T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

2 pytania o 2,4D
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=550
Strona 1 z 1

Autor:  siread [ niedziela, 29 sierpnia 2010, 21:32 ]
Tytuł:  2 pytania o 2,4D

Witam. To moj pierwszy post na tym forum :) mam 2 pytania dotyczące Vw T4 2.4D z 1999r.

1. Ile i jaki olej najlapiej lać do silnika? ( ile litrów? mineralny, syntetyk, półsyntetyk?, jakiej firmy?)

2.Silnik w moim t4 chodzi dobrze i równo, łatwo pali, Ale czasami slychac taki nieregularny stukot. Wie ktos co to moze byc?
z góry dziekuje za odpowiedzi ;)

dodam ze przejechane jest ok 170 tys km i poprzedni własciciel lał mineralny olej AGIP

Autor:  slimak [ niedziela, 29 sierpnia 2010, 21:39 ]
Tytuł:  Re: 2 pytania o 2,4D

Witaj na forum.
Do 2,4D zalewasz 5,5 litra przy wymianie oleju i filtrem. Jeśli silnik Twojego bolidu jest w dobrej kondycji możesz przejść na półsyntetyk. Ja jeżdżę na Mobilu i nie narzekam.
Czy stukanie o którym piszesz ustaje po kilkakrotnym naciśnięciu hamulca?

Autor:  KrzySieK [ niedziela, 29 sierpnia 2010, 21:41 ]
Tytuł:  Re: 2 pytania o 2,4D

Do max wchodzi 5,5l oleju
A olej?? hmmm do Vw najlepiej chyba ELFa bo ma norme 505.00
Przy 332tys km zalałem swojego półsyntetykiem i śmiga aż miło

Co do stukotu...
Może to byc pompa vacum. Jak pojawia się stukot a naciśniesz pare razy hamulec to stukot powinien ucichnać.

Autor:  wilu8 [ niedziela, 29 sierpnia 2010, 22:42 ]
Tytuł:  Re: 2 pytania o 2,4D

Co do vacu to na holenderskiej stronie masz opis naprawy pompy , podkładasz podkładki (ok 3mm)myjesz i jest spoko

Autor:  siread [ poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 10:26 ]
Tytuł:  Re: 2 pytania o 2,4D

Dzieki za rady:) co do tego stukotu to wydaje mi sie ze nie zalezy od hamulca, ale sprawdze to.
A jeżeli to nie vacum to jaka moze byc inna przyczyna??

Autor:  slimak [ poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 11:05 ]
Tytuł:  Re: 2 pytania o 2,4D

Powodów może być kilka ale najprawdopodobniej jednak vacu stuka. Ta pompka to słaby punkt silników wysokoprężnych 2,4 i 2,5 w T4

Autor:  KrzySieK [ poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 11:26 ]
Tytuł:  Re: 2 pytania o 2,4D

Ściąg sobie obudowę filtra powietrza na zapalonym silniku, jeżeli dudni to padnięte są popychacze :)
Dodam jeszcze że stukot popychaczy jest bardzo metaliczny xd

Autor:  siread [ środa, 1 września 2010, 14:56 ]
Tytuł:  Re: 2 pytania o 2,4D

Okazało sie że to jednak pompa vacum :| wie ktos cos z tym zrobic? da sie samemu naprawic?

Autor:  Kenobi [ środa, 1 września 2010, 15:13 ]
Tytuł:  Re: 2 pytania o 2,4D

tu jest trochę:
viewtopic.php?f=10&t=509
ogólnie trzeba ją wykręcić rozebrać i wsadzić pomiędzy sprężyne w środku, a popychacz podkładki co by ją bardziej naprężyć, jeśli to nie pomoże trzeba wymienić wałek pośredni między vakum, a wałkiem rozrządu

po holendersku ale obrazkowo:
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... umpomp.htm

Autor:  KrzySieK [ środa, 1 września 2010, 15:19 ]
Tytuł:  Re: 2 pytania o 2,4D

No własnie przy zdejmowaniu pompy vacum uważaj zeby nie wypadł Ci popychacz, bo po kontakcie z glebą mogą z niego zostać kawałki :)
Nie pamiętam dokładnie, ale jak u mnie znajomy wyciągał vacum to kręcił wałem tak żeby sprężyna przy vacum była luźna :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/