rozrządu i wymieniłem już paski i rolki, nawet ustawiłem początek wtrysku, ale auto nie odpaliło i podejrzewam, że źle ustawiłem koło zamachowe w górnym położeniu pierwszego cylindra. Ustawiłem koło na taki wystający bolec z koła i pokrywa się on z tym wybrzuszeniem na obudowie skrzyni, a podejrzewam, że powinienem ustawić na te kolory widoczne na zdjęciu, bo chyba tak było wcześniej, ale coś mnie podkusiło, że kolorem by tego fabryka nie oznaczyła <ojojoj>
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 września 2013, 08:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9009
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 383 razy
Ktoś sobie pokolorował koło i obudowe bo nie sa to fabryczne znaki. Powinienes miec na kole taka kreskę nacietą , to wtedy jest znak.



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: RadekM (niedziela, 16 sierpnia 2015, 22:57)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 września 2013, 17:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:04
Posty: 36
model: T4 blaszak 98r.
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
Sterciu dzięki za pomoc <beer>
Nie mogę zlokalizować tych znaków( kreski lub 0 ) na kole zamachowym. Wiem z innego tematu, że można odkręcić wtryskiwacz na pierwszym cylindrze i ma się coś tam pokrywać, tylko co z czym ?
Jeśli ustawię koło zamachowe na te niebieski znak to wałek rozrządu ma krzywki na 1 cylindrze skierowane do góry, ale nie da rady wtedy założyć blokady na wałku rozrządu od strony pompy oczywiście, ponieważ wałek jest w tym momencie przesunięty do tyłu o jakieś 2-3 ząbki, a jak ustawię wałek rozrządu na równo przy użyciu blokady i dwóch szczeliniomierzy to wtedy znowu na kole zamachowym nie ma żadnego znaku pokrywającego się z wypustką w obudowie skrzyni biegów. Wiem, że mogłem zrobić błąd przy nakładaniu paska na przednie koła rozrządu i mógł się przestawić lekko wałek rozrządu, ale zależy mi na informacji jak znaleźć te znaki na kole zamachowym i jak się upewnić, że wałek rozrządu jest w fazie z kołem zamachowym.
Zaopatrzyłem się niedawno w zestaw do ustawiania początku wtrysku ( czujnik zegarowy, blokady ,adaptery), mam też klucze do blokowania koła pasowego oraz dysponuję interfejsem do VAG-a .
Jeśli macie jakieś wskazówki jak zgrać koło zamachowe z wałkiem rozrządu, to będę wdzięczny za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 września 2013, 19:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9009
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 383 razy
Ustaw sobie wałek na blokade i sprawdz czy się pokrywają znaki na pompie wtryskowej, jak nie pokrywają to kręc do chwili az znaki na pompie i bloku będą się pokrywaly a blokada walka siedziala na swoim miejscu , wtedy sprawdz czy nie masz znaku na kole czy przypadkiem on sie nie pokrywa ze znakiem na obudowie skrzyni.



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: debu (poniedziałek, 30 września 2013, 18:23)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 października 2013, 22:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:04
Posty: 36
model: T4 blaszak 98r.
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
Ustawiłem wszystko na znakach i jest ok. Jestem po prostu ślepy :P i nie zauważyłem, że w miejscu gdzie jest niebieska farba jest też wybity znak, więc gdy się upewniłem, to po zastosowaniu blokady i 2 szczeliniomierzy ustawiłem wałek rozrządu, a później czujnik zegarowy przydał się przy ustawianiu początku wtrysku. Sprawdziłem VAG-iem początek wtrysku i wartości oscylują w przedziale 67-74 przy temp. 90st. Silnik odpala bez problemu i pracuję bardziej miękko niż przed wymianą.

Porobiłem trochę zdjęć, które zamieszczę tutaj później, to może następny taki laik jak ja będzie miał łatwiej.

edit:
Ok wrzucam jak obiecałem kilka foto, które może komuś pomogą przy wymianie rozrządu:
Potrzebne graty, oprócz króćca wody
Obrazek

znaki: na kole wybity i obudowie
Obrazek
Obrazek
Rolka napinająca pasek pompy :

Obrazek
Po demontażu paska, rolki,koła i pompy wody:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
rozrząd, krzywki pierwszego cylindra do góry :
Obrazek
blokada na wałek od strony pompy :
Obrazek
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 października 2013, 22:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
pełen profesjonalizm!! <brawo>

mam nadzieję że umyłeś przed poskładaniem ten silnik zwłaszcza od strony paska?! <56>

śruba koła pasowego i simering też nowe ma się rozumieć??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 października 2013, 22:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:04
Posty: 36
model: T4 blaszak 98r.
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
Nie do końca, ale wyczyściłem ile się dało bez użycia mocnej chemii, bo jak dawałem nową pompę wody to nie chciałem, żeby mi się tam jakiś syf pod uszczelkę dostał przy dokręcaniu pompy :) Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą bo obecna była w tragicznym stanie .
Śruba została stara, ponieważ była w super stanie, a simeringu też nie wymieniałem bo nie było potrzeby.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 października 2013, 22:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9009
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 383 razy
Taka sila jaka musi zostac uzyta przy dokręceniu sruby kola pasowego kwalifikuje ją za kazdym razem do wymiany , widze w tym zestawie brak podkładki diamentowej która powinna być tez załozona nowa...

Tutaj w tym temacie jest opis potrzebnych częsci do wymiany rozrządu:
viewtopic.php?f=14&t=3944


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 października 2013, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2010, 21:45
Posty: 17
Lokalizacja: CHMIELINKO koło LWÓWKA wlkp
opis: NIE PIJ ZA KIEROWNICĄ STUKNIESZ KOGOŚ I SOBIE ROZLEJESZ
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 tdi 102ps

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
kolego debu gdzie kupiłeś zestaw do blokowania rozrządu ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 października 2013, 21:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:04
Posty: 36
model: T4 blaszak 98r.
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
tutaj:
http://www.narzedziaspecjalistyczne.pl/ ... p-106.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 października 2013, 22:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2010, 21:45
Posty: 17
Lokalizacja: CHMIELINKO koło LWÓWKA wlkp
opis: NIE PIJ ZA KIEROWNICĄ STUKNIESZ KOGOŚ I SOBIE ROZLEJESZ
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 tdi 102ps

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
podziękował


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 stycznia 2014, 19:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1054
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 48 razy
Kolego Debu, silnik z którym się zmagałeś to 2.4D ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 marca 2014, 23:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Na wstępnie chciałby się przywitać z racji zawitania tutaj,
a odnośnie pytania powyżej to z tego co zauważyłem na zdjęciu nie jest to 2,4 gdyż posiada IC


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 września 2014, 18:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 30 maja 2014, 14:07
Posty: 14
model: multivan
silnik: 2,5tdi 151km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
koledzy czy może mi ktoś napisać jaki ma być znak na kole zamachowym 1 cylindra GMP ma byc kreska czy cyferka 0 chodzi o silnik 2,5 tdi AHY
i Jak poprawnie ustawić pompę wtryskową


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 listopada 2014, 21:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 347
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 4 razy
a mi podpowie ktoś jakim momentem należy dokręcić koło pompy wtryskowej i czy stosuje się klej ?

<up> <up>


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 09:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 listopada 2014, 09:25
Posty: 3
model: t4
silnik: 1x

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, ma być 0!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 listopada 2014, 21:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 347
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 4 razy
przemkis napisał(a):
Witam, ma być 0!


jakie zero ? i dlaczego krzyczysz


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB