T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Ciśnienie w cylindrach https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=5305 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | andrzejmaria [ piątek, 21 września 2012, 15:50 ] |
Tytuł: | Ciśnienie w cylindrach |
Witam.Jeśli ktoś ma wiedzę na temat ciśnienia w garach ( max. i min.) VW TRANSPORTER 4(1993r) silnik AAB 2,4D,to będę wdzięczny za informację ( w barach lub ata ).Pozdrawiam |
Autor: | slimak [ piątek, 21 września 2012, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
Witaj. Nominalne 3,4 MPa, minimalne 2,6 MPa. Max różnica pomiędzy cylindrami 0,5 MPa. |
Autor: | andrzejmaria [ piątek, 21 września 2012, 16:05 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
Dzięki - nie myślałem że tak szybko otrzymam odpowiedz.Wspaniale ! |
Autor: | Radauskas [ piątek, 28 września 2012, 10:10 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
slimak napisał(a): Witaj. Nominalne 3,4 MPa, minimalne 2,6 MPa. Max różnica pomiędzy cylindrami 0,5 MPa. 0,5 MPa to strasznie mało,.. ciężko znaleźć chyba silnik, który mieściłby się w takiej wąskiej rozpiętości. Pamiętam, że kiedyś mówiło się o maks. różnicy do 10% między cylindrami. Ja mam w AAB 23-27. Pali bez problemu, oleju nie dolewam,.. tylko trochę kulawo pracuje na wolnych obrotach. Wtryski zrobione więc to chyba komprecha... |
Autor: | chemik211 [ piątek, 28 września 2012, 22:36 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
23 w dieslu to już trup |
Autor: | orel11 [ sobota, 29 września 2012, 08:17 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
To co powiesz na 2.5 tdi jak ma 19? |
Autor: | Kenobi [ sobota, 29 września 2012, 08:24 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
orel11 napisał(a): To co powiesz na 2.5 tdi jak ma 19? dla TDI ciśnienie to 34 bary , a 19 to stopień sprężania chyba pomyliło ci się ciśnienie w tłoku ze stopniem sprężania - to są dwie zupełnie inne wartości ciśnienie - kompresja: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_%28silniki%29 stopień sprężania: http://pl.wikipedia.org/wiki/Stopie%C5% ... %C5%BCania |
Autor: | orel11 [ sobota, 29 września 2012, 08:31 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
Nie nie ,chodziło mi o cisnienie ,ale nie wiem gdzies wyczytałem ze 2,5 maja własnie 19 barów. |
Autor: | Radauskas [ sobota, 29 września 2012, 17:31 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
chemik211 napisał(a): 23 w dieslu to już trup Wiem,... minimum przyzwoitości to 28,.. i to najlepiej na wszystkich I co mam zrobić skoro pali, jeździ, oleju nie bierze,.. od zmiany do zmiany. Tak troche czekam aż padnie to mu zrobie remont,.. ale nie chce |
Autor: | barti87 [ niedziela, 1 czerwca 2014, 23:49 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
http://allegro.pl/tester-cisnienia-mier ... 72817.html coś takiego nadaję się do zmierzenia ciśnienia w moim 2.5 tdi? czy lepiej zainwestować w coś droższego ? |
Autor: | Radauskas [ poniedziałek, 2 czerwca 2014, 00:20 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
Zmierzyć zmierzy. Ale wyniki mogą być mylące. Najpopularniejszy w Polsce przyrząd do pomiarów to SPCS-50. I czytając czy rozmawiając o kompresji bazuje się na wynikach odczytanych tym urządzeniem. Może się to wydać dziwne ale mierząc innym przyrządem możesz zmierzyć inną wartość,.. pomimo, że oba urządzenia wyskalowane są w tych samych jednostkach. Kiedyś czytając instrukcje serwisową samochodu ŻUK nie mogłem zrozumieć czemu podana była kompresja dla przyrządu SPCS-50 i kompresja dla innego przyrządu. Różniły się o kilka bar. Najprawdopodobniej chodzi o różnice w objętość wewnętrznej samego urządzenia pomiarowego, która to objętość razem z komorą spalania w cylindrze tworzy wspólną objętość. I w zależnośći od wielkości tej wspólnej objętości sprężanie może być różne dla różnych przyrządów. |
Autor: | chemik211 [ poniedziałek, 2 czerwca 2014, 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
Jak najbardziej zmierzysz, a co do wyników to ciekawa teoria, która to nie ma zastosowania w życiu |
Autor: | Radauskas [ poniedziałek, 2 czerwca 2014, 22:39 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
chemik211 napisał(a): a co do wyników to ciekawa teoria, która to nie ma zastosowania w życiu Ty jak zwykle wiesz wszystko najlepiej . Moja teoria jest "moja" ale nawet jeśli jest błędna to jakiś powód w różnicach pomiaru dla różnych próbników jest. Jeśli znajde jeszcze te instrukcje serwisową to zrobie fotke tego tekstu. Jeśli ktoś jest bardzo dociekliwy to może sobie w tym temacie podyskutować z autorami fabrycznej instrukcji serwisowej dawnej FSC LUBLIN ( albo ANDORIA,.. nie wiem kto pisał w dziale o silniku ). Ja aż tak dociekliwy nie byłem. Jak ja mierzyłem kompresje w swoim aucie to używałem SPCS-50. Mechanik miał jeszcze ten manometr z linku powyżej ale powiedział, że uzył go tylko raz i wynik pomiaru był mało wiarygodny więc go więcej nie używał. Widziałem w swoim zyciu w kilku warsztatach pomiar kompresji w silnikach i zawsze był to SPCS-50 ( lub podobny ) |
Autor: | chemik211 [ poniedziałek, 2 czerwca 2014, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
Na warsztacie mamy i te nowe i te stare, każdy pokazuje to samo, kwestią dokładności jest czy nowe to chinol tani czy drogi i nic więcej, |
Autor: | Radauskas [ poniedziałek, 2 czerwca 2014, 22:47 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
Fakt jest taki, że próbnik z aukcji powyżej kosztuje kilkadziesiąt złotych. Jak kiedyś pomyslałem o zakupie SPCS-50 to kosztował ponad 1.000,-. I mi się odechciało. Tak jak obiecałem wrzucam skan tekstu z fabrycznej serwisówki o pomiarach kompresji różnymi przyrządami w silniku diesla w ŻUKu |
Autor: | Romson36 [ sobota, 24 grudnia 2016, 22:44 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
Witam , podepnę się do tematu ! Mam zamiar zmierzyć kompresję na cylindrach - mój silnik to 2.5 TDI 88 KM ( AYY ) ,jeśli posiadacie taką wiedzę proszę o pomoc jakie jest nominalne ciśnienie dla tego silnika a jakie min. ewentualnie jaka różnica może być akceptowalna podczas pomiarów kolejnych cylindrów? |
Autor: | BUNIEK [ poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 23:47 ] |
Tytuł: | Re: Ciśnienie w cylindrach |
Odświeżę trochę temat, dziś znalazłem w sewisówce vw t4 silnik i mechanika jest dział sprawdzanie ciśnienie w cylindrach i są podane wartości jakie powinny być, i tak Silniki AAB i AJA wartości ciśnienia sprężania nowy: 34 bar granica zużycia: 26 bar Dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami 5 bar. Silniki ACV, AHY i AJT wartości ciśnienia sprężania nowy: 25 do 31 bar granica zużycia: 24 bar Dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami 5 bar. Jak to ma się do rzeczywistości? i jak się na to zapatrywać? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |