T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 11:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 marca 2013, 16:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 listopada 2012, 11:50
Posty: 50
Lokalizacja: Łódz
model: t4 Caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam, mianowicie po wymianie rozrządu pojechałem do Znachora aby ustawił kąt wtrysku, odrzekł że nie ma czasu aby dziś to zrobić, ale wykonał pomiary i kąt wtrysku miał około 45st stwierdził że zły, umówiliśmy się na inny termin ustawienia, a Ja musiałem jechać w trasę i powiem szczerze że przejechałem 3tyś km na tak ustawionym kącie zanim Znachor ustawił go "poprawnie" a ustawił około 70st i rzekł że jest zima to na takim ustawieniu będzie lepiej odpalał., i moje spostrzeżenie jest takie że na ustawieniu 45st autko było żwawsze i mniej paliło. A więc ile powinien wynosić prawidłowo ustawiony kąt wtrysku???? 2,5tdi acv 102km.



Za ten wpis autor zoltye30 podziękował: Zacharski1987 (środa, 1 maja 2019, 17:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 marca 2013, 18:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 listopada 2012, 23:00
Posty: 192
Lokalizacja: Kozienice/maura
model: caravelle T4
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
W T4ce 55-57. Przy większych brzebiegach 70 i powinno być ok. U mnie znachor ustawił jakimś chyba zdezelowanym zegarem bo mam podobnie jak Ty. Miałem ustawiony na wykresie 55-57 i byl troszke mułowaty wiec wiadomo człowiek chce sobie polepszyć. Więc znalazłem mechanika z zegarem. Ustawił na 70 i terzaz ciężko pali na zimnym ,poza tym głośniej chodzii klekocze i tak jakby jakiś wtrysk stukał na ciepłym silniku ale mechanik zgania, że to uszczelka pod kolektorem. Na zimnym tak nie słychać. Rozrząd pewnie masz dobrze poskładany?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 marca 2013, 19:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 listopada 2012, 11:50
Posty: 50
Lokalizacja: Łódz
model: t4 Caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Rozrząd na pewno jest ok ustawiony, autko pali na dotyk czy zimne czy ciepłe, tylko nie jestem pewien co do ustawienia kąta wtrysku, tak jak pisałem wyżej że po ustawieniu na 70st jest mniej żwawy i więcej pali.


Ostatnio edytowano środa, 6 marca 2013, 21:53 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 marca 2013, 20:12 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Miałem podobnie ,kąt był na 30 ,auto ciężej odpalało rano ,ale było żwawsze.Po właściwym ustawieniu pali ok ,ale większy muł.A 70 to trochę na końcówce skali ,czyli źle.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 marca 2013, 23:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 listopada 2012, 11:50
Posty: 50
Lokalizacja: Łódz
model: t4 Caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
orel11, po właściwym czyli jakim??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 marca 2013, 23:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w grupie 000 w meas blocks na VAGu powinno pokazywać 45-50


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 marca 2013, 00:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 listopada 2012, 11:50
Posty: 50
Lokalizacja: Łódz
model: t4 Caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
no i wszystko jasne, dzięki Kenobi
czyli 70st to wymoderowano?


Ostatnio edytowano czwartek, 7 marca 2013, 07:24 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
wulgaryzmy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 marca 2013, 08:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Na Vagu jest skala chyba od 38 do 68 i w tym przedziale powinno się mieścić.Ale jak koledzy piszą powinno być ok połowa tej wartości.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 marca 2013, 10:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
orel11 napisał(a):
Na Vagu jest skala chyba od 38 do 68


tak ale w basic settings i przedział 38 - 68 uznawany jest za normę i nie powinno mieć wpływu na pracę silnika ( teoretycznie )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 marca 2013, 11:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 listopada 2012, 11:50
Posty: 50
Lokalizacja: Łódz
model: t4 Caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
A praktycznie czuje różnice w zrywności silnika i spalaniu między 45st a 70st, więc pojade do Znachora i niech go ustawi na jakieś 50-55, a jeszcze przy tej całej operacji powinno się zmiarkować dawkę paliwa?? przypomne że przy ustawieniu 45st nie miałem żadnych problemów z odpalaniem autka czy to zimne czy ciepłe


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 marca 2014, 01:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 grudnia 2013, 00:35
Posty: 21
model: VW T4 BUS
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam jak juz wczesniej pisalem w innym poscie bylem dzis u mechaniora i mialem dawke 55-57 ciezko palil po nocy ale nie najgorzej pojechalem powiedzial ze w acv powinna byc 70-80 i przestawil wynosi 77-79 i powiem szczerze że autko wydaje mi sie być bardziej dynamiczne i nie chodzi wcale głośniej ciekawe jak jutro rano odpali szkoda tylko ze mrozów brak


dodam jeszcze ze na cieplym pali bardzo ladnie ale przy ustawieiu 55-57 tez palil dobrze okaże sie rano


Ostatnio edytowano środa, 5 marca 2014, 08:44 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
edytuj posty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 marca 2014, 12:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
witam, niedawno oddalem auto do regulacji pompy wtryskowej, rozrzadu, zaplonu itd. Zaplon zostal opuzniony do oporu, silnik chodzi ciszej i miekko ale zauwazylem wyrazne zwiekszenie zuzycia paliwa. Przed regulacja palil max 8 litrow na 100, teraz nawet ponad 10 / 100. Czy to mozliwe zeby opuznienie zaplonu mialo az taki wpyw na spalanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 marca 2014, 20:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
raf11 napisał(a):
witam, niedawno oddalem auto do regulacji pompy wtryskowej, rozrzadu, zaplonu itd. Zaplon zostal opuzniony do oporu, silnik chodzi ciszej i miekko ale zauwazylem wyrazne zwiekszenie zuzycia paliwa. Przed regulacja palil max 8 litrow na 100, teraz nawet ponad 10 / 100. Czy to mozliwe zeby opuznienie zaplonu mialo az taki wpyw na spalanie.

TAK :-)


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...



Za ten wpis autor tommly podziękował: raf11 (niedziela, 11 maja 2014, 23:13)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 kwietnia 2014, 14:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
tak czytam i czytam i postanowiłem sprawdzić u siebie kąt wtrysku, okazało się że mam ustawiony na rozgrzanym silniku do 90stopni kąt 120 ??? chyba bardzo źle ?? <szok> przy pomocy drugiej osoby udało się ustawić na około 60 ale po nocy dziś rano (a przecież jest ciepło) była chwila zastanowienia zanim odpalił czyli nie tak od strzała(za drugim razem już od razu), faktem jednak jest że mam wrażenie lepszego "buta" . Ogólnie postanowiłem to zmienić bo wydawało mi się że mi dużo pali , kierowałem się tym postem a może ustawienie dla 2.5 TDI AXG powinno być inne?


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Ostatnio edytowano wtorek, 22 kwietnia 2014, 15:14 przez barti87, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 kwietnia 2014, 14:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wchodzisz w grupę 000, klikasz na dole switch to basic settings, potem TDI timing, z rozwijanego menu wybierasz kod swojego silnika i ustawiasz tak kąt aby żółta linia czy tam punkt przecinał się z niebieską linią na wykresie. Oczywiście na rozgrzanym silniku.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 kwietnia 2014, 17:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
Probe041 napisał(a):
Wchodzisz w grupę 000, klikasz na dole switch to basic settings, potem TDI timing, z rozwijanego menu wybierasz kod swojego silnika i ustawiasz tak kąt aby żółta linia czy tam punkt przecinał się z niebieską linią na wykresie. Oczywiście na rozgrzanym silniku.



:x no dzięki to muszę się do kogoś uśmiechnąć bo posiadam tylko vag 208.1 i tam takich opcji nie widzę mogę sprawdzić grupę 000 ale brak "TDI timimg"


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Ostatnio edytowano piątek, 10 października 2014, 20:27 przez barti87, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 kwietnia 2014, 17:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Vag com 3.11 w zupełności wystarczy do tego celu. Oczywiście w "pełnej" wersji :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 kwietnia 2014, 17:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
sprawdź w grupie 004 czy się pokrywa kąt żądany z rzeczywistym ( drugie i trzecie okienko )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 kwietnia 2014, 18:58 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
silnik rozgrzany do 82 stopni BasicSettings grupa 004 2gie okienko Skacze late-early 3 okienko skacze 3.5-8.8 MeasuringBlocks 004 i 2gie okienko 0.9 3cie okienko 1.3-2.4


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 kwietnia 2014, 19:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
barti87 napisał(a):
grupa 004 2gie okienko Skacze late-early 3 okienko skacze 3.5-8.8

czyli przestawianie działa
barti87 napisał(a):
2gie okienko 0.9 3cie okienko 1.3-2.4

czyli ogólnie kąt lekko przyspieszony, powinien buta mieć trochę lepszego
tu problem raczej w tym dużym wahaniu 1.3-2.4, zobacz jeszcze jak jest z czwartym okienkiem czyli tzw wypełnieniem zaworu regulacyjnego
sprawdź na zimnym jak ma zaraz po dopaleniu, ECU powinien przyspieszyć do minimum +/- 5.5


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB