T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 00:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: dziwny świst
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 08:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 18:01
Posty: 16
model: t4
silnik: nie wiem ale się dow

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam po długim czasie mojej nieobecności na forum ( oczywiście nie było mnie bo t4 sprawowała się rewelacyjnie do dziś)
zgłaszam się do was z problemem.
Mam t4 2001 2,5TDI SYNCRO 9 osobowy,
Auto ma przejechane 230tyś. Przez większość czasu jeździłem sam lub w 2 osoby ( bardzo lubię t4), czasami przewoziłem coś bez foteli.
Od niedawna słyszę dziwny świst przy odejmowaniu nogi z gazu, po chwili cichnie ( dodatkowo miga kontrolka pomarańczowa oleju pięć razy przed odpaleniem) olej sprawdzałem i jest ok, nawet trochę na wszelki wypadek dolałem. Dźwięk trochę przypomina jazdę autobusem. Wydaje mi się że auto po odpaleniu jest głośniejsze - stojąc na zewnątrz ( ale to może tylko tłumik).
Nie stracił mocy i nie puka pedał sprzęgła przy lekkim dociśnięciu.
Proszę pomóżcie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 08:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2317
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Jakieś nagranie z pewnością pomogłoby określenie przyczyny.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 09:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Johny_Mnemonik napisał(a):
( dodatkowo miga kontrolka pomarańczowa oleju pięć razy przed odpaleniem)


tego bez podłączenia VAGa nie sprawdzisz, nie ma to nic wspólnego z ilością oleju
ostatnio taki objaw miał kolega Sintra i jak podłączyłem laptopa to wyszło uszkodzenie czujnika temperatury oleju

Johny_Mnemonik napisał(a):
Od niedawna słyszę dziwny świst przy odejmowaniu nogi z gazu, po chwili cichnie


w czasie jazdy na biegu czy na postoju na luzie jak przegazujesz też ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 09:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 18:01
Posty: 16
model: t4
silnik: nie wiem ale się dow

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Nagram filmik ipadem I puszcze linka to moze pomoze rozszyfrowac. Dzwiek slychac na luzie, w czasie postoju I jazdy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 16:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Hejka ja miałem podobny objaw. Było słychać świst turbiny po odpuszczeniu gazu. A jak przyśpieszałem to był bardzo głośny szum. U mnie problemem był pęknięty wąż zaraz za intercoolerem. Po wymianie wróciło do normy. Jeśli masz ACV to sprawdziłbym to w pierwszej kolejności.


_________________
Moje wozidło: viewtopic.php?f=30&t=5257


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 21:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 18:01
Posty: 16
model: t4
silnik: nie wiem ale się dow

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
ok a więc
materiał poglądowy : http://youtu.be/qNQ3AytBbTE


zaraz wkleję zdjęcia silnika ( trochę ciemne bo przy oświetleniu latarki ale może ktoś podpowie co to za silnik) :)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 21:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Wygląda jakbyś miał FMICa, pewnie zdławiona 151km czyli AXL. Co do gwizdu to się nie wypowiem
http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?p=29552#p29552


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 22:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
jak trzymasz na obrotach to ten dźwięk też da radę słyszeć pomimo silnika ?

niby coś jak turbina ale ciężko tak na 100% stwierdzić

nie udałoby ci się jakoś określić konkretniej z którego miejsca ten dźwięk dochodzi ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 23:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2317
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Też mi to podchodzi na turbinę.Po dodaniu gazu wchodzi na obroty,ale silnik szybciej spada z obr. to wtedy ją słychać.
Tak jak stamart napisał - sprawdź węże.Może jakaś opaska spadła lub nie trzyma.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 23:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Sprawdź luzy na wirniku turbo


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2012, 23:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Kolego napisz jaki to masz silnik bo na pewno nie ACV. Nie wiem jak wygląda wersja 151, Ale ty chyba masz 88km i tam intercoolera nie ma. A ten dźwięk to ja bym obstawił na padającą turbinkę. Sprawdź kolego czy ci oleju nie ubywa i podjedź do konkretnego mechanika.

U mnie świst był tylko podczas jazdy na obciążeniu. Na postoju nie dało się tego słyszeć. Dziwna sprawa ale u mnie tą turbinkę było słychać tak o ton dwa wyżej:) być może pada już wirnik. Co jest bardzo prawdopodobne przy twoim przebiegu. Ja pierwszą wpadkę turbiny zaliczyłem przy 250kkm.


_________________
Moje wozidło: viewtopic.php?f=30&t=5257


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 07:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
stamart napisał(a):
Kolego napisz jaki to masz silnik bo na pewno nie ACV.


u niego siedzi AXL - jak w każdym Syncro 2.5TDI od 2001 roku


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 07:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 18:01
Posty: 16
model: t4
silnik: nie wiem ale się dow

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzieki za pomoc. <england>
dżwięk najlepiej jest słyszalny w okolicach drzwi pasażera oczywiście w środku auta.
przy małych obrotach do 2000 dodawanych spokojnie nie jest słyszalny tylko jak depnę no i powyżej 2000.
czyli sprzęgło tak nie brzmi?

sprawdzę te luzy i szczelność rur , czy się nie obluzowały.
no i pewnie przejadę się do jakiegoś mechanika na komputer.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 11:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Johny_Mnemonik napisał(a):
czyli sprzęgło tak nie brzmi?


to łatwo sprawdzić, dodawaj gazu raz na wciśniętym raz na puszczonym pedale sprzęgła, jak będą jakieś zmiany w dźwięku to można się zastanawiać
jeśli nie będzie różnicy to moim zdaniem to nie sprzęgło
ogólnie to tak na prawdę może być i inna rzecz, wszystko co się kręci w rytm obrotów , a od strony pasażera oprócz turbiny jest alternator, pompa wspomagania no i elementy rozrządu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 17:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 18:01
Posty: 16
model: t4
silnik: nie wiem ale się dow

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
nowe zdjęcia do rozpoznania silnika.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


sprawdziłem przewody, jeden wąż ten górny gruby trochę był obluzowany więc go dokręciłe. bez zmian.
sprawdziłem ten "test" ze sprzęgłem i bez zmian czy z wciśniętym czy nie i tak samo brzmi.

znalazłem firmę która naprawia turbiny w miejscowości obok i zobaczymy co powiedzą.

na plakietce widzę napis z boku AXL ale wolę się upewnić bo ostatnim razem fachowiec od dogrzewacza powiedział że to wersja 130km.
tu odnośnik:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

proszę o kolejne wskazówki i rady.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 17:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Mark: VOLKSWAGEN
Model: TRANSP. унив. SYNCRO
Build Date: 03.08.2001
Engine's type: AXL
Capacity (cc): 2461
Horsepowers: 102


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Johny_Mnemonik (piątek, 16 listopada 2012, 18:03)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 17:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 18:01
Posty: 16
model: t4
silnik: nie wiem ale się dow

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Mark: VOLKSWAGEN
Model: TRANSP. унив. SYNCRO
Build Date: 03.08.2001
Engine's type: AXL
Capacity (cc): 2461
Horsepowers: 102



no kolego to mnie zaskoczyłeś. napisałeś z prędkością światła. dzięki wielkie a tak przy okazji ile kosztuje regeneracja turbiny jeżeli to jej wina czy w ogóle się opłaca czy lepiej kupić nową?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 listopada 2012, 09:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
jako, że masz silnik AXL to u ciebie siedzi turbina ze zmienną geometrią, a takich niektóre warsztaty w ogóle nie regenerują ( oficjalnie producent Garret twierdzi, że jest to nie wykonalne )
oczywiście są tacy co to robią ale szukaj na prawdę dobrych fachowców
w wa-wie za pełną regenerację takiej turbiny u dobrych fachowców to wydatek 1500zł

ps. o silniku AXL jest na forum temat w którym wszystko było rozgryzane


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 listopada 2012, 14:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Co do regeneracji to rok temu ogarniałem temat z moją bemką. Turbinka Garet ze zmienną geometrią. Sprawa wygląda tak że Garet nie produkuje zestawów naprawczych i twierdzi że takich turbin się nie regeneruje. Jednakże da się to zrobić jak turbiniarz ma jakieś pojęcie to da radę. Szkopuł w tym że zestawy naprawcze pochodzą z Chin i nie są zbyt dobrej jakości. Po takiej regeneracji może pojawić się problem z niedoładowaniem. A co za tym idzie auto będzie zmulone. Zwłaszcza jak turbinka sterowana jest elektronicznie.


Koszt to około 1500zł. Uszczelki i oleje z 400-500. Do tego robocizna 600.

Jak masz kaskę to szukaj nowej. No i mechanik musi mieć pojęcie. Już raz to przerabiałem partacz nie wyczyścił odmy i cała zabawa od nowa!


_________________
Moje wozidło: viewtopic.php?f=30&t=5257


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 listopada 2012, 22:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 18:01
Posty: 16
model: t4
silnik: nie wiem ale się dow

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
A jaki jest koszt nowej, lub jakiej mam szukać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB