T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
2 pytania o 2,4D https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=550 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | siread [ niedziela, 29 sierpnia 2010, 21:32 ] |
Tytuł: | 2 pytania o 2,4D |
Witam. To moj pierwszy post na tym forum mam 2 pytania dotyczące Vw T4 2.4D z 1999r. 1. Ile i jaki olej najlapiej lać do silnika? ( ile litrów? mineralny, syntetyk, półsyntetyk?, jakiej firmy?) 2.Silnik w moim t4 chodzi dobrze i równo, łatwo pali, Ale czasami slychac taki nieregularny stukot. Wie ktos co to moze byc? z góry dziekuje za odpowiedzi dodam ze przejechane jest ok 170 tys km i poprzedni własciciel lał mineralny olej AGIP |
Autor: | slimak [ niedziela, 29 sierpnia 2010, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: 2 pytania o 2,4D |
Witaj na forum. Do 2,4D zalewasz 5,5 litra przy wymianie oleju i filtrem. Jeśli silnik Twojego bolidu jest w dobrej kondycji możesz przejść na półsyntetyk. Ja jeżdżę na Mobilu i nie narzekam. Czy stukanie o którym piszesz ustaje po kilkakrotnym naciśnięciu hamulca? |
Autor: | KrzySieK [ niedziela, 29 sierpnia 2010, 21:41 ] |
Tytuł: | Re: 2 pytania o 2,4D |
Do max wchodzi 5,5l oleju A olej?? hmmm do Vw najlepiej chyba ELFa bo ma norme 505.00 Przy 332tys km zalałem swojego półsyntetykiem i śmiga aż miło Co do stukotu... Może to byc pompa vacum. Jak pojawia się stukot a naciśniesz pare razy hamulec to stukot powinien ucichnać. |
Autor: | wilu8 [ niedziela, 29 sierpnia 2010, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: 2 pytania o 2,4D |
Co do vacu to na holenderskiej stronie masz opis naprawy pompy , podkładasz podkładki (ok 3mm)myjesz i jest spoko |
Autor: | siread [ poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 10:26 ] |
Tytuł: | Re: 2 pytania o 2,4D |
Dzieki za rady:) co do tego stukotu to wydaje mi sie ze nie zalezy od hamulca, ale sprawdze to. A jeżeli to nie vacum to jaka moze byc inna przyczyna?? |
Autor: | slimak [ poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 11:05 ] |
Tytuł: | Re: 2 pytania o 2,4D |
Powodów może być kilka ale najprawdopodobniej jednak vacu stuka. Ta pompka to słaby punkt silników wysokoprężnych 2,4 i 2,5 w T4 |
Autor: | KrzySieK [ poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 11:26 ] |
Tytuł: | Re: 2 pytania o 2,4D |
Ściąg sobie obudowę filtra powietrza na zapalonym silniku, jeżeli dudni to padnięte są popychacze Dodam jeszcze że stukot popychaczy jest bardzo metaliczny |
Autor: | siread [ środa, 1 września 2010, 14:56 ] |
Tytuł: | Re: 2 pytania o 2,4D |
Okazało sie że to jednak pompa vacum wie ktos cos z tym zrobic? da sie samemu naprawic? |
Autor: | Kenobi [ środa, 1 września 2010, 15:13 ] |
Tytuł: | Re: 2 pytania o 2,4D |
tu jest trochę: viewtopic.php?f=10&t=509 ogólnie trzeba ją wykręcić rozebrać i wsadzić pomiędzy sprężyne w środku, a popychacz podkładki co by ją bardziej naprężyć, jeśli to nie pomoże trzeba wymienić wałek pośredni między vakum, a wałkiem rozrządu po holendersku ale obrazkowo: http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... umpomp.htm |
Autor: | KrzySieK [ środa, 1 września 2010, 15:19 ] |
Tytuł: | Re: 2 pytania o 2,4D |
No własnie przy zdejmowaniu pompy vacum uważaj zeby nie wypadł Ci popychacz, bo po kontakcie z glebą mogą z niego zostać kawałki Nie pamiętam dokładnie, ale jak u mnie znajomy wyciągał vacum to kręcił wałem tak żeby sprężyna przy vacum była luźna |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |